{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Hvilken maling? {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri

Jeg skal til at slibe min båd og derefter male (både indvendigt og udvendigt). Om jeg sliber helt ned til glasfiberen eller bare et godt stykke ind i gelcoaten er endnu uvist da det må komme anden på gelcoatens tilstand når jeg begynder at slibe.

Når jeg er færdig med afslibningen sprøjtemaler jeg den nye maling på. Jeg tænker at holde mig til Hempels produkter for det ved man jo er godt.

Det drejer sig om en 14 fods Selco båd fra 1985 som skal bruges som trailerbåd og aldrig kommer til at ligge i vandet i længere tid af gangen.

Min umiddelbare plan er at prime båden indvendigt og udvendigt med Hempel light primer (2 lag indvendigt og 3 lag udvendigt). Herefter give den Hempel's Brilliant Gloss udvendigt. Indvendigt kommer der tæppe. Jeg kommer også til at lave lidt glasfiberrep inden malingen og det påtænker jeg at gøre med epoxyresin.
Har i nogen andre forslag til hvordan det kan gøres? jeg klikkede rundt på hempels hjemmeside og så noget der hedder Multicoat. Er det smartere så man bare kan nøjes med ét produkt? og er lidt i tvivl om Hempel light primer hæfter på glasfiber eller om der skal gelcoat imellem?
Resultatet efter poleringen skal være en spejlblank knaldrød båd.

Spar penge på din bilforsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hvilken maling?

Annonce