{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.365 visninger | Oprettet:

Træ til bådrenovering {{forumTopicSubject}}

Hvor ville i købe træ til vangre i en speedbåd og hvilken type skal det være? har læst mig til at eg er et godt valg?
Til opbygning af hæk er det hårdttræskrydsfiner som de sælger i bauhaus fint? i beskrivelsen står det at det er østen krydsfiner og det har jeg læst mig til skulle være et godt valg til hækken.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Træ til bådrenovering
  • #1   20. jan 2018 Hvis det var mig ..
    Ville jeg bruge østen vandfast krydsfiner til det hele, mæt det hele godt ind i polyester og efterfølgende lime de forskellige emner fx. hækplade -spanter osv på og pak det ind i polyester og glasfibermåtte....


  • #2   20. jan 2018 Går ud fra der er tale om en glasfiber båd ?

  • #3   20. jan 2018 Jeg havde gjort præcis det samme som Steen.

  • #4   20. jan 2018 Tak for de gode svar.
    Jeg står netop med båden skal til at fjerne gulvet med en vinkelsliber. Jeg opdager pludselig at i alle skruehuller kan jeg se en træ-kerne smiley
    Det er en Hille Malibu 450 jeg er igang med at renoverer. Er det nogen der kender til denne båd? Jeg er i tvivl om hele konstruktionen egentlig er en træbåd "pakket" ind i glasfiber eller er det helt normalt at der altid er træ ved skruehullerne eller hvorledes? Er pludselig blevet lidt nervøs for om det ikke er en helt almindelig glasfiberbåd fordi så er det jo strakt et andet projekt og så ved jeg sgu ikke om jeg har forstand nok på det til at gennemfører renoveringen.
    Dobbeltskroget er i øvrigt fyldt til randen med vand så hvis det inde i kernen er en træbåd så er den vel lige til at kyle ud?


  • #6   20. jan 2018 Det er da helt sikkert ikke en træbåd. men spanter dørk bundstokke osv er nok lavet i marineplade som er beklædt med fiber.

  • #7   20. jan 2018 I har helt ret. Det er bestemt ikke en træbåd. Der bliver oprettet et galleri med billeder af projektet når jeg kommer lidt længere.

Kommentér på:
Træ til bådrenovering

Annonce