{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Ny gearing {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har fået købt mig en båd, som har været på tvangsauktion, Båden er en campion allante 170 med en 3.0 L Mercruiser år 1993.
Ham der har haft den har sat et drev på som passer til en v6, og med en 17" skrue trækker den ikke så godt, samt den går kun 2800 omdringer på toppen. hvad kan jeg gør, er en ny overdel nok at købe??? og hvor køber jeg det henne???

Det er min første båd, så er ny i det:-)



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny gearing
  • #1   1. nov 2009 Hvis drivlinien ( 3.0 liter - 4 cyl. ) er årgang 1993, så har drevet en gearing på 1.98:1 - Alpha One Gen II. Gearingen i drevet, hvis der benyttes en V6 motor er 1.81:1.

    Motorens omdrejningstal ved rigtig gearing og propel, skal være 4800 omdr.min / WOT, så hvis du kun rammer 2800 omdr.min/WOT skal problemet tilsyneladende findes i forkert gearing og propel.
    Har du dokumentation for, at den gearing drevet har er til en V6 motor ?

    Hvis problemet med de manglende motoromdrejninger er gearingen, kan overdelen af drevet udskiftes uden problemer til en hvor gearingen passer til motor og båd. Din propel skal uden tvivl også skiftes, hvis der vælges en overdel med 1.98:1 gearing - 21" propel vil umiddelbart være den rigtige propel uden at kende bådens vægt sejlklar.

    Du kan forhøre dig hos www.nytdrev.dk - de har alt i fabriksnye drev, propellere, reservedele mv. til Mercruiser.


  • #2   1. nov 2009 Til Rolf - hvorfor omtaler du dig selv i 3. person når du henviser til nytdrev. Hvorfor ikke "tone rent flag" og skrive at det er dig selv du henviser til.

    Til martin P - du kan roligt kontakte Rolf T - han har stor erfaring med både og motorer - og jeg har kun hørt godt om hans service.


Kommentér på:
Ny gearing

Annonce