{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.555 visninger | Oprettet:

Ang Speedbådkørekort / bådlængde og Hk {{forumTopicSubject}}

Mail til søfartstyrelsen.

Jeg skriver til jer for at oplyse at jeres skema om speedbådskørekort er forkert, hvilket har givet anledning til misforståelser bla på www.bådgalleri.dk ´s forum.
Jeg håber at I vil rette det på jeres side, da mange søger informationer hos jer.

Svar 03.03.2010

Tak for din mail vedrørende skemaet om speedbåde.

Til din orientering kan jeg oplyse, at skemaet udelukkende er udarbejdet som en hurtig oversigt og uden decimal-tal. Ønsker man de helt korrekte tal skal formlen i bekendtgørelsen anvendes. Det er da også denne formel, som såvel Søfartsstyrelsen som politiet lægger til grund ved eventuelle tiltalerejsninger.

Med venlig hilsen
Kurt Skytte (SFS)

Konsulent
Søfartsstyrelsen
Center for søfarende og fiskere

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang Speedbådkørekort / bådlængde og Hk
  • #1   3. mar 2010 Hej.Frank H.
    Er spændt på om dit indlæg får lov til at blive på BG.denne gang????
    Alt der blev skrevet sidst,blev jo fjernet??(af hvem?+hvorfor?.)
    Mvh. Leif H.

• #2   3. mar 2010 Hej Frank H:

Jeg forstår ikke lige hvad er det der er problemet med det skema? Når jeg bruger formlen kommer jeg frem til det samme som skemaet, kan du ikke lige fortælle mig hvor fejlen ligger? Jeg kan nemlig ikke se det. (er det fordi det er for unøgagtigt, oder was?)

MVH Frank G

• #3   3. mar 2010 Super, så kan vi endelig få det bekræftet

Men jeg kunne også godt tænke mig at vide hvem, og hvorfor det tidligere indlæg blev slettet

• #4   3. mar 2010 Det var ikke mig der havde oprettet indlægget sidste gang.
    Indlægget blev fjernet af den bruger der havde oprettet det.

frank G
    Hvis du har en båd på 440 cm, hvornår skal du så ifølge skemaet have speedbådcertifikat ?

• #5   3. mar 2010 Mener .30,Hk+decimal-tal.(???????)

• #6   3. mar 2010 Det er vel det et debat forum er til???
    Mvh.Leif H.

• #7   3. mar 2010 Hej.Casper R.
    Det er OK.!
    Hvh.Leif H.

• #8   3. mar 2010 Leif H

Korrekt Leif, men ikke ifølge skemaet.
    30,4096 hk er det korrekte, men skemaet siger mindst 30 hk.

• #9   3. mar 2010 I følge skema ved 30 hk og ifølge formel 30,4hk. Jeg ser ikke noget forkert i det.

MVH Frank

• #10   3. mar 2010 De runder jo op til nærmeste hele tal, du finder næppe en motor med 30,4 hk

• #11   3. mar 2010 Ok.
    Jeg ved ikke hvordan jeg så skal forklare det, men folk tror at de skal have speedbådkørekort, når de vil sejle med en båd på 4,4 meter og en 30 hk motor. Det skal de ikke.

frank G
    30,4096 hk er formelen og 30 hk er skemaet. Det mener du så er det samme.

Christian B
    Der rundes hverken op eller ned.

Formelen er den korrekte måde at finde ud af det på, skemaet er kun en hurtig oversigt.

• #12   3. mar 2010 Frank ! - Så fik du endelig svar - perfekt du postede det som vi snakkede om ...

Det skal vel nævnes at grunden til det her indlæg er lavet - det er at alle de svar som Casper R fik i hans seneste indlæg omkring bådcertifikatet eller ej. Nu er vi hvertfald sikker i hans sag smiley ... Dejligt der er nogle som gider at bruge noget tid til hjælp for os andre ...

