{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Genopbygning af Hellwig Triton TSL

6.243 visninger | Oprettet:

Båden Hellwig Triton TSL fra 1995 blev købt som et samlesæt april 2010.
Båden havde været stjålet i tidsrummet sept. 2009 til feb. 2010. Tyven havde flået alt ud, og havde påbegyndt opbygning igen med nye farver, lige indtil han blev opdaget, og fik besøg af politiet.
Alt i båden er demonteret. Diverse dele mangler, rustne beslag, alle sæder ødelagte, og en defekt Mariner 60HK ELPTO 1997motor. Et rigtigt Gør Det Selv projekt.

01.maj.2010: Båden tømt for alle dele, og motor boltet på hækken + komp.test på motor.

03.maj.2010: Alle lister slebet ned og klar til teak-olie
Optælling af diverse dele som mangler.

04.maj.2010: Diverse dele indkøbt ( beslag, skruer, bolte, clamps m.m. )

05.maj.2010: Renoverede Teak-lister monteret med nye skruer. Ny front-klampe monteret. Bestilt fishfinder, vandstuds m.m.

15.maj.2010: Monteret ekstra øjebolt i stævn. Lavet diverse glasfiberarbejde udv.

16.maj.2010: Nyt teak-finer monteret på instrumentbord. Ramme omkring instrumentbord renoveret, og instrumenter incl. fishfinder monteret. Lanterne agter monteret. Motorbeslag slebet ned og givet sort Hammerlak.
Påbegyndt montage af fishfinder-sensor og lænsepumpe.

21.maj.2010: Monteret motorbeslag, fishfindersensor. Fremstillet dørkplade agter. Lavet diverse indv. glasfiberarbejde i bund og sider.

24.maj.2010: Monteret nye tæpper og sidebeklædning. Påbegyndt opbygning af nyt ledningsnet.

26.maj.2010. Glasfiberarb. indv. Stolekonsoller fremstillet, stangholdere monteret + diverse.

28.maj.2010. Så kom de nye stole, og de blev straks monteret, og konsoller skruet fast. Det ligner sgu` en båd nu.

30.maj.2010. Påbegyndt opbygning af det totale ledningsnet i båden.

02.juni.2010. Ledningsnet færdig

04.juni.2010. Arb. på motor påbegyndt. Alle cyl. påført stor mængde Redex. Karburatorer adskilt og renset. Kontrol af reedventiler. Topstykke demonteret og ingen fejl fundet. Dog virker nederste cyl. som om den har været varm ( mørk farve på væg ), men ingen ridser eller mærker. Samlet igen og taget komp.test, som viste 130, 130 og 128 psi. Tilsat ny 25 ltr. Shell V-power med 30ml. Redex. Startet motor op i en kæmpe røgsky, men efter få sek. gik den normal. Tomgang justeret til 1050 rpm, og motor kørt driftsvarm, og slukket efter ca. 30 min. Ny komp.test taget som viste 125, 125 og 122 psi. Startet igen efter en time, hvor den sprang igang med det samme. Tyder på at motor tidligere har været blevet varm, og stempelringe kokset fast på nederste cyl. Men ingen fejl at finde nu. Alt kører og virker perfekt. Lader fint og instrumenter virker som de skal.
Gamle snegle-skaller på motorben fjernet med børste, efter de havde fået afkalkningsmiddel til toilet i et par timer. Brandslukker monteret i kabinen, og ny gummimanchet til motorbrønd monteret. Båden står faktisk klar til sin jomfrutur, efter hovedrenovering.
Samlet pris for hele renoveringen løb op i kun 6.000,-

06.juni.2010. Jomfru-tur started dårligt. Båd ville ikke af trailer, så trailer skal justeres i ruller senere idag. Nå men efter lang tid, kom hun i baljen, og blev startet op. Sejlede med lav fart i 10 min. Stppede op, og justerede tomgang 150 rpm længere op. Her efter gik den bedre i frigear, og så skulle den afprøves rigtigt. Efter en lille times test, forløb alt perfekt. Motor sejler som den skal, men bør nok have en større skrue.

Kim C
Mand | 58 år | Oprettet: 11. aug 2006


Kommentér på:
Genopbygning af Hellwig Triton TSL
Annonce