Seadoo RXP-X Turbo 2009
5.409 visninger
|
Oprettet:
Seadoo RXP-X Turbo
Årgang:
2009
Type:
SEADOO RXP-X
3-Cylinder, 4-Stroke Rotax® SOHC
Ekstern Intercooler & turbo
MOTORVOLUME: 1494 cc
EFFEKT HK: 255-350+ hk
3-Cylinder, 4-Stroke Rotax® SOHC
Ekstern Intercooler & turbo
MOTORVOLUME: 1494 cc
EFFEKT HK: 255-350+ hk
Drivkraft
Multiport Indsprøjtning
OKTAN : 99 Minimum ved max ladetryk,sejler dog fint på 95 oktan på normal ladetryk.
OKTAN : 99 Minimum ved max ladetryk,sejler dog fint på 95 oktan på normal ladetryk.
Størrelse
1-2 personer
LÆNGDE: 307cm.
BREDDE: 122cm.
HØJDE: 116cm.
VÆGT: 361kg
Interiør
TRIM Elektrisk variabelt Trim System (V.T.S.)
FARVER: Hyper Silver
SKROG: Semi-V Composite
BAGAGERUM: 40,3 L.
TANK: 60L.
TÆNDING: Seadoo Centre ECU
KØLING: Lukket kølesystem med væske
FARVER: Hyper Silver
SKROG: Semi-V Composite
BAGAGERUM: 40,3 L.
TANK: 60L.
TÆNDING: Seadoo Centre ECU
KØLING: Lukket kølesystem med væske
Ekstraudstyr
BlackMagic turbokit gt28rs
Bearbejdet topstykke med lettere ventiler,og strammere fjedre og anden knast.
Std motorblok med Rotax olietryksventil.
Riva thermostat
Seadoo Centre ecu 9200 rpm
Større dyser
Stor benzinpumpe
Ladetryksstyret benzinregulator
Fizzle intercooler
Ny drivaksel med forbedret carbontætning.
R-D intakegrate
Flere forskellige skruer alt efter ladetryk
Eboost ur,ladetryks ur,benzintryks ur,co2 ur
+ Alle de småting som jeg har glemt :-)
Bearbejdet topstykke med lettere ventiler,og strammere fjedre og anden knast.
Std motorblok med Rotax olietryksventil.
Riva thermostat
Seadoo Centre ecu 9200 rpm
Større dyser
Stor benzinpumpe
Ladetryksstyret benzinregulator
Fizzle intercooler
Ny drivaksel med forbedret carbontætning.
R-D intakegrate
Flere forskellige skruer alt efter ladetryk
Eboost ur,ladetryks ur,benzintryks ur,co2 ur
+ Alle de småting som jeg har glemt :-)
Bemærkninger
Ce godkendt fra Rivamotorsport.
Motor og display er fra min '04 rxp'er,komplet hovedrep.
Tophastighed +80 mph ;-)
Pris på udstyr 45-50000,- så det er ikke billigt og tune når det skal gøres rigtigt. ;-)
Solgt...
http://www.youtube.com/watch?v=7FSxK-giokM
Motor og display er fra min '04 rxp'er,komplet hovedrep.
Tophastighed +80 mph ;-)
Pris på udstyr 45-50000,- så det er ikke billigt og tune når det skal gøres rigtigt. ;-)
Solgt...
http://www.youtube.com/watch?v=7FSxK-giokM
Seadoo RXP-X Turbo
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 1 Svar: 16
aug 2008
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 29
Det er sgu ellers en fed båd,men er dog ikke interesseret i nogen byttehandel lige pt,ja det skulle da lige være hvis der var en der stod med en stor håndfuld kontanter:-)
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Både: 1 Svar: 1
Kunne en bytter med min quicksilver være noget?
aug 2008
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 29
Nu kan man jo ikk sån bare lige skrue op for trykket,benzinkurven og tændningskurven er nød til og følge med,ellers siger det bum
aug 2008
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 29
De få timer jeg har nået og sejle i sommers har den gået med 1 bars ladetryk(std.ladetryk er 0,7 bar) for og lære den at kende og se om det hele fungere sammen.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 24 Svar: 79
Lækker maskine du har dig.. er vild med den "ekstra" tuning
aug 2008
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 29
Den skal lige graves frem og et nyt kamera skal der til,så skal der nok komme flere billeder af maskinen,for vi ved jo alle hvordan en rxp-x'er ser ud
"Overstuffing" er når der er mere vand foran skruen end den kan flytte ud af pumpen,og det opleves ved at bagenden løfter sig en smule i små hop og så dykker snuden pludselig og derved bliver du sendt over styret,eller oz slår den ud til siden og du blir smidt af,lidt ligesom en rodeorytter
Og det slipper man som regel ikke uskadt fra.:-/
Men som sagt er det kun noget der kan forekomme over hastigheder over 80 mph(128 km/t),for netop der kommer der mere vand ind i tunnelen end den kan komme af med,og det er kun noget en rxp-x'er døjer med fordi dens vandtunnel er større end en rxp'ers.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
Hvad er overstuffing ???
okt 2011
Følger: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 7
Den er lige tynd nok med de billeder, vi vil se nogle af maskinen samlet!
Men du får en høj! I håb om at der snarest kommer flere billeder....
aug 2008
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 29
Det er helt korrekt Rune,man skal passe på med "overstuffing" på et x skrog,jeg har dog kun sejlet med det turbokit i år,og med moderat ladetryk for lige og sejle det til og lære den at kende,så derfor har der ikk været hastigheden over 78-80 mph, og det er netop over de 80 mph det kan blive til et seriøst problem,men har snakket med en del af de store tunere i usa,og det "overstuffing" er langt mere rygter end virkelighed,men for en sikkerheds skyld montere jeg 2 overtryksventiler i tunnelen,for der er kapasitet til en del mere end 80 mph,selvom det nu går ok stærkt.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 3 Emner: 13 Svar: 117
Skide fedt projekt. Ser super godt ud med de dele. Ikke for kritik, men du burde tænke over problemet med overstuffing i din pump tunnel, så måske du ville overveje en relief valve ? For med de hastigheder du når med de hk der, kunne du godt løbe ind i problemer, især når det er et X skrog du bygger det på, men ellers skide fedt.
aug 2008
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 29
Ikke adskilt,men pakket lidt væk for vinteren,og mon ikk den er tunet nok
feb 2011
Følger: 1 Både: 1
Fuck 255 hk av av
Adskilt for tuning eller ?