{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Så er båden fundet, nogen gode råd..? {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens.

Siden jeg tænkte på at få kort til båd, har i guidet mig lidt rundt i det her båd univers, tak for det.

Jeg har valgt ikke at investere i vandscooter, lige nu i hvert fald, men sikkert senere smiley

Valget er faldet på en Bayliner 175 BR 18 fod, fra 2009, 135 HK, virkelig pæn og velholdt, næsten som ny, incl. fin trailer.

Ca. 100.000.

Jeg vil i første omgang bare lære at sejle, ligge til/fra, navigere, trække tubes osv. Jeg vil gerne have en båd der er nem at gå til, ukompliceret og nem at sejle. Økonomien skal også være fornuftig og hænge sammen, så tænker at dette bådvalg er det rette for mig.

Men hvad siger i, er det skidt eller helt fino..?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Så er båden fundet, nogen gode råd..?
  • #1   29. jul 2016 Indenbordsmotor?

    Saltvandskølet?


  • #2   29. jul 2016 Indenbords og vist nok saltvandskølet smiley

  • #3   30. jul 2016 saltvandskølet er et minus med tiden grundet tæring. men næppe de næste 10 år. Man kan jo også lave den om hvis det er. Men der er minus og plus ved alle både. tror roligt du kan starte din båd kariare med en bayliner ☺

  • #4   30. jul 2016 Hej Brian.
    Vores Stingray med samme setup og pris er vi super glad for, og den er til salg, bare ikke slået op endnu.
    Vi sejler tit 6 voksne og det klare den fint. Hvis du skyller din motor efter tur får du aldrig problemer, men det er altså ikke fordi din motor er væk dagen efter, haha.
    Nå.
    Ved køb af vores for du flere fordele:
    18,5 fod bowrider. VOLVO PENTA motor og SX DREV(kraftigt drev). Motortimer ca. 100 da båden før har været en udstillingsbåd for et brandsystemfirma. Automatisk brandslukningssystem. Stålskrue fra sidste år (har koster en del penge, men for den da ,det virker). Stort service hos Ship service så alt det vigtige er skiftet incl. den bælg til udstødningen man skal holde øje med. Trailer med elspil. Alt virker. Helt ny Garmin navi og fishfinder. Flot stand(siger sig selv med de timer), Fender, anker ovs. følger. Havnepresenningen skal lige have en tur. Motorrum med plads til grill, fender og meget mere. Rum under sædet. Rum ude foran så der er masser af plads. Båden står i Vordingborg hvor du kan se og prøve den. Vi tænker 109.000,- Alle OE papirer følger.
    Hilsen Martin



  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #5   30. jul 2016 Hej Martin.
    Lige af ren nysgerrighed, hvad går sådan en af knob på toppen?

    Har tit undret mig over hvor meget guf der er i sådan en 135hk


  • #6   30. jul 2016 Hej Kasper.

    Var ude at prøve den i dag, 3 mænd og 2 drenge på 13, vi skød 40 knob. Rimelig kvik, men vi synes den støjede lidt meget "fire cylinder", så nu skal vi ud og teste en 6 cylinder med 190 HK smiley


  • #7   31. jul 2016 Den går lidt forbi de 40 knob, men det er igen spørgsmålet med vægt og bølger. Vi har altid grill plus diverse med ud. Der kunne jo dukke en viadukt op vi må holde pause i.
    Med to i båden og havblik følger vi næsten med dem oppe på Farøbroen (90).


  • #8   31. jul 2016 Det er fin fart, men satser på at der er noget mere lyd i en 4.3 V6, vil gerne have en tungere og mere cruisende lyd og følelse smiley

    Havde fundet en som din som kunne handles til nok 95.000 smiley


  • #9   31. jul 2016 Jeg har haft en 135hk i en 18 fod Regal bowrider og det er ærlig talt røv sygt...
    Man vil sejle for fuld gas hele tiden og den kan næsten ikke slæbe sig afsted, brændstof økonomien på en lille motor og en stor motor er tæt på det samme med seks mennesker i båden, du vil bare have mere overskud med en stor, hvis du vil trække tubes og vandski og i ny og næ give den et los i røven skal du vælge V8, med de få sejltimer vi har i Danmark i godt vejr i sådan en type båd er det for mig ligegyldigt med brændstof forbruget, det skal virke når vejret er godt og det skal være sjovt, det er trods alt en selv som bestemmer hvor meget gas den skal have... smiley


  • #10   31. jul 2016 Jeg kan li din indstiling Kasper smiley :-)

    Tror vi starter med V6, 190 HK, det er den første båd, så vil hellere have lidt mindre, men nyere smiley

    Har hørt at når man først får smag for det, så går man hurtig op i størrelsen, det ser jeg frem til smiley


  • #11   1. aug 2016 Hvis den er saltvandskølet så tænk over alderen på maskinen. Saltvand i dk er ikke det samme som i USA og det er de færreste i dk som ved at når de skylder deres maskiner igennem skal de gøre det så lang tid at maskinen bliver så varm at termostaten åbner så oftest der maskiner ne rådne. Og man kan kun se det ved at åbne den.

  • #12   1. aug 2016 Kigger kun på både fra 2009 smiley

  • #13   31. aug 2016 Køb Bigblock smiley

Kommentér på:
Så er båden fundet, nogen gode råd..?

Annonce