{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Glasfiberplader
  • #1   15. okt Hej Jan.
    Jeg har til dato ikke set nogen steder man kan købe det, kun mindre kulfiber blade på en max 1-2mm. Hvis du laver glasfiber pladerne selv gætter jeg på at prisen ca vil være 12-1500kr m2 hvis de skal være 10mm tykke. (5m2 dug + 5kg polyester 300-350kr) et lag er ca 0,5mm tyg hvis du bruger filt dug. Og så vil veg gætte på en vægt omkring 25kg/m2.
    Men der ligger et firma der heder fiberline få Fyns siden af Lillebælt som laver alle mulige profiler i glasfiber måske de kan hjælpe dig.
    Hilsen Rasmus

• #2   15. okt Hej Rasmus og tak for info smiley

• #3   15. okt Jeg ved de laver rist plader af glasfiber i ret store ark der er en 30mm tykke, man kunne eventuelt tage sådan en og selv klistre en 5-6 lag på den ene side når man har skåret risten til. Det ville blive en meget stærk konstruktion og også lettere en en massiv plade på 10-15mm

• S L
    S L Online Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 94
    #4   15. okt https://skiold.dk/media/3832/komponentkatalog-svin-dk-1.pdf
    side 28
    bruger disse 10 mm plader til svinestalde. Er vist nok lavet af overskud fra vindmøllevinger.
    Er store plader på flere m2.
    1000 kr pr m2 er vist et godt bud, ved ikke om man kan købe som privat

• #5   15. okt Det er bare super SL. Tak for tippet. Undersøger det hurtigst muligt

• jens s
    jens s Online Tilmeldt:
    jun 2008

Følgere: 29 Både: 1 Emner: 15 Svar: 4.025
    #6   15. okt Hvad skal du bruge pladen til, og hvor stor skal den være?
    Det ville være ret nemt selv at støbe sådan en plade, og sikkert også det billigste.

Jeg har set hos et firma der laver sanwitsplader, de får glasfiber hjem i store ruller, de er nok 2,5 m brede og "uendelig" lange men nok kun 1-2 mm tykke.
    Der er hvid gelcoate på den ene side.

• #7   16. okt Jeg er ved at rive det gamle teak dæk af båden. Der er kommet vand under glasfiberen, hvilket har givet noget råd i det underliggende træværk. Havde tænkt mig at ligge fiber i stedet for plywood. Har nu fundet noget der hedder Coosa plader 25 mm som skulle være toppen af poppen ( også prisen)
    Træ er som udgangspunkt ikke en god binder for kunststoffer og coosaplader er lavet til, at epoxy el. glasfiber kan binde på dem. De bruges på flere værker i udlandet har jeg læst mig til og en kammerat har anbefalet dem til mig, da han har set og arbejdet med dem. De vejer op til 40 % mindre end plywood og suger mac 1,5 % vand. Dette gør at samt, råd m.m ikke vil kunne trives. Alternativt kunne man have brugt fiberplader og Ja. Kunne lave dem selv, men havde været hurtigere at købe dem færdige..men tak for de mange ledetråde

Kommentér på:
Glasfiberplader

x