{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bundmaling.
  • #1   3. jan 2010 Tager du den op for at rense bunden en gang om mdr.?

    Jeg valgte en god bundmaling istedet og gav den en gang årligt med dette!


  • #2   3. jan 2010 Jeg ville ikke tage den op men sejle den ind på lavt vand v stranden som jeg bor ved og så ellers give den en ordentlig tur med børsten, det vil jo tage måske en times tid.
    Det vil jeg sagtens kunne sætte tid af til,

    Orker bare ikke at skal igang med det store projekt som en førstegangs
    bundmaling kræver.


  • Tim L L
    Tim L L Tilmeldt:
    okt 2009

    Emner: 9 Svar: 58
    #3   3. jan 2010 det med at tage den ind på lavt vand lyder sgu som en idee. hehe

    Skulle enlig os selv til at male .


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #4   3. jan 2010 Det kan du godt gøre. Det gjorde jeg også ved de første både jeg har haft.
    Det eneste minus er osmose. Men tror ikke det gælder på nyere både, da skroget forhåbentlig er blevet forbedret.
    Alternativet er clear prop på hele bunden. En klar "lak" som ikke kan ses, og tager de værste ruer.


  • #5   3. jan 2010 Jeg synes bare at hvis man kan spare sig selv for alt det slibe og malearbejde en førstegangsbundmaling kræver så er de få timer det vil tage med børsten under en sæson da godt givet ud.

    Lars hvad er osmose?


  • #6   3. jan 2010 Ja hvis båden ikke har fået før er det en større omgang, men alligevel noget der burde kunne gøres på en 3-4 dage med mindre det er en meget stor båd... Jeg gjorde det hellere den ene gang og derefter en gang årligt, men det er jo smag og behag...

  • Tim L L
    Tim L L Tilmeldt:
    okt 2009

    Emner: 9 Svar: 58
    #7   3. jan 2010 sgu nok fordi det er sårn en kedelig omgang ik sandt . men ja man burde jo nok gøre det.

  • #8   4. jan 2010 Hvis din båd ikke har fået 2-3 lag Light primer i bunden, er det muligt, at du på et senere tidspunkt, stifter bekendtskab med osmose. Osmose opstår når der trænger vandmolekyler ind gennem topcoat og gelcoat. Vandmolekylerne vil trænge ind i glasfiberen, hvorved der opstår små blærer. Når der prikkes hul på disse blærer, vil der fremkomme en karakteristisk lugt af eddikesyre. Udbedring af osmoseskader er en meget omstændig arbejdsproces. Skal osmose arbejde udbedres af en proffesionel bådbygger/værft, er prisen ca.3500 DKR. pr m2, plus moms.
    Giv hellere din båd Light Primer og en effektiv bundmaling!


  • #10   10. apr 2010 Vil også klart anbefale at bruge de dage på at få den primet og bundmalet. Osmose har ikke noget med hvor god kvalitet bådene er bygget i. For det er simpelthen generelt, at Glasfiber i sig selv ikke er 100% vandtæt. Og det er meget forskelligt hvor lang tid der går før en båd bliver angrebet af det. Men selvfølgelig er det typisk efter en del år. Men som Carsten så fint skriver. så er det et kæmpe projekt hvis det først er sket, og du ville inderligt fortryde båden ikke havde fået en gang bundmaling. Derudover beskytter det også bare coaten fra ruer og er med til at holde din båd i topform. Men hvis du så vil kæle lidt ekstra om den, så giver du den stadig lige en god vask under bunden, ca. 1 gang om måneden i sommerperioden. Så garantere jeg dig for du får den pæneste bund, den bedste ydelse af din båd, og den nemmeste klargøring til året efter. gør det selv. Og min bund ser jo næsten ny ud, hvert efterår når jeg tager den op smiley
    + at det fleste sidst på sæsonen typisk har tabt op til flere knob i deres topfart pga. begroning, hvor du stadig bare kan give den fuld skrue smiley

    Hvis opgaven er lidt for uoverskuelig, så kan jeg varmt anbefale www.båd-maling.dk
    Kender flere der har fået lavet en fuld bundbehandling hos dem. og de er både utrolig dygtige og har danmarks billigste priser! På deres hjemmeside kan man også se billeder fra deres arbejde.
    men de sælger også bare produkter hvis det er det man søger.

    God vind med projektet smiley


Kommentér på:
Bundmaling.

Annonce