{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Alexander W
Alexander W
Tilmeldt:
10. jul 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27

Valg af gummibåd eller jolle {{forumTopicSubject}}

Jeg skal købe en gummibåd (rib) eller alujolle eller lignende, til lidt hyggesejlads på fjorden. Den skal kunne tåle at sejle op på en strand, og så skal den gerne kunne tåle at støde på en sten (med lav fart).
Den skal kunne holde to voksne og to børn sikkert, og så skal den generelt ikke være for sart.
Den skal bruges til hyggeture, skal kunne plæne og sejle lidt med en badering, og så skal jeg dykke fra den.

Jeg tænker selv at en rib med alu-bund på ca 360cm er en fin løsning, eller en alu-jolle.
Kan en glasfiber båd også tåle at sejle op på stranden?
Kan en gummibåd med oppustelig v-bund tåle at sejle op på stranden?

Den må gerne være let, så jeg kan søsætte den uden en rigtig bådrampe.

Jeg har lige solgt min Corsiva 475, da den blev for stor (og sart) til den slags brug jeg ønskede.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af gummibåd eller jolle
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #2   14. aug 2020 hej
    en Buster xs er noget i den retning du søger, min nabo på camping havde en og så smidt en 40hk totakts Yamaha på, den kunne trække både ski og tube.. smiley

    af Linder og Buster er den sidste min favorit da den er mere stabil end Linder, har haft begge mærker. Buster vejer så en del mere, min xs vejede 160 kg og Linder knap 60 kg mindre hvis jeg husker rigtig. men skal siges til Linder, at de små ikke er godkendt til mere end 8 hk hvor buster xs må bære 20 hk.

    Smartliner laver også alubåde, men har kun hørt at de skulle sejle rimeligt, har aldrig prøvet en.


  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27
    #3   15. aug 2020 Tak for svar begge to, det kan godt være en alujolle er mere det jeg skal se efter:-)

    Jeg kan godt leve med en lidt højere vægt, så længe jeg kan få den i vandet fra stranden:-)

    Jeg ser på de Buster joller.


Kommentér på:
Valg af gummibåd eller jolle

Annonce