{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  HJÆLP 60mm trailer træk
  • #1   18. feb 2010 Det tror jeg faktisk ikke den kan. Og en US trailer kan vel heller ikke indreg. her i Danmark. Og prøveplader er ikke tilladt med gods (båden) på traileren. Hvordan får du den hjem

  • #2   18. feb 2010 Nej du skal købe en ny tilkobiling som passer til vores træk herhjemme smiley

  • #3   18. feb 2010 Jo, DET KAN DEN GODT. Der er en lille smule "slør" men langt fra til at den kan ryge af. Hvis det kun er til at køre den hjem fra Gøteborg, så er det bare derud af. Jeg har kørt med US trailer i 3 år uden at skifte.

    Per.


  • #4   18. feb 2010 Hvad båd har du købt ?

  • #5   19. feb 2010 Tak for svar, det er en Bayliner 2855 fra 2002

    Båden skal bare trækkes 4 km den ankommer med båd fra usa tæt på Stena Line.


  • #6   19. feb 2010 Der er stor forskel på de trækkugler som kommer fra USA.
    De fåes i disse størrelser

    1 7/8 = 47mm
    2 = 50mm
    2 5/16 = 58mm

    Hvis du skal trække med en us-kugle, bør du kun trække med en som er 2" = 50 mm da alle kuglekobling herhjemme er lavet til 50mm kugler - ER den 60mm tvivler jeg på den overhovedet kan komme på.

    Hvor stor er den som sidder på traileren i tommer.?


  • #7   19. feb 2010 nu er det jo kuglen der er normal og kobling der er 60 så den kan jo godt komme på , men det bliver noget bankeri , og uden bremser , tænk dig godt om og brug din fornuft , måske er pengene til en vognmand givet godt ud ?

  • henrik a
    henrik a Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   19. feb 2010 ja og hvis der ikke er bremser på traileren så tvivler jeg meget på at du finder en bil der må trække den rent vægt mæssigt

  • #9   20. feb 2010 Michael B - Nåå ja rigtig nok..

    Henrik A - Hvorfor skulle hans trailer ikke have bremser på? Den us-trailer jeg havde havde skiver på og det fungerede helt perfekt - langt bedre end mine gamle trailere fra Brenderup og Inter/Selandia (noget rigtig lort).

    Problemet tror jeg vil være at det er sandsynlighed for at den hopper af krogen. som Michael B skrive vil en fragtmand være et godt træk..


  • #10   20. feb 2010 kører da også på us-trailer og den virker også lige så fint og er inregistreret på dk plader.

  • #11   20. feb 2010 det er meget godt klaret det der betegner en us trailer er bla at der ikke er bremser ! men uanset hvad er problemet ikke at det er en us trailer ,men at kugle og træk ikke passer sammen !

  • #12   22. feb 2010 Ja, en US trailer er 400 % bedre end Brenderup og alt det andet. Den sidste båd vi fik hjem, stod på en fed trailer med hydrauliske bremser....... Det virker.

  • #13   23. feb 2010 Jeg har også US trailer, den kom med 2" (50mm) som standard og hydrauliske bremser. Den er også blevet indregistreret efter jeg har lavet lys, og håndbremse. 3500 kostede det.

    Men jeg ville ikke turde køre med 60mm, det sidder fint på så længe der ikke sker uheld, men skulle der være uheld ender du med 1 stk trailer træk, + båd inde i bilen. Derudover er der ingen form for forsikring der dækker hvis der skulle ske noget.

    Så betal de 2000.- det koster at få en vognmand til at flytte båden, traileren må du godt køre med tom på prøveplader og lygtebom.


  • #14   24. feb 2010 Nicolas B

    Man må heller ikke køre med tom trailer på prøveplader, hvis knoppen ikke passer. Derimod kan man køre den tomme trailer hjem med maks 30kmt, hvis bare sammenkoblingen er sikker mod at falde af. dvs. der er slør tilladt. Det er på den samme måde man gør med redskabskoblinger, der er der også slør. Men husk den store trekant så.


Kommentér på:
HJÆLP 60mm trailer træk

Annonce