{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad er jeres mening?
  • #1   8. mar 2005 Sidste sommer sejlede jeg i stykker med min båd. Dvs. at den pludselig ikke ville starte. Da det er en forholdsvis ny mariner ville jeg have den på et autoriseret værksted. Jeg afleverede båden 26 juli 2004. Nogle dage efter kontaktede jeg værkstedet for at hører hvordan det gik med min båd. Der fik jeg at vide at grunden til at motoren ikke ville starte var at der var mellem 10-15 l. vand i tanken. Det kunne jeg ikke forstå da jeg selv havde haft låget at tanken da jeg troede den var løbet tør. Der så jeg lidt vandperler på bunden af tanken ca. 2 cl. Båden er forsynes med ikke mindre end 2 brændstoffiltre med vandudskiller så 2 cl. skulle de nok kunne tage. Senere tømmer jeg selv tanken i gennem en vandudskiller og der var stadig kun ca. 2 cl. vand i. hvor de 10-15 l. vand var kommet fra eller hvor de nu var blevet af er der ingen der ved. Nå men den 12 august ringer de så fra værkstedet og siger at nu er båden klar. jeg kører derud med det samme for at hente den og vil lige hører motoren kører inden jeg kører hjem med den. Da jeg kommer derud får jeg en regning på 7500,- men med min brors navn på. Det var for de timer de havde brugt, reserve dele og en ny tændingslås med kabel til motoren som var gået i stykker under repertisionen.Ved afprøvningen vil motoren kunne motoren dog starte men kørte kun på 3 cyl. og lød meget dårligt. Ejeren af værkstedet siger at det kan han slet ikke forstå fordi hans nye mand som ellers skulle have styr på det havde meldt den klar. jeg aflevere regningen igen og kører så derude fra igen uden båd.
    2-3 uger efter ringede en kammerat som havde været ude på værkstedet med sin egen motor og spurgte om jeg egentlig var klar over hvem det var der lavede min båd. Det var så nogle fælles bekendte en bryggeriarbejder og en pensionist UDEN kompertance til at lave påhængsmotorer.
    Det blev jeg ret sur over. jeg mente ikke det var rimeligt at jeg skulle betale for at 2 ufaglærte "amatører". Efter meddelelsen i telefonen kørte jeg straks til værkstedet. Der fandt jeg min båd stående på gårdspladsen delvis adskilt motor i regnvejs. Motoren var fuld af nedfaldne frø fra de omkringstående birketræer og skjolde, skruer og andre dimser lå under vand i båden da selvlænserøret var stoppet til at blade og motoren var trimmet helt ned i lygtebummen på traileren så nummerpladen var krøllet og benet på motoren havde dybe skrammer og lakken var skrabet af. I selvtægtens navn satte koblede jeg bådtraileren efter bilen og kørte hjem. Dog ringede jeg til den lokale politistation og forklarede forløbet så jeg ikke ville få dem på nakken senere. Da jeg så kom hjem ringede jeg til ketner og beklagede mig over en forhandler som de lagde navn til og som havde deres autorisation. Der aftalte jeg at jeg skulle skrive det hele ned og sende det til dem. Det gjorde jeg så samt billeder at skader på bådtrailer, motor og hvordan det hele lå under vand.
    Ketner kom så med et tilbud som man næsten ikke kunne modstå. Jeg skulle komme til Brøndby med båden og så ville de lave den uden beregning. af sted det gik mod Brøndby... her er vi så henne midt i september så der er ikke meget sæson tilbage. båden blev så lavet i løbet af en uge og jeg hentede den igen... og den virkede bare. Et par dage efter kom der så en regning fra værkstedet (Ikke ketners) på samme beløb som før 7500,-. Da jeg ikke tog det seriøst betalte jeg den ikke og hørte ikke mere fra værkstedet før nu. Et brev fra en advokat som truer med fogedretten hvis regningen ikke bliver betalt. Nu er mit spørgsmål så... Hvad kan man gøre?

    Morten Holst


  • #2   9. mar 2005 Det kan du have ret i men jeg gjorde det klart for værkstedet at jeg ikke var tilfreds med den behandlig jeg og ikke mindst min båd havde fået. Det gjorde jeg dog mundligt ved afhentningen af båden.

  • #3   9. mar 2005 På med advokaten... Din motor og dine ting blev jo praktisk talt smadret af det firma...

