{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  aoutotoob
  • #1   10. sep Kender ikke Yamaha, men mener ikke det kan justeres.
    Hvilket fabrikat totaktsolie bruger du ?
    Eks så ryger den fra Biltema meget, i forhold til den quicksilver jeg normalt bruger.

• #2   11. sep Der er mega stor forskel på 2T olie og den røg de udvikler ( især som Jens skriver .. biltemas ) men der er altså også mange der oplever at deres auto olieblander måske er lidt gavmilde med % de tilsætter, plus der er nogle der simpelthen stopper med at virke = en måske dyr rep eller en død motor... både for meget eller slet ingen er ikke godt.
    På dem jeg har haft af 2T har jeg selv blandet, så er du 100% sikker på at de kun får de 2% som de vil have, vi blandet det også først når vi skulle bruge det ( så sker det ikke at man glemmer om man har blandet olie i, hvis det er i båd tanken ..så er det blandet ) så er der nogen der syntes det er bøvlet selv at blande, men en tabel sat under sædet/ved tanken med olie mængden ved forskellige mængder benzin gør det til en nem lille ting og så en bøtte med låg til målebæger og en lille tragt ( så olie rester ikke bare får lov at ligge i bunden af båden ) ja så køre det bare, hvis du så også køber en kvalitets olie, så har du dit på det tørre

• #3   11. sep Hej Hans Hendrik

Som jeg husker det kan man godt justere på den men får man det gjort forkert så kan man ende med en død motor. Den jeg havde var foresten også lidt utæt i låget på olietanke således at den blev fyldt med vand over tid, så man skulle huske at tømme den fra tid til anden. Men som de andre siger er det at blande selv 100% det bedste men det kan ikke tåle at stå blandet op, nogen af de super gode olier er helt nede på 3 timers levetid opblandet. Personligt lader jeg dem ikke stå mere en et par dage før jeg spæder op med lidt olie hvis jeg ikke får brugt det hele, og ja der er stor forskel på olier og røg mængder.
    Jeg kører med 1,5%

Hilsen Rasmus.

• #4   11. sep Fordelen ved selvblandere er at de tilsætter lavere % i tomgang, og højere % ved fuld gas, hvis de da virker.
    Har haft en 50 hk Mercury med selvblander, den virkede perfekt.

• #5   13. sep tak for alle svar ,det er den billige fra biltema ,fik 2 l med da jeg købte båden ,motor,,
    tænker at hælde det ud ,rense også noget nyt kvalitet olie på.,Hvis det ikke hjælper, må jeg blænde olie pumpe osv ,også selv blande i båden når det skal bruges..

• #6   20. sep hvis din olieblander virker så lad være med at pille ved den.. ellers få en fagmand til at kigge på den

castrols 2 taktsolie oser ikke slemt https://www.thansen.dk/baad/motor-og-tilbehor/olie/castrol-outboard-2t-1-liter/n-353488706/pn-407027481/

Kommentér på:
aoutotoob

x