{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Martin W
Martin W
Tilmeldt:
27. maj 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Igen igen en first timer ! :D {{forumTopicSubject}}

Håber folk kan gennemskue dette indlæg, da det er skrevet med mange spørgsmål, ideer, generalle tanker osv smiley

Som før nævnt, er vi blevet enige om et nyt legetøj til samlingen, og det er jo selvfølgelig en båd, men her opstår alle problemerne.

Vi er godtnok førstegangs købere men ikke første gangs sejlere, så vi står med en masse spørgsmål, men først kommer der lige en smøre ang vores "krav"

Søger en mindre båd (gerne en 4-5 personers)
Båden skal bruges til at ligge og lege i (wake, vandski, ring osv ), samt små ture til stranden osv.
Båden må selvfølgelig gerne kunne bruges til mindre ture.

budgettet topper ca omkring de 50.000

skal siges jeg har kigget en del på fletcher samt shakespeare, dvs gerne noget i den dur.

---------------------------------------------------

Spørgsmål:

1. Hvilken begynderbåd kan nogenlunde håndtere disse krav ?
2. Hvad bådtype/motor str. bør man kigge efter som førstegangs køber ?
3. Andre ting man bør have i tankerne på jagten ?

Klokken er mange og kan desværre ikke huske alt hvad der skulle spørges om, men her en start.

Har du en mening, en kommentar, eller noget erfaring som du gerne vil dele ud, så skriv endelig.

På forhånd tak
Martin


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Igen igen en first timer ! :D
  • #1   8. mar 2008 Du skal nok finde en baad med minimum 70 hk, det kommer selvf an paa stoerrelsen af baaden.

    Naar man skal lave vandsport er det rart at have en bade platform bagpaa, det faar man ikke med en paahaengsmotor, men jeg tror tilgengaeld er en paahaengs motor er billigere at servicere og nemmere. og saa er det nemt at gaa op og ned i motor stoerrelser.

    Men ja du kan i hvert fald finde Fletchers og Mustang shakespears til under 50.000 paa dba og maaske herinde.

    Man kan tit ogsaa goere nogle gode handler paa Ebay...





  • #2   8. mar 2008 Hvis I kender nogle der har speedbåd så snak med dem om det. Få evt lov til at sejle en tur med dem. Ellers er jeg sikker på der kan arrangeres noget her gennem BG, så I kommer ud og prøver lidt forskelligt. Tror måske du har ret i, at førstegangskøbere i 95% af tilfældende vælger påhængsmotor. I/O er mere avanceret og kompleks system. Men I er da velkomne til at sejle en tur med mig i min Starcraft hvis I kommer i denne ende af landet (Limfjorden-vestjylland)

  • #3   8. mar 2008 Min er tilsalg hvis det var noget:)

  • #4   8. mar 2008 Bemærk lige advarslen på den Ring 18, den har desuden været til salg i noget over et halvt år, kan huske jeg kiggede på den sidste sommer.

  • Martin W
    Martin W Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #5   8. mar 2008 lyder fornuftigt indtil videre, og er selvfølgelig instillet på ikke at få det bedste af bedste, har ikke noget mod at arbejde lidt selv for et nogenlunde resultat smiley

    Rolf.

    Der var noget af det info jeg glemte at poste:

    1 - skal stå på trailer så den kun kommer i vandet når den skal bruges.
    2 - Satsede på der kun skal ansvar på båden, derfor heller ikke større budget
    3 - Min far er maskinmester, med mange år på bagen som bådejer, har pt en Doral - satser på han kan hjælpe på div punkter her
    4 - sikkerhedsudstyr, tænker du redningsvest, lys osv ?
    5 - Moi - det er vel den eneste der kan betale for skidtet smiley



Kommentér på:
Igen igen en first timer ! :D

Annonce