    Nyhederne ekstrabladet kontant alt medie du kan kontakte... Forbrugerrådet... bare giv den gas... De skal absolut ikke ha nogle penge...



  • #4   9. mar 2005 Hmm.. Ved sgu ikke rigtig hvad du skal gøre ved det åndsvage værksted.

    Men kan da næsten kun sige at jeg føler med dig, og at værkstedet skulle sprænges i luften!! Men ros til Ketner for deres håndtering af sagen.


  • #5   9. mar 2005 Jeg ved ikke lige om det er noget medierne vil vil ha med at gøre... men det er selvfølgelig en mulighed man kan overveje efter en evt. retssag.

    Ja ketners service kan man ikke sætte en finger på. Det er bare synd at et "Fuskerværksted" som dette skal ødelægge et ellers godt navn.

    Men ikke nok med det... den anden dag snakkede jeg med en som også havde kontaktet værkstedet da hans motor var i stykker. Det var så starteren der var røget. Han ringer ud på værkstedet og spørg om han har sådan en liggende... Det havde han ikke lige nu men han havde en motor magen til som var til rep. (Altså en kundes) som han bare kunne låne starteren fra.

    Pænt af ham at låne ham en starter så han kunne sejle indtil der kom en ny hjem... Men var det min motor han havde lånt noget fra... !


  • #6   9. mar 2005 Så var jeg godt nok blevet endnu mere gal end jeg allerede er.

  • #7   9. mar 2005 Lyder helt galimathias med det værksted.

    Godt man er fynbo! Der kan man regne med folk smiley


  • #8   9. mar 2005 Yep! Lad os få navnet på værkstedet på banen, så andre kan undgå det du har været udsat for!

  • #9   9. mar 2005 Spi D -> Enig, men det var nu også ment med et glimt i øjet, selvom der ikke er ret meget sjov i historien her.

  • #10   9. mar 2005 Jeg vil af hensyn til sagens forløb ikke oplyse navnet endnu... Hvis det ender med at værkstedet mod al forventning skulle få medhold kan jeg nok få ørene i maskinen.
    Det er bare lidt ærgeligt at man er blevet behandlet sådan af værkstedet for så skal jeg fremover kører langt for at få lavet min båd da det er den eneste autoriseret Mariner værksted i Skælskør området smiley

    Hvad angår dokumentasion så skulle det være på plads.
    Jeg påtænker at sende et brev til værkstedets advokat samt de billeder og faktura jeg ligger inde med som omhandler sagen... Hjælper det ikke hyrer jeg en advokat og så må vi se hvordan det går.


  • #11   9. mar 2005 Civile søgsmål koster en formue - Og selv om du via en forsikring har retshjælpsdækning, vil det tage en evighed. Derfor vil jeg give "Karsten N" delvist ret....
    aftale et evt. kompromis og offentliggør derefter den
    "skyldige" (dette kan dog også kan få følger)


  • #12   10. mar 2005 Hvis ejeren af værkstedet var villig til at indgå et forlig kunne han bare ha kontaktet mig via brev eller telefon. Det har han ikke gjort men derimod gået direkte til en advokat. Det tolker jeg som at han bare skal have sine penge om det så kommer til at koste det dobbelte i sagsomkostninger.

    Til Karstens indlæg kan jeg fortælle at jeg har brugt værkstedet før uden at have noget at klage over... Jeg har enda anbefalet værkstedet til andre men deres tilbagemelding var ikke så positiv... Det kunne jeg ikke forstå... men det kan jeg nu.


  • #13   10. mar 2005 husk at skrive navnet på værkstedet,det kan sku ik være rigtigt,sæt ild til pisset.

  • #14   2. apr 2005 hejsa ved ikke om det er det rigtige værksted men det lyder sku lidt som c og g marine i ishøj, den mand har sku taget røven på mig for sidste gang, han har det meste i munden vist. skriv endelig hvis det ikke er det, men jeg handler ihvertfald ikke der mere.

  • #15   3. apr 2005 Hej thomas...

    Nej det er ikke det samme værksted der er tale om... Jeg vil gerne høre om hvordan du er blevet taget ved røven.

    Det værksted jeg snakker om ligger på vestsj.

    Morten


Kommentér på:
Hvad er jeres mening?

Annonce