{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Nimbus 28 DC/HT 1988

13.090 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

Lars F
Mand | 59 år | Oprettet: 14. jun 2009


Nimbus 28 DC/HT

Årgang:
1988
Type:
Dejlig glasfiberbåd, købt 2009
Super flot og velholdt..
Top/marchfart 30/20 knob.
Forbrug march ca. 35 l. pr. t.
Sejlet 817 timer
Drivkraft
Volvo Penta AQ 271. Ferskvandskølet V8 , 5,7 liter , 280HK Benzin (År 2000)
Volvo Penta Duoprop 290
Benzintank 280 l.
Bov og agterpropel
Størrelse
Længde 9m
Brede 3m
Dybde 0,85m
Ca. 3m over vandlinje
Vægt 3000 kg.
Interiør
Lidt maghonie ellers glasfiber .
2 kahytter + cockpit
6 sovepladser
Toilet
Ekstraudstyr
Bov og agterpropel, Kompas, Log, Ekkolod/fishfinder, Autopilot, VHF, Radio/cd, Batterier 4 stk. 230V landstik med Hpfi, Lader 2 stk, Trimflaps, 10" GPS, Varme oliefyr, Køleskab, Pantry gas, Div. brandslukker, Trykvandspumpe, 150l vandtank, Varmvandtank fra el,motor,fyr, El toilet med toilettank,
Lænse pumper el/man, Badestige, Badeplatform, Hardtop med soltag, Elektronisk Lowrance tank og forbrugsmålere.
Bemærkninger
Konstruktør Rolf Eliasson
Designår 1985-1991, 391 stk. fremstillet
Kommentér på:
Nimbus 28 DC/HT
  •   8. feb 2013 Ja vi har benzin tæt på vores havn, og dunke har jeg også prøvet, jeg kommer langt omkring med mine 300 liter ombord.

  •   8. feb 2013 I må have adgang til benzin på havnen smiley jeg husker det som en pestilens at hente benzin i dunke, 4x 25 liter ad gangen.
    Vores brugte ca 2,5 liter pr. Sømil eller ca 47 liter i timen ved 20 knob eller 15-17 liter ved 6 knob. Alt derimellem var forbruget en del højere.
    Volvo penta 570A 275 hk med DP290 drev.
    Coronetten bruger imellem 0,5 og 1,8 liter diesel pr sømil ved 6-15 knob.
    165 hk perkins.


  •   7. feb 2013 Der er ikke den store forskel i effekt fra styrbord til bagbord.
    Nej ingen dieselmaskine, er meget glad for min benziner den går som en drøm, hvis den en dag skal skiftes bliver det igen benzin da dieslenmotoren er dobbelt så dyr og benzinmotoren har en mere rolig motorgang, mindre støj og forskellen på brændstoffet er ikke det store.


  •   7. feb 2013 Fint skiw.
    Sidder drevet ikke i vejen for den agterthruster ?
    Den må virke bedst til styrbord.
    Du skulle næsten få smidt en Volvo penta aqad41 på 200 dieselhypper deri.
    En 300 hk hammerhead V8 diesel var da heller ikke at foragte.


  •   4. jun 2012 Hej Lars, tak for dine fine hilsen, vi ses nok på vandet, evt til et lille ræs smiley

  •   10. okt 2010 velkommen
    flot skude.

    en bedømmelse er givet ;o)


  •   5. okt 2010 Ejer
    Hej Preben, du har sikkert ret, for i Volvo Penta instuktionsbok og på mærkeplade på motor står der GM 5,7 L.G SGI, men troede stadig at det var en AQ 271.
    Har fået fortalt at, når Volvo Penta er over 3.0 liter køber de blok fra underleverandør?
    Det synes at du ved en del om Nimbus 28 DC, er meget interesseret i at vide mere.


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 63
      4. okt 2010 velkommen til
    lækkert skiw smiley


Annonce