{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Injector tjek

948 visninger | Oprettet:

Lavede min egen EFI flow kontrolenhed, dom på billederne. Og de blev parlellkoblet til min egne hjemmelavede pulsgenerator, så jeg kunne være sikker på at de fik samme puls.
De injectore som ikke ville give nok benzin efter ultralyds rensning blev skiftet ud. Jeg fandt ud af at den type injectore der sidder på min motor, også blev brugt på Volvo 164, og en ældre Mercedes V8, så jeg fandt et sæt til en Mercedes til en god pris på e-bay. Så parede jeg dyserne sammen så flowet lå så ens som muligt. Søjle diagrammet var testen med de originale fra motoren, og set ses at afvigelsen er størst når puls vidden er mindst.

Thomas M
Mand | 59 år | Oprettet: 7. jul 2008


Kommentér på:
Injector tjek
  •   5. feb 2023 Hej Claus, Nej der sidder ikke nogen lambdasonde, denne motor styres fra en EFI boks som måler på luft temperatur og tryk i indsugningshuset. Ret simpelt, og EFI boxen var forindstillet til det som dysen giver. Derfor er det vigtigt at vide om alle dyser er med eller der er en der er bagefter. For så vil den cylinder køre for magert.

  •   5. feb 2023 Sidder der ikke osse en Lambdasonde som på biler og blander sig her ?
    Hvis nu.. vil den så ikke senere have indflydelse på hvilken mængde dyserne gir ud fra hvad den sniffer sig til?



  •   9. dec 2021 Det er godt arbejde 😀 og lækkert når man finder noget der passer og er billigt. Org Merc injecter koster kassen 👍

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
      8. dec 2021 Jeg er godt nok ikke den skarpeste men hold kæft det ser kompliceret ud det der hatten af for det

Annonce