{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.603 visninger | Oprettet:

Ujævn motorgang {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min motor (Mercury V6 200 hk, 2-takt Carb.) er begyndt at gå meget ujævnt ved lave omdrejninger, dvs. under 1000 o/m. Over 1000 o/m er der ingen problemer.

Motoren ryster meget og nogle gange giver det et temmelig stort hak fra motoren, der forplantes i hele båden og mærkes tydeligt. Til tider lyder det også som motoren "nyser" som den var forkølet

Ved godt man ikke kan forvente en stille og rolig gangkultur på en stor 2-takter, men motoren går for ujævnt og mere end den har gjort.

Fik skiftet en stator i tændinge for et år siden!

Det er ikke brændstoftilførsel, det er galt med. Har prøvet at stikke en benzinslange ned i en ren Jerry Can med helt frisk benzin, som motoren sugede fra. Det hjalp ikke!

Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt. Evt. justering af tændingen eller blanding af benzin/olie for mager/fed???

mvh
Michael


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ujævn motorgang
  • #1   18. okt 2005 Lytter lige, har selv samme problem med min motor.

  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Svar: 5
    #2   20. okt 2005 vil give Nicolaj ret, lyder lidt som om der er en cylinder eller to hvor på den ikke går helt optimal, start med at skifte tændrør og tjek ledningerne.
    Ellers skal den sikkert fin indstilles i tændningen.

    Er problemet kommet her sidst på sæsonen eller har det været det meste af året?


  • #3   21. okt 2005 det er faktisk et meget set problem for v6 motorer. tændingen skal stilles, du skal ha fat i en mekaniker. der har rimelig styr på det. så fortæller du ham problemet. og tager en kop kaffe. efter 2 kopper kommer han ud og siger. så er hun klar. færdig. du må under ingen omstændigheder begynde selv at leje med tændingen. den er meget fintfølene

  • #4   21. okt 2005 Hej!
    Tak for alle besvarelserne. Det har været sådan hele sommeren, men er nu blevet værre. Tror det ender med et mekanikerbesøg, hvis jeg ellers kan finde en kvalificeret een. Har haft virkelig dårlige erfaringer med et par stykker efterhåden.

    mvh
    Michael


  • #5   24. okt 2005 Har samme problem og jeg har en 140 johnson v4, nogen der ved om det kan være samme tur den skal igemmen?

Kommentér på:
Ujævn motorgang

Annonce