• #13   3. mar 2010 Er der da aldrig nogen der spekulerer over, hvorfor duelighedsbeviset hedder "DUELIGHEDSBEVISET" og ikke "UNØDVENDIGHEDSBEVISET"?
    Speedbådskørekort er ikke kompetencegivende i færden til søs, kun et lovkrav. Duelighedsbeviset er absolut minimum hvis man vil lære at sejle.

• #14   3. mar 2010 Anders C det kommer meget an på hvor du tager dit speedbådkørekort.
    Jeg tog et kursus der varede 5 uger, hvor vi var afsted til teoriaften en gang om ugen omkring regler til søs + sejlads for at afprøve tingene i praksis. Det var et meget lærerigt.

• #15   4. mar 2010 Desvære har du nok ret Frederik P. det kommer nok and hvor man tager det.!Jeg kørte til kastrup,var der i 4 timer,og kørte hjem igen,så havde jeg mit speedbådkørekort. 2 ostemader,en kop kaffe+ca 1600,Kr fattiger, Mener også et Duelighedsbeviset bør være et minimums krav.!
    Ps. alle der færtes på vandet med sejl/motorbåd burde have et kursus i søfartsregler.
    Mvh.Leif H.

• #16   4. mar 2010 ang speedbådkort hvis man tager det som mig og fredrik p på aftenskole så kommer man igennem alle regler omkring færden på vandet så det kan da anbefales det må være begrænset hvad der kan nå at oplyses på 4 timer

• #17   4. mar 2010 Leif H

Det samme her.
    1,5 time i en båd og 1,5 time i et teorilokale.
    Ca 1/2 time til prøven og 1/2 time til at spise en sandwich.
    4 timer ialt, og meget minimalt hvad man lærte. Pris 1750 kr lige ud af vinduet.
    Da jeg kom hjem begyndte jeg selv at læse alt muligt jeg kunne finde på nettet, og har lært mere af det.
    Speedbådskørekort er i mange tilfælde en parodi.
    Desuden havde det firma hvor jeg tog kortet vist nok beståelsesgaranti, men alle bestod, incl en der svarede forkert på alle spørgsmål, og bakkede ind i bådbroen 4 gange før han fik båden ud.

• #18   4. mar 2010 Hej Frank H.
    Lyder som Kastrup.!!
    Vi skulle være 12,men der kom kun 4,så der var ikke nogen der dumpet.
    Der var en der sejle ind i broen så mange gange,at han fik at vide han heller måtte stoppe,så der bare var lidt båd tilbage,at afligge prøve med`!!
    Mvh. Leif H.

• #19   4. mar 2010 Jeg mener heller ikke at speedbådsbeviset er nogen garanti for at man kan sejle, men hos os var der trods alt en der dumpede den praktiske del, da hun sejlede ind i broen et par gange, da hun skulle lægge til kaj.

MVH Frank

• #20   4. mar 2010 Hej Leif H
    Det var Kastrup, og jeg er næsten sikker på at det nok har været samme firma vi har taget kortet hos.
    Vi var dog 16 ialt, og alle bestod.
    Det eneste jeg lærte var hvordan man gør en person våd. Meget våd.
    Hun var sådan en se mig hør mig model, og kunne ikke holde sin kæft ret længe. Båden var en med siddepladser ude foran, og der skulle hun sidde, sådan at censor kunne nyde synet af hende hele tiden.Da jeg så sejlede ud, kom der en anden båd sejlende ind. da vi nåede over til den andensbåds kølvandsbølger, så kom jeg til at dreje skarpt til højre. Jeg synes det var sjovt, censor synes det var sjovt, men hun havde vist ingen humor. Men hun flettede da næbbet.

• #21   4. mar 2010 Hej Frank H.
    Hvis det var en alu...båd med Ph motor! så var det nok den samme.
    Skøn kvinde i har haft med,kender typen! elsker dem ,de holder humøret oppe i båden.¤#"%¤&¤¤#"!*G* smiley
    Mvh. Leif H.

• #22   4. mar 2010 tog mit hos speedbådskolen i skovshoved, 3 dage 1 dag teori 2 dage blandet