{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.311 visninger | Oprettet:

Hvilken sejljolle/combi-jolle skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej, det ser ud til, at mit forsøg på at starte en tråd i går mislykkedes - så jeg prøver igen (beklager, hvis den nu kommer to gange).

Jeg er på udkig efter en sejljolle, jeg kan bruge til hyggesejlads i Øresund (alene eller med en kammerat), ture op og ned langs kysten, evt. også til Hven, badeture, frokost på sundet med min kone og lille datter på tre år, osv. Men jeg er i tvivl om, hvilken type båd, jeg skal vælge.

Flere har anbefalet en Wayfarer, men jeg tror måske, den er lidt for sporty.

Jeg har tidligere sejlet Megin, og den var jeg meget glad for. Det er mere i den retning, jeg kigger.

Efter at have undersøgt lidt på nettet, tror jeg, jeg skal gå efter en combi-jolle, evt. en Askeladden, en Rügen eller Triss Giggen.

Jeg vil gerne have en jolle, som går godt for sejl, men som jeg også kan sætte en påhængsmotor på.

Jeg har mulighed for bådplads, men foretrækker, hvis man kan hive den op på en jollevogn ved håndkraft - kan man det med de tre ovennævnte typer, eller er de for tunge?

Er der nogle af jer, der har erfaring med combi-joller, og som kan anbefale en af de tre - eller er der måske en helt fjerde model, jeg bør overveje?

Med venlig hilsen
Søren

Spar penge på din bilforsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hvilken sejljolle/combi-jolle skal jeg vælge?

Annonce