{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Uttern 5001 SOLGT [Tidl. båd] 1990

15.390 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

søren S
Mand | 49 år | Oprettet: 4. jan 2004


Uttern 5001 SOLGT

Årgang:
1990
Type:
Styrepult båd.
Drivkraft
90 Hk Evinrude E-Tec, 2 takt fra 2005.
Størrelse
16fod.
Interiør
Ekstraudstyr
Ekkolod m/Fishfinder, log, vandtemp, kompas.
Bemærkninger
Er ved at give den en ordenlig tur. Lappe div. små huller/skader. Male kiste bænke indv. Lave nye plader til kistebænks låg og beklæde med glasfiber. Har sendt motoren til eftersyn. Lave div rustfri beslag istedet for alu.
Har taget billeder fra start og undervejs. De skal nok komme ud her på siden sener.
Pga. den gamle motor (60 Johnson vro 2 takt fra 1990.) Skulle laves for et sted imellem 10-15.000. Ja så valgte jeg at købe en ny Evinrude 90 hk E-Tec 2 takter.
Skal lige love for det er noget der spiller. Både på fart og benzin økonomi. (v vandski træk i ca 2 timer 12-15 L)
Kommentér på:
Uttern 5001 SOLGT
  •   25. apr 2010 Hey
    Hej.

    Ja jeg sejler ud fra Jægerspris.
    Som sagt tog det noget tid og en masse billeder.
    HUSK hvis I nogensinde går i gang med et større projekt. Så tag nogen billeder. For når I er ved at gå kolde så tage dem frem og se hvor langt I, i virkeligheden er noget.
    Det var det der rede mig.
    ;0)

    God dag
    Søren S


  •   25. apr 2010 synd
    Det er da en fed båd, synd folk virkelig kan finde på at mishandle båden sådan!!! Folk arbejde må man sige og tillykke med genoplivningen


  •   25. apr 2010 Respekt!!
    Det er flot hvordan du har bragt livet tilbage i den båd - Smukt arbejde:-)

    Er du fra Jägerspris?


  •   9. okt 2006 Takker.
    Hej Christian.

    Takker for dine fine ord.
    Ja der ligger mange timer i den. Nu mangler jeg også "kun" at få sat søgelænderede bedre fast. Det er jo en ældre båd og ikke passede så godt de første år.
    Men skal jo også ha noget til vinter aftener.
    Men må da nok indrømme jeg overvejer at få fat i en anden båd gerne HT-båd.
    Beholder selvfølig motoren.


  •   8. okt 2006 flot båd
    Hej Søren.

    Jeg har fulgt lidt med herinde fra du købtte båden til nu hvor jeg faldt over de nye biilleder.. Fuck hvor er den blevet FlOT.

    Man fatter jo ikke at folk kan være sådan nogle svin overfor deres både.


  •   29. aug 2006 Provokation
    Hej Søren

    Jeg tror du har fat i noget af det rigtige.
    Men er det ikke en provokation at slette indlægget, uden begrundelse iflg. 2.6 og 2.7???

    Vi må hellere gøre honør og rette ind, hvis ikke vi skal fryses ud eller viskes af tavlen smiley

    Lars


  •   29. aug 2006 Censur...
    Hej Lars H.

    Ja det må du nok sige. Jeg syns da ikke jeg har trådt nogen over tærene herinde. Men så det måske derfor?
    Vi skal ha slettede vores indlæg.

    Har du prøvet at skrive baad snak . dk ud i et?
    Det ender med der står bannersite.dk

    Har lige været inde og lede efter et svar.
    Har fundet et par mulige svar.

    1.
    2.6 Kommentarer i indlæg
    Kommentér kun et indlæg, hvis det har din interesse eller du ønsker at hjælpe. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam og slettet. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller slettet.

    2.
    2.7 Hvis dit indlæg forsvinder
    Tjek først at det ikke er blevet lagt i Off Topic gruppen.

    Tjek din mail (den du har opgivet herinde). Der ligger i de fleste tilfælde en forklaring på hvorfor dit indlæg er blevet slettet og muligvis en advarsel.

    Hvis du ikke tjekker din mail og der ligger en advarsel, risikere du at dine gallerier eller din brugerkonto bliver slettet.

    Hvis dette er sket, er det for sent at opdage at man er blevet advaret om det.

    Det var dem jeg kunne finde.
    Så gad vide om det at henvise til en anden site er spam eller opfattes som provokation?

    Måske derfor at baad snak . dk (skrevet ud i et) bliver til www.bannersite.dk?
    For det var ikke det der var/er meningen.

    God dag.
    Søren S



  •   29. aug 2006 Kommentarer
    Hej Søren

    Hvor er vores kommentarer fra i går????

