{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.597 visninger | Oprettet:

Forsikring af speedbåd? {{forumTopicSubject}}

Nogen "nybegyndere" med speedbåde i str. 17-21 fod med indenbordsmotor af nyere årgang som kan oplyse hvad de giver i forsikring?

Har fået tilbud fra Topdanmark og Tryg og jeg syntes deres priser er helt hen i vejret:

17-18 fods bowrider m. 135 hk. motor værdi ca. 150.000 kr. = ca. 16000 kr.

19-21 fods bowrider m. 225 hk. motor værdi ca. 220.000 kr. = ca. 19000 kr.

Problemet er selvfølgelig at jeg ikke har haft båd før, men langt de fleste forsikringsanmeldelser for både er vel pga. tyveri og ikke fordi det er en nybegynder der har smadret båden?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forsikring af speedbåd?
  • #1   8. jan 2010 puha lyder sku dyrt.. min bayliner 175 koster små 4 k med alt om året..
    det er hos bavaria.. ellers snak med Ralph A herinde fra smiley kanon service


  • #2   8. jan 2010 Har allerede sendt en mail til Ralph herinde, så afventer bare en pris.

    Det var også noget lign. dette jeg håbede på.

    Hvor stor en selvrisiko er der så?


  • #3   8. jan 2010 Ring til ralph hos http://www.bavaria-yacht.dk/ 100% meget billiger.

  • #4   8. jan 2010 Arr for langsom igen ;=)

  • #5   9. jan 2010 Tak for det, har netop udfyldt tilbudsformularen.

    Kan nogle så fortælle mig hvorfor denne store prisforskel?

    Har Bavaria en stor selvrisiko eller andre minusser i forhold til de andre, nu hvor det er et tysk selsskab?


  • #6   9. jan 2010 Hej Thomas,
    Du får 10 % rabat på din forsikring hos Bavaria hvis du opretter dig som medlem på www.fenderen.dk - Det er gratis smiley
    Vh Lars


  • #7   9. jan 2010 Må sige at dækningen hos Bavaria lyder meget lovende og så til lav pris. Nogen der kan opremse de fordele der er hos Bavaria som de andre ikke har?

    Bliver dog lidt skræmt når man læser denne sag, men jeg tror nu nok at alle forsikringselskaber før eller siden får x-antal utilfredse kunder:

    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=8702

    Til denne sag må jeg så undres over prissætningen på båden fra Bavaria's side. At de begynder at blande sig i hvor kunden parkerer sin trailer m. båd, syntes jeg er upassende og i såfald står der vel i deres betingelser (som jo ellers skulle være meget rimelige) en udførlig guide for hvordan man skal parkere sin trailer m. båd for at de god tager det og at der nærmest kræves et billede eller kvittering af låsen er også helt ved siden af, specielt når sådan en lås som regel aligevel kan brydes op på få sekunder med det rigtige værktøj, er det jo næsten til grin at gå op i det!

    Tænk sig hvis man parkerede sin bil på en "pendler p-plads" ved en motorvejsafkørsel og så dagen efter var den stjålet, skulle forsikringselskabet så bare sige at det var man næsten selv uden om, for man ved jo at det er et udsat sted at parkere???


  • #8   10. jan 2010 Fint med regler om låse mv. så længe det fremgår tydeligt i ens vilkår hvilke betingelser der er (altså som du skriver herover).

    Men det er jo vigtigt at vide om Bavaria betegner en parkering på et ubemandet frit område som en grov uagtsom handling, for det vil jeg nu ikke mene det er.

    Nu løber jeg nok ikke selv ind i problemet, da jeg har fast bådplads og derfor kun har båden på trailer i vintersæsonen, men selvfølgelig kan der da også ske noget der... Er præmien for både som ligger fast i en havn så billigere end trailerbåde når nu statistiken viser at mange flere trailerbåde bliver stjålet?

    Ralph: Kan jeg ikke få dig til at skrive hvilke fordele I har hos Bavaria (foruden lav pris) i forhold til de alm. danske selsskaber, altså hvad vil "all-risk dækning" helt præcist sige og hvad er der af selvrisikoer og egenbetalinger ved de forskellige type skader/tyverier?


  • #9   10. jan 2010 Hvad er ens selvrisiko ved grundstødning, skader på lak, ridser og skrammer, drev, propel og skrueaksel?

    Hvad er ens selvrisiko ved brug af yachtassistance?

    Dækker forsikringen ens egendele ombord på båden v. tyveri/brand eller lign.?

    Hvordan får man også dækning af en evt. trailer?


  • #10   11. jan 2010 Men kommer der en merudgift (og afgift) udfra beløbene for personlige effekter og trailer?

  • #11   11. jan 2010 Vedr. YACHTASSISTANCE: Forstår ikke lige hvordan I kan tilbyde dette?

    Dækker det hvis jeg løber tør for benzin og hvor længe går der inden I er fremme og gælder det døgnet rundt?


  • #12   15. jan 2010 skal man så ha 2 låse på sin trailer når den står ved havnen og man bruger båden for at den er dækket af kaskoen?

  • #13   16. jan 2010 dobbelt surt.

Kommentér på:
Forsikring af speedbåd?

Annonce