{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Revnet blok omkring foring hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa garvede sejlere.

Jeg har fået mig en dejlig overraskelse da jeg tog toppen af min mariner 20hk.

På billedet kan det ses min motor blok er revnet omkring foringen på den øverste cylinder.

Lidt historie der til.

Jeg køber en motor som ikke kan starte og går rigtig dårligt. idag skal vi så ud og prøve sejle, jeg har fået trimmet motoren ind så den går “okay” i prøvekar. Og her går den stadig ikke helt optimalt, men da det en meget gammel motor tænker jeg det nok ikke bliver bedre.

Efter ca 30 min på havet hvor jeg egentlig syntes den trækker lidt sløvt, går den så helt ned i omdrejninger, og vi vender snuden hjem.
Tændrør på øverste cylinder viser sig at være helt lukket i brunt “snask”
Nederste cylinder er tændrøret helt vådt.

Jeg kommer så hjem og skifter tændrør og starter den i kar igen. Den går sådan set som da vi tog ud nu. Jeg prøver for sjov at tage tændrørs kablet af nederste cylinder. Ingen ændring.
Derefter øverste cylinder, her dør motoren.
Jeg konstatere så der noget helt galt, prøvede st bytte tændrør og tændspoler, stadig nederste cylinder der ingen ændring er på.

Herefter skiller jeg den ad, ser nederste cylinder flyder i vand, og som billedet viser ØVERSTE cylinder er revnet i blokken..

Kan den reddes ??? Evt. Svejses, eller vil den fungere sådan?
Hvordan kan det være det er den cylinder som er revnet der ikke drukner i vand og køre godt?? (Top pakningen var meget dårlig og udstødningen var revnet i bunden, måske suger den vand ind der??)

Håber nogle kan dele lidt erfaring med revner i blokke


Spar penge på din bilforsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Revnet blok omkring foring hjælp

Annonce