{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

5hk ud af en 4hk motor {{forumTopicSubject}}

Nogle der ved om det er rigtigt at eneste forskel på en 4 og en 5hk yamaha 2takst motor fra 1986 er størelsen på benzin dysen i karburatoren.. har læst flere amerikanske formus hvor de skriver at enste forskel på de to motore er dyse og propel kan det passe..? Jeg står nemmelig med min dejlige 4hk yamaha motor og mangler lige det sidste power....


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  5hk ud af en 4hk motor
  • #1   19. jun 2015 Jeg ved ikke om det gælder for din motor ! men jeg har lige lavet min 4 hk mercury 4 takts om til en 5 hk, jeg satte mig ned og så reservedel listen på begge motorer igennem, det eneste der var forskellen på de 2 var nemlig div. dysser i karburatoren.
    Så de blev skiftet og alt andet blev ultralyds renset ( den kører perfekt, men om man kan mærke det .... hmmmm ... jeg ved det ikke, min er kun nød motor på en rimelig tung båd så jeg kan ikke mærke det )
    så vil nogen nok spørge om hvorfor hel..... jeg gjorde det, men det var pga. skidt i karburatoren, så skulle rense den alligevel, og de dele samt et nyt filter kostede knap 500 ialt, og så ved jeg at det er nyt og virker, det beroliger mig lidt he he


  • #2   19. jun 2015 Jeg har faktisk fundet tegninger på beggedele og kan se at mål ikke er det samme så hele karburator skal skiftes men så skulle den også have en hdlt ponny mere... så tror bare jeg glemmer det:)

Kommentér på:
5hk ud af en 4hk motor

Annonce