Roterende Hall sensor "potentiometer" {{forumTopicSubject}}
Lavet for et par år siden en påhængsmotor med en 5kw golden motor og 140A Kelly controller, men det virkede ikke helt efter hensigten, og motoren larmer helt vildt.
så sidste efterår fandt jeg så en brugt ez outboard x20 (pod)påhængsmotor fra golden motor.
Solgt så min 5kw motor/controller og smed gashåndtaget fra min nye påhængsmotor med i handlen (så sku lidt legetøj agtig ud ,mener et klistermærke til at vise hvad vej håndtaget virker 😂) og havde i forvejen et gashåndtag som jeg lavede til min kelly controller ,men til min rædsel så virker det ikke.
Har snakket med GM som mere eller mindre gav mig fingeren og sagde at jeg bare kunne købe et nyt (400€) da det var et specielt potentiometer og at Controlleren var låst.
Har prøvet miromax men han snakkede med GM så svaret var det samme og ville kun yde hjælp til produkter man havde købt hos ham , han tilbød dog et universal et til 120€
Men efter at han så hvilke controller der var tale om ønsker han mig bare held og lykke,da det er en tidligere model controller (motor er fra 23)
Controller giver en fejlmelding at gassen ikke er i neutral 2.5v har prøvet at måle frem til midten på et lidt tilfældigt Hall potentiometer jeg købte men det virker ikke, ingen reaktion efterfølgende
Der er 5v på udgang .
Hvis du har en helt regular løsning på problemet (som ikke koster f...... 400€ ) der virker så kan du låne min båd en weekend som tak for hjælpen.
For lige at komme nogle i forkøbet,ny controller med 200A vedvarende starter ved 800€ så pt ikke en mulighed.
Og nej det virker ikke med 5-10-100 k ohm potentiometer.
Til alle der tænker på at købe en x 5-10 eller 20 lad vær det er virkelig dårlig kvalitet og det her magnet træk de har lavet er noget rigtig skod (jeg laver mit om til direkte træk på et senere tidspunkt) der er en grund til at de koster det halve af andre elektriske påhængsmotor, men så igen Hvem har 80.000 til en 10kw 13-14hk elpåhængsmotor 😵💫 new green deal er en joke.
Hvis jeg går tilbage til brændstof så bliver det en 2 takt med extra olie i benzinen ✌️
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Roterende Hall sensor "potentiometer"