Swan Diana 56 (Swan kopi) 1985
2.165 visninger
|
Oprettet:
Swan Diana 56 (Swan kopi)
Årgang:
1985
Type:
Navn: NAGUAL
Sejlbåd. Slooprig m. kutterstag
Centercockpit og cockpit agter hvor rattet er placeret
Sejlbåd. Slooprig m. kutterstag
Centercockpit og cockpit agter hvor rattet er placeret
Drivkraft
Sejl/motor
Motor:
Perkins 4-236
4 Cylindre 3.8L
Hk. 86 (angiveligt)
Saltvandskølet (varmeveksler)
Gear:
Velvet Drive model 72
Direkte skrueaksel
Skrue: ?
Motor:
Perkins 4-236
4 Cylindre 3.8L
Hk. 86 (angiveligt)
Saltvandskølet (varmeveksler)
Gear:
Velvet Drive model 72
Direkte skrueaksel
Skrue: ?
Størrelse
56 fod (ca. 17m.) Brede 4,6m. Dybde 2,2m.
Interiør
Salon, 5 kamre hvor et er gennemgangskammer, kabys og to toiletter m. bad.
Salon med U sofa, nav. plads og lige sofa
Kabys med gas ovn/komfur, dobbeltvask, trykvand, køl og frys
Agterkahyt (Masters chamber) dobbeltkøje og enkeltkøje, egen nedgang og adgang til agterste WC
Kammer agten for salon, dobbeltkøje og adgang til akterste WC
3 kamre foran for salonen hvoraf et er gennemgangskammer alle 3 kamre har adgang til forreste WC.
ialt 11 køjer uden at tælle salonen med
Salon med U sofa, nav. plads og lige sofa
Kabys med gas ovn/komfur, dobbeltvask, trykvand, køl og frys
Agterkahyt (Masters chamber) dobbeltkøje og enkeltkøje, egen nedgang og adgang til agterste WC
Kammer agten for salon, dobbeltkøje og adgang til akterste WC
3 kamre foran for salonen hvoraf et er gennemgangskammer alle 3 kamre har adgang til forreste WC.
ialt 11 køjer uden at tælle salonen med
Ekstraudstyr
Navigation:
VHF
GPS
NAVTEX
RADAR
Ekkolod
Hercules 190 multiinstrument m. slaveenheder.
Komfort:
Pt. Ingen komfort ;) men brændeovn og oliefyr er på vej og der syes betræk til hynder (snart)
Teknik/Forbrug
Vand: 1200 L.
Diesel: 600L.
Sortvand ???L.
El: 230/115 VAC. 12 VDC. (Bygget til en amerikaner i sin tid, så er derfor født med 115 VAC. men vi er konverteret til 230 VAC,)
Vandvarmer m. El og dieselfyr ca. 35 L.
Div. Pumper (lænse, trykvand, bad og toilet)
Generator: 12 kw.
2 cylinderet ISUZU
Hk. ? (Nok til at drive generatoren 😋 )
VHF
GPS
NAVTEX
RADAR
Ekkolod
Hercules 190 multiinstrument m. slaveenheder.
Komfort:
Pt. Ingen komfort ;) men brændeovn og oliefyr er på vej og der syes betræk til hynder (snart)
Teknik/Forbrug
Vand: 1200 L.
Diesel: 600L.
Sortvand ???L.
El: 230/115 VAC. 12 VDC. (Bygget til en amerikaner i sin tid, så er derfor født med 115 VAC. men vi er konverteret til 230 VAC,)
Vandvarmer m. El og dieselfyr ca. 35 L.
Div. Pumper (lænse, trykvand, bad og toilet)
Generator: 12 kw.
2 cylinderet ISUZU
Hk. ? (Nok til at drive generatoren 😋 )
Bemærkninger
Nyerhvervelse, tiltænkt som bolig og arbejdsprojekt :) (2016)
Hun er i sin tid bygget i Taiwan, til en amerikansk kunde, som vist har brugt hende til chartersejlads i det caribiske.
I 90'erne blev hun så solgt til an dansker, som boede lidt ombord og sejlede i Middelhavet. Efter endt togt, vender han hjem til Danmark med Nagual og kort efter sættes hun atter til salg.
I 2008 købes hun af en anden dansker, som overtager Nagual og påbegynder restaurering, men da finanskrisen sætter ind mister den nye ejer fokus, da han har andre aktiver, som må reddes.
