3.475 visninger
|
Oprettet:
Båd i bådhavn næste år - opmærksom på? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg vil til næste år ligge min båd i Kolding Lystbådhavn, så jeg kan få brugt den noget mere,
Men jeg er nybegynder og har ikke noget viden omkring dette.
Skal båden have bundmaling?
Kan den "tåle" det?
Hvad skal man være opmærksom på?
Andet?
Håber der er nogle, der vil dele noget viden.
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
(link fjernet)
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Og så er det en go ide at lade batteriet op engang imellem, generator lader det kun 80% op og det kan holde mere og bedre hvis det i kommer op på 100% i ny og næ (der er blå eurostik i havne).
Udover det og bundmalingen er der vist ikke rigtig noget.
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Både: 3 Emner: 8 Svar: 27
Har lige læst lidt i den lille søstærke. Det virker som en del arbejde med det bundmaling
Hvad sker der hvis jeg bare ligger den i havnen en hel sæson?
Bådens skrog ser fint ud og det ligner ikke den har ligget i vandet før.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.894
du skal ikke slibe den helt den, men matterer den og så prime og bundmale.
sep 2008
Faktore som hvor tit du sejer, hvilke farvand du ligger i, og i sær vandtempratur spiller også en rolle for hvor meget begroning der kommer.
Arbejdet med at bundbehandle er langt mindre end arbejdet med at rense en båd for rur uden at skade bunden.
På langt sigt risikere du at båden bliver ramt af osmose (glasfiberpest).
Det største arbejde ved behandlingen er at få bunden renset for gamel maling/primer. Når det er gjort skal båden have 3 - 4 lag primer, 1 lag grunder og så 2 lag bundmaling.
Har bunde ikke været behandlet før kan man med fordel slipe den med fint sandpapir, så primeren binder bedre.
jul 2009