{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.031 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har fået købt mig en rigtig lækker båd, og glæder mig til det bliver vejr til at sejle. Mit problem er at jeg ikke kan finde en billig forsikring i dansk firma.. Er der mogen der har erfaring med forsikring i tysk firma...? Eller kender et godt og billigt dansk selskab....? Håber der er nogen er jeg der kan hjælpe mig....


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   16. feb 2006 Mange tak for din hurtige tilbage melding.. Jeg har kigget lidt rundt her på siden, og har fået tilbud fra yachtpool og rasmussen, men de er ca. 3 gange så dyre som tyske selskaber. Jeg skal i bella her næste weekend, så der vil jeg da tage en snak med dem...

  • #2   16. feb 2006 Jeg er fra danmark... hvis det var mit navn du tænkte på...

  • #3   16. feb 2006 Det er meget enkelt..... Hvis du ikke vælger en dansk forsikring så skal du betale 1% af forsikringssummen til skattefar (400.000,- = 4K)
    De danske priser er inkl. denne "misundelsesafgift"


  • #4   16. feb 2006 Nej jeg kommer fra sjælland.... Jeg har haft kontakt til ch assurance, det er et dansk firma, som kan tegne forsikringen i tyskland, de sørger også for at betale 1 procent til staten, men det tyske selskab laver policen på havldelen af det man egentlig vil forsikres for, og på den måde er der jo mange penge at spare, Så skriver de i policen at hvis der skal udbetales fuld dækning, så er det det dobbelte af det beløb policen er på.. meget smart, og fuldt lovligt så hvidt jeg ved... og på den måde har jeg opnået et tilbud på ca. 6000 dkr, med en selvrisiko på 4000dkr. med en dækningssum på 300.000dkr.

  • #5   16. feb 2006 Der skal nok komme nogle billeder i løbet af de næste par dage...

  • #6   16. feb 2006 Sidste år sagde TRYG over 30K for min REGAL 2760. Det endte med Rasmussen som sagde under 15K
    - Og min båd var forsikret for 460K.


  • #7   16. feb 2006 - Og nu drejer det sig jo ikke kun at finde et selskab som vil forsikre "OSLO-BÅDEN" for en pose popcorn. Man skal jo helst også have nogle penge hvis skaden sker og her er der som regel en sammenhæng imellem pris og udbytte.

  • #8   16. feb 2006 Mit tilbud fra rasmussen lød på 17K, yachtpool sagde 13K.. Men du harfuldstændig ret, det handler også om at det skal virke hvis uheldet er ude.. Betingelserne fra det tyske selskab er meget lig med de danskes, men man er selvfølgelig lidt nervøs ved ikke at gøre det i danmark, og lige netop derfor oprettede jeg denne diskussion, for at høre om nogen havde dårlig erfaring med udenlandske selskaber...

  • #9   17. feb 2006 Hej
    Har selv min båd forsikring i 5 år hos Carl Thimm.
    Du skal dog huske på at hvis der sker skade på dit drev. skal du udover at betal din selvrisiko også selv betal en vis procentdel af skaden. Jeg kan ikke lige huske hvor meget det er, men det er hvis nok omkring de 25 %. (står i din police )
    Hvis du laver en skade på din båd, skal denne i flg. tysk lov være afsluttet inden 8 uger. Har selv prøvet at stå ude båd i 13 uger, fordi det danske selskab båden var forsikret i prøve at trække tid, vel i håber om at man så på et tidspunkt acceptere det beløb de tilbyder én. Så her en helt klar fordele ved at være i et tysk selskab.
    Til slut skal jeg lige tilføje, at Codan har givet mig et tilbud på kr. 11.500 hvor jeg får 20 % retur hvis jeg ingen skad laver. betaler i dag ca. 5000 kr. incl. den 1 % til den danske stat. Fik dog at vide at jeg skulle se at komme væk fra Carl Thimm, mere ville den øverste inden for Codan bådforsikring ikke sige.?


  • #10   19. feb 2006 Peter G jeg har også forsikret i tyskland og jeg kører altså ikke på fri hjul betaler også afgiften på 1 %

  • #11   20. feb 2006 Til Mark B.. Du har tidligere spurgt på billeder af den båd jeg har købt, jeg har desvære ikke nogen endnu, men du kan se en tilsvarende på dette link.. (link fjernet)
    der skal nok komme nogle billeder til april når jeg får båden leveret.


  • ralph  a
    ralph a Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #12   25. mar 2006 hejsa
    jeg har et kanontilbud fra et forsikringsselskab i Tyskland .. www.bootsversicherungen.com
    Min båd, en Campion Explorer 542 sc kostede 16.500 kr. sidste år hos det tysk/danske Panthaneius forsikringsselskab i ansvar/kasko. Nu har jeg fornyet og tegnet hos det tyske selskab og dette koster kun 4800 kr. !!!!!!!!!!!!

    (Kasko-forsikringsum 35000 euro, ansvar 2mill euro ,personlige effekter/ trolling-udstyr 10.000 euro. ,-sevlrisiko KUN 500 euro-inkl.speedbåds forsikring over 40 knt, maskinforsikring inkl. materialefejl og dækker for helårs –sejlads,
    Og min danske skadefrihedsrabat bliver anerkendt!!!
    Forsikringsselskabet betaler den danske statsafgift.(inkl. i prisen) og det er 100% legalt . De samarbejder med et af de største tyske forsikringsselskaber" Mannheimer" og de har rigtig god omtale i div. tyske bådmagazineer ex. YACHT.de.


    god service ,rigtig gode betingelser /extra dækning .og de bedste tyske priser ...
    Selskabet er på vej til DK med en dansk hjemmeside med on-line ansøgning indenfor de næste 2 uger. Forsikringsbetingelserne fås snart på dansk, pt kun på engelsk og tysk.

    De har stort interesse i at få danskere som kunder ,og det kan man føle i service og dækning med det samme..

    ...
    OG charter/erhvervsbåde til de bedste tyske priser ...ikke kun til lystbåde.
    samt både under 21 ft.
    Jetski,vandski. Og antikke både over 25 år.-
    Sejl /fiske/vandsportklubber/virksomheder kan få extra rabat !!!!!
    og I kan snart kommunikere på dansk ...!!!!
    Mere info??? kontakt mig ....hjælper gerne .. jeg er tysktalende...(";
    trollingexplorer@yahoo.com or ring 41239040


  • #13   29. sep 2007 hej alle!

    jeg har hørt at tyske forsikringsfirmaer ikke forsikre både som har en verdi under en vis grense. er det rigtigt??


Kommentér på:
Forsikring

Annonce