Siden har hun ligget urørt hen og taget mere og mere skade af IKKE at blive brugt.
Min plan er at puste liv i den flotte dame og når banken ikke længere har magt over mig, så stikke til søs og først komme hjem når jeg har drukket rum i Caribien og set carneval i Rio 😊
Jeg har opsagt lejlighed pr. 1 maj og sælger alt hvad jeg ejer, som ikke er relevant at have med om bord og starter så min tilværelse ombord Nagual, sammen med min kæreste og vores deleunger 😊
Projekter:
1) Få dækket tæt.
2) Rengøring
3) Varme
4) istandsættelse indvendigt
5) alt det andet 🙃
Update 14-01-2019:
Rig.
Vi fandt en komplet ny (brugt) rig fra en sejlbåd, som konverterede til kulfiber. Efter timer med beregninger, røstjern der skulle flyttes og en masse bekymring i forhold til om stag og vanter ville nå, fik det hele på plads sidst i april 2018 og nu står vores nye mast sikkert på kølen. Alle vanter passede perfekt i længde, agterstagene var lidt for lange og blev kørtet af og fik nye terminaler på, forstaget var lidt for kort og blev forlænget i toppen med en lang toggle.
Hun er i sin tid bygget i Taiwan, til en amerikansk kunde, som vist har brugt hende til chartersejlads i det caribiske.
I 90'erne blev hun så solgt til an dansker, som boede lidt ombord og sejlede i Middelhavet. Efter endt togt, vender han hjem til Danmark med Nagual og kort efter sættes hun atter til salg.
I 2008 købes hun af en anden dansker, som overtager Nagual og påbegynder restaurering, men da finanskrisen sætter ind mister den nye ejer fokus, da han har andre aktiver, som må reddes.
Siden har hun ligget urørt hen og taget mere og mere skade af IKKE at blive brugt.
Min plan er at puste liv i den flotte dame og når banken ikke længere har magt over mig, så stikke til søs og først komme hjem når jeg har drukket rum i Caribien og set carneval i Rio 😊
Jeg har opsagt lejlighed pr. 1 maj og sælger alt hvad jeg ejer, som ikke er relevant at have med om bord og starter så min tilværelse ombord Nagual, sammen med min kæreste og vores deleunger 😊
Projekter:
1) Få dækket tæt.
2) Rengøring
3) Varme
4) istandsættelse indvendigt
5) alt det andet 🙃
Update 14-01-2019:
Rig.
Vi fandt en komplet ny (brugt) rig fra en sejlbåd, som konverterede til kulfiber. Efter timer med beregninger, røstjern der skulle flyttes og en masse bekymring i forhold til om stag og vanter ville nå, fik det hele på plads sidst i april 2018 og nu står vores nye mast sikkert på kølen. Alle vanter passede perfekt i længde, agterstagene var lidt for lange og blev kørtet af og fik nye terminaler på, forstaget var lidt for kort og blev forlænget i toppen med en lang toggle.

Swan Diana 56 (Swan kopi)
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 592 Både: 2 Emner: 2 Svar: 242
aug 2016
Følger: 1
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 3 Emner: 29 Svar: 126
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 592 Både: 2 Emner: 2 Svar: 242
fedt !
Enten skal du finde en brugt mast i udlandet eller købe en ny, jeg vil tro en ny mast koster i retning af 150000 kr. hvis jeg skulle gi et bud.
En mast til en 30 fod koster nemlig ca. 50000 kr.
maj 2009
Følger: 19 Følgere: 11 Både: 3 Emner: 9 Svar: 129
maj 2009
Følger: 19 Følgere: 11 Både: 3 Emner: 9 Svar: 129
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.036
feb 2016
Følger: 12 Følgere: 10 Både: 1 Svar: 1
jul 2011
Følgere: 1 Både: 3 Emner: 1
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 168 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.041
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 168 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.041
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 4
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 3 Svar: 3
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 1 Svar: 4
Hun kræver en yachtskipper at føre i øvrigt 🙂
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
okt 2015
Følger: 3 Følgere: 55 Både: 1 Emner: 27 Svar: 135
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.880
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 592 Både: 2 Emner: 2 Svar: 242
Om det er et igangværende projekt eller om det roder er lige meget.
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 2 Svar: 1
aug 2014
Følger: 7 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 1 Svar: 3
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 765
Hvad har du af papirer til at kunne sejle med den herhjemme?
sep 2013
Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 168 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.041
Billeder inde fra og en del mere info
Stemme kommer