6.222 visninger
|
Oprettet:
vinter klargøring af påhængsmotor? {{forumTopicSubject}}
Noob spørgsmål numero uno... Jeg har en skude med påhængsmotor, den har stået i varm aflukket garage de sidste vintre, men i år skal den holde uden for, er der noget man skal gøre for at frost sikre skidtet? motoren er vel tømt for vand og gearolien fryser vel ikke så hårdt at den sprænger noget ? eller
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Kvæl den med motorkonserveringsspray.
Skift din gearolie.
Så kan du se om der er vand i olien, og lave de nødvendige reparationer inden sæsonen starter igen, og hvis der er vand i gearolien er der risiko for at gearhuset frostspringer.
Så har du gjort alt hvad du kan gøre.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 54
så en konserverings spary og så er det af med tændrør og sprøjt det ind i toppen? det er en 2 taks yamaha v4 i øvrigt
sep 2005
Som du selv siger så er det en god ide at afmontere tændrørene og give den et pift i hver cylinder.
sep 2008
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
og skyld motoren igennem med en gang kølervæske. netop for og beskytte motor indevending mod tærring. og sørg for at motoreren hænger i normale stilling. det giver mindst belastning af båd og motor hængelser. plus at vandet i benet kan løbe ud.
og det med kølervæsken er faktis en meget god ide. f.eks har jeg en 60hk suzuki 4 takter fra 2002 som er tærret op ikke topstykket. der er hul fra kølerkanaler og ind i forbrændings kammeret.
god fornøjelse.
sep 2008
Jeg har sprøjtet de elektriske dele med fugtfortrænger og de mekaniske samt resten med en tynd olie baseret konserverings spray som netop er beregnet til det samme.
Og motoren er skyllet igennem MAX og bliver det hver gang den kommer i nærheden af saltvand
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
sep 2008
sep 2005
der er ifølge sikkerhedsdatabladet ikke oplyst om der er vand i WD-40, det skal kun oplyses hvis der er over 1% så vi må gå ud fra at der er under 1% vand i produktet.
De oplyser også at det er korrisionsbeskyttende.
Men måske er det ikke effektivt nok til et meget agressivt miljø som saltvand jo er, som eneste beskyttelse.
Jeg bruger det selv, men kun steder jeg kommer over ofte.
Andre steder ville jeg bruge noget beregnet for det salte miljø.
sep 2008
sep 2005
sep 2008
Og jeg har arbejdet med WD 40 igennem mange år i forbindelse med finmekanik, og det ENESTE sted hvor forskrifterne anbefaler wd40 er i sammenhæng med smøring af stålwire i guider.. at de så selv påstår noget andet er jo helt forståeligt da de skal sælge deres produkt... men jeg vil nu hellere bruge mine erfaringer end deres salgstale når jeg vælger de produkter jeg skal have til at beskytte mine egne ting...
så kan du tro hvad du vil....
sep 2008
Så hvis du vil smøre dine motorer ind i billig rustopløser så gør du det... jeg sætter mine penge på noget der er beregnet til lige netop det formål....
Og fald nu helt ned hehe. ingen grund til at skabe dig over noget så banalt...
sep 2008
vinter klargøring af påhængsmotor?