{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.958 visninger | Oprettet:

Mads L
Mads L
Tilmeldt:
22. aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Dækslayout {{forumTopicSubject}}

Kære Drabant22 medlemmer.

På D55 har vi alle fald og andet oppe ved masten. Det gør det lidt besværligt, specielt når vi skal sejle med familien. Vi vil gerne have fald mv ført tilbage til cockpit til spilaflastere. Er der nogen der har erfaring med det? Hvordan har I løst det (vi modtager gerne fotos).

Vi er ikke helt sikre på hvilke materialer der er behov for, for at realisere løsningen og dermed hvor dyrt det bliver.

P.t. er det kun cunninghamhal, der er ført tilbage, og det er med en blok ved masten og længere ude på dækket og så tilbage til frølår. Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig at vi skal have blokke ved mast og på dæk for alle fald og hal (det bliver jo mindst 5-6 blokke ved mast og på dæk).

Kan nogen hjælpe os?

På forhånd tak.

Mads


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dækslayout
  • #1   15. feb 2008 Jeg har alt ført tilbage, men det er ikke noget jeg selv har lavet. Det er lavet for et par ejere siden.

    Sejler uden cunningham. Der sidder blokke ved mastefoden, fordelerblokke lidt skråt bagud i begge sider og så har jeg frølår på 'kahytskanten'. Plus et spil i BB side til storsejl.

    Jeg skal af og til på dæk når jeg tager sejl ned, - lige for at hjælpe lidt, men aldrig når jeg sætter sejl.

    Har desværre ikke billeder af det p.t. (må vente til søsætning). På Brian's side er der jo det gamle originale kompendium fra 1972.


  • Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
    #2   17. feb 2008 Jeg har oprettet et fotoalbum, men billeder af D37 dækslayout. Jeg vil helt klart anbefale at få spil på ruffet, der også kan bruges til fok/genua skødning.
    Læg mærke til at D37 har fokkeskinnen på ruffet, hvilket betyder at den kan gå lidt højere til vinden.

    Jeg har 8 fald der er ført tilbage. reelt mangler jeg et nedhal til spileren, men det bruges stort set aldrig. Kun i rigtig meget vind, med høj sø, kan det være nødvendigt. Ellers er det lodrette træk fra babrahalet nok, til at holde stagen nede. Jeg bruger altid cunningham, det er klart hurtigere end at skulle til at hive sejlet højere op, når der er tryk på.

    Min lodgang til storskødet er placeret mellem bænkene, så rorsmanden nemmere kan nå skødet

    Hækstaget er udført med en hanefod, men to taljer, en i hver side. I starten var der hun talje i den ene side, men jeg synes det var for bøvlet at kravle over i læen, når båden krænger. Jeg synes god der kunne være mere udvekling på. Er der nogen der har gode erfaringer med andre løsninger???



  • Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
    #3   2. mar 2008 Er der nogen af jer andre der har stålror???

  • Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   3. mar 2008 Billederne af dækslayoutet er blevet ret gode. Det var fedt! Vi går nu i gang med at føre alle fald og trimliner tilbage til cockpit.

    Et enkelt spørgsmål. Hvilke fordelerblokke har du brugt? Hvordan har du sat dem på ruffen når den ikke er lige?

    Mht. stålror, så tror jeg ikke vores er af stål, men jeg har ikke undersøgt det.


  • Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
    #5   4. mar 2008 Fordelerblokkene er din mindste fra easy, og de er plaseret så de flugter med ruffet. Det er jo næsten plant på toppen, ellers må du bare bukke det lidt, men ikke så meget at hjulene kører skævt...

  • Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
    #6   27. mar 2008 Hej mads

    Går det fremad med projektet?


Kommentér på:
Dækslayout

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce