{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.901 visninger | Oprettet:

Sikring af båd og motor til bådbro {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Mangler ideer til sikring af båd og motor til bådbro ( mest motor ) Muligvis beslag - kæde/ wire??
Det er mest for synets skyld er nok klar over at hvis tyven vil have min motor, så vil han have min motor....!
Har også overvejet gps men det er vel også begrænset hvor langt man er sikret med sådan en..
Skriv gerne herinde eller send billeder/ ideer til min mail:
apsve92@gmail.com

På forhånd tak! God sejl sæson til alle, - uden for mange tyverier!!

Venlig hilsen Alex Svendsen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sikring af båd og motor til bådbro
  • #1   9. jul 2012 Hvis det er en 120 fods lystbåd ville jeg nok ansætte en vagt. Er der tale om en optimist-jolle med en 2 HK Johnson fra 1967 ville jeg nok ikke engang koste penge på en lås.
    Du kunne jo starte med at oprette din båd, så man kunne se, hvad det er du vil sikre.


  • #2   9. jul 2012 Så langt er jeg ikke lige nået endnu... men det er en bayliner capri med 140 hk. Johnson påhængsmotor.

  • #3   9. jul 2012 hvis din motor er ældre end 97...så lad den side.. der er ingen tyveknægte der gider rende med det store lokum. når der ligger en efi 4 takt længere henne af stranden

  • #4   9. jul 2012 140 hk fra 2006 den har nok dejlig stor interesse, men se profil nu smiley


  • #5   9. jul 2012 I bund og grund, kan du sikre den fra nu af, og så til jul. For hvis der en nogen som vil have den motor, så skal de nok få den skruet eller savet fri.
    Hvis den Johnson er en ældre 2-takter af den gamle type fra 1977 og frem, ja så behøver du ikke at låse den. Bare nogle store gennemgående bolte. De er så tunge og har ikke den store værdi længere.
    Nyere motor, kan du sætte en låsebolt på.
    Båden skal bare have fortøjninger som normalt ved en bro. ( huske fendere !!! )
    En kæde eller wire kan jo nemt klippes. Men en tynd 6-8 mm sikringswire med hængelås vil holde kan/vil holde drengestreger væk ( hvis der er nogen som bare vil løsne fortøjninger og lade båden drive )


  • #6   9. jul 2012 i rest my case.... 140hk johnson i min verden er en V4 2 takt.... din skal ikke ligge ret længe i vandet før at visse typer . fatter interesse lad den stå hjemme på trailer..det er lidt mere sikkert

  • #7   9. jul 2012 Enig.......................lad den blive på trailer.
    For som jeg tidligere skrev. Hvis de vil have den, så tager de den.


  • #8   9. jul 2012 har lige set en båd hvor de savede motoret af bagenden. nu mangler båden så lige et skykke at bagenden. alt var savet af også kabler og ledninger.
    hurra fra alt det batteri handværktøj vi har fået..


  • #9   10. jul 2012 Jeg har en kollega som købte en ny 50HK Suzuki. Den blev sikret til båden med låsebolte og to kraftige 6mm rustfri plader på indv. side som sad omkring låseboltene. Efter han havde sejlet med den i max. 3 timer, ja så stjal de sgu` bare hele gearbenet og motorcoveret. Blev dog fundet i en polsk kassevogn på Fyn en uge senere.


  • #10   10. jul 2012 Har set nogle sejl klubber har melet deres motorcover Hvidt, (alle andre klister mærker pillet af også et nummer på for at holde styr på dem)
    Det gør altså motoren bare ser mindre interesant ud


Kommentér på:
Sikring af båd og motor til bådbro

Annonce