Sum up - "Sommerlovgivningen" {{forumTopicSubject}}
Vejret er ved at være til det. Sommeren er over os. Vi skal ud!
Jeg kan ikke finde svar på et par enkelte spørgsmål, og lokalbestemmelserne siger ikke noget for mit område.
Måske et par mere erfarne herinde kan hjælpe. Det er i Øresund.
Det er selvfølgeligt åbenlyst at jeg kunne rette henveldelse til en myndighed, men den her tråd giver også mulighed for at komme med erfaringer, gode råd osv.
* Hvis mit anker ellers kan holde mig, må jeg så smide anker "alle" steder og overnatte? Selvfølgelig ikke i havneindløb, yngleområder, regattaområder mv. Men eksempelvis inden for 300 meter ved strand?
* Er det lovligt, hvis jeg bruger sund fornuft og sejler med ca pænt langsom hastighed, at hente folk inde på stranden, selvom det er i badesæsonen. Selvfølgelig afhængigt af mætheden af badegæster i vandet.
Det er vel at betegne som "transport-sejling" iht bekendgørelsen som bla vedrører jetski?.. Bare det foregår vinkelret ind mod kysten?
Ovenstående spørgsmål, er stillet da jeg som strandgæst, flere gange har oplevet ekstremt hidsige og lidt pinlige familiefædre, storme ud i vandet for at fortælle at det som bådejeren har gang i er DYBT uforsvarligt...uden det ii virkeligheden er det..
Mvh.
Og god sommer!
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Sum up - "Sommerlovgivningen"