{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Tuning af karburator {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har lidt problemer med at på indstillet min karburator ordentligt.

Det drejer sig om en 40 hk Johnson fra 1997 (se evt. min båd i min profil)

Jeg har indstillet alle "arme" til fabriksindstilling med hjælp fra denne video:

https://www.youtube.com/watch?v=qigy9Ryha2A

Herefter har jeg været på vandet og sejlet med fuld fart og brugt en tændingspistol til at indstille tændingen korrekt (19 grader BTDC). Herefter har jeg indstillet luftskruerne så godt som jeg kunne finde ud af (har dog ikke den store erfaring). Men tomgangen er virkelig dårlig i denne indstilling.

Jeg har herefter indstillet tomgangen ved at justerer længden på gaskablet i neutral position. Det betyder at tomgangen egentlig er fin nu men jeg gætter på at der er et eller andet galt fordi det bringer den meget langt fra fabriksindstillingen. Hvis i kigger i videoen ved 4:00 er rullen nu ca. 15mm over "the alignment marks"

Kan også nævnes at der er nye tændrør på og kompressionen er god på begge cylindre (135-140 PSI).

Håber der er nogen kloge hoveder derude som har forstand på hvad der kan være galt ud fra symptomerne. Kunne det evt. forklares med snavset karburatorer? det er stort set det eneste jeg ikke har været igennem på motoren syntes jeg.

På forhånd tak for hjælpen!

Spar penge på din bilforsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Tuning af karburator

Annonce