{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Simon F
Simon F
Tilmeldt:
22. apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Hvad er jeres vurdering af denne båd? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en kabinebåd. Jeg har kigget lidt på båden, som der er linket til. Jeg har snakket med ejeren, som siger at den sejler fint, men lækker dog en smule olie, som skulle være pga. en dårlig pakning. Hvad ville i specielt være opmærksomme på ved køb af denne båd?
http://www.guloggratis.dk/sport/baade/kabinebaade/annonce/27052634-fin-baad-til-salg#image-125074981


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad er jeres vurdering af denne båd?
  • #2   22. apr 2015 Min mening sagt kort...hold dig væk fra noget der er belagt med glasfiber..der er en grund til at man gør det..somregl fordi at træet ikke er for godt...

  • #3   22. apr 2015 Båden / skibet ser jo umiddelbart ok ud selvom der skal laves lidt ved den men der KAN jo desværre være mange " skjulte " overraskelser under der glasfiberlag der er lagt på og der er vel også en grund til at den er belagt ??? så jeg ville nok også holde snuden væk og finde noget andet.

  • Simon F
    Simon F Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #4   22. apr 2015 Tak for jeres kommentarer!
    Iflg. annonceteksten blev den belagt med glasfiber i 1965, og jeg antager at den har holdt sig flydende siden. Kan man ikke udlede af det, at træet må være i orden eller i mindst samme stand som i 1965, hvis den altså holder sig flydende endnu?


  • #5   22. apr 2015 Kort sagt, Nej jeg vil ikke købe sådan en båd .

  • #6   22. apr 2015 Umiddelbart ser den ud til at være en båd, som er pæn og vedligeholdt. Den er nok blevet belagt med fiber fordi den har været utæt eller rådden et eller andet sted. Vægten er også værd at tænke på. Træbåde er generelt tunge, men hvis du så klistre 6 mm fiber på hele skroget, så har du jo næsten 2 bådes vægt at slæbe rundt på. Jeg ville ikke købe den, da der altid er en grund til at man ofre penge på en fiber belægning.

  • #7   22. apr 2015 Hvis den er i orden får du meget båd for pengene - men du har desværre stort set igen mulighed for at kontrollere det når den er belagt med glasfiber.
    Selv om træet var i god stand i 1965 da den blev belagt, så kan den være i meget dårlig stand nu efter så mange år. Hvis der har været fugt i træet, så er det meget svært at få det væk når den er belagt med glasfiber, så det gør egentlig bare et evt. fugtproblem større.
    At købe den vil efter min mening være som at købe en lottokupon smiley
    Jeg ville ikke ofre tid på at se på den, men finde noget andet i stedet - der er masser af både til salg til gode priser.


Kommentér på:
Hvad er jeres vurdering af denne båd?

Annonce