    Er det sætternissen eller den STORE censur?
    Måske er det bare fordampet i cyberspace!!

    Lars H


  •   28. aug 2006 Min gamle motor.
    Hej Kim C.

    Jeg vidste (og ved) stadigtvæk ikke så meget om det mekaniske på en motor derfor blev det sendt på et aut. værksted. Han ved hvad han taler om.

    Min gamle motor indgik i handlen med den nye motor.
    Han havde en kunde der mangle en til stumpe markede.
    Om den kører, eller dele fra den kører vidse ikke.

    Som skrevet før har jeg ikke 2 sek. fortrudt mit køb af ny motor.
    Troede ikke helt på at en motor kunne være så økonomisk.
    Men det er den.

    Flot båd du har fået lavet dig.

    Nu lyder det som om du har rimeligt godt tjek på det tekniske.
    Men ellers prøv at klikke ind på denne side
    www.baadsnak.dk
    Der er mange nyttige ting.

    God dag og håber du må få sejlet mange gange.
    Søren S


  •   27. aug 2006 Tomgang
    M.h.t. din gamle VRO motor, skal tomgang ALTID justeres i vandet, og i "frem" gear.
    Med vandslange på, og du laver justering efter dette, vil motor dø, når den kommer i vandet, grundet udstødningens modtryk i vandet. Ligeledes kræver dette motor de helt rigtige tændrør for ikke at lave tændings-forstyrelser i Powerpacken, og så skal den være 110% synkroniseret i tænding/benzin systemet. Men hvis en kompressiontest viste at cyl. var under 100psi har den været revet. Og hvis der er større end 10% forskel i kompr.tryk fra en cyl. til en anden, vil denne motortype i gå 100% i tomgang.
    Hvad skete der med den gamle motor ?


  •   2. nov 2005 .
    Du glemte en ting.. De har udseendet med sig! De er ikke store i forhold til hvad de yder..
    Men ja, jeg har kun hørt godt om dem og har altid været glad for mine Evinrude motorer som altid har startet og kørt (selvom de har været fra oltiden)..

    Hvor sejler du fra?


  •   28. maj 2005 Motor vro.
    Hej Christian J.

    Jeg kan desværre ikke sige hvor meget eller hvor lidt min bruger.
    Købte min båd i Januar og sendte straks min motor til eftersyn og har lige fået sat den på båden igen. Den kørte fint hos motor manden. Men da den kom i vandet ville den ikke gå i tom-gang. Så fik jeg taget karburatorene af, rensede og ha stillet svømmer standen.
    Det hjalp lidt. Men nu vil den ikke starte. Så båden er taget op og skal indtil Ballerup marine service 4465 6499. Han mener at den muligvis har revet en eller flere cylindrer..."FEDT".
    Ved ikke hvor i landet du bor. Men han har meget godt styr på Johnson er aut.Johnson mand.
    Ellers gå ind på www.unisafe.dk som er indportør af Johnson og Evindrude.
    Eller riing til Deres KBH afd på 3258 1615 eller Frederikshavn afd 9843 1353. De vil henvise til den nærmeste forhandler/værksted.

    Hans råd til mig og andre der har disse motor. GLEM olieblander systemmet. Bland olien i benzinen og smid olie beholderen ud.(Man kan ikke måle hvor meget olie der kommer af gangen. Men det er en kendt problem med disse motorer)

    Jeg står nok til en regning på et sted imellem 10 og 15.000.-Kr.
    Så er jeg der ude at hvor jeg heller vil købe en splinter ny motor. For hvad er det næste der går?
    Man kan få en 50 hk Suzuki 4 takt til lige omkring 40.000 (Hellers.dk)

    Håber du kan bruge dette til noget?
    Har du din båd forsikiret. Hvis ja hvor?

    God fornøjelse på vandet knæk og bræk
    Søren S


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
      26. maj 2005 Johnson motor
    Hey Søren

    Jeg har lige købt en mindre kabinebåd med netop en Johnson 60 vro motor. Før købet af den var jeg vild med ideen om at kunne skyde den godt og grundigt af, men havde bare ikke lige i tankerne at det jo også ville koste en del i benzin.

    Min motor bruger ca. 10-15 l benzin på ½- 45 min sejlads med god fart på (ikke topfart) er det normalt?

    Har du nogen anelse om hvad jeg evt kunne få for motoren? så jeg kunne købe mig en lidt mindre 4-takter.

    Som du kan høre på det hele er jeg forholdsvis ny i det her "båd-game" men jeg får det vel lært.

    Håber at høre fra dig mht. svar på min spørgsmål.

    Mvh. Christian


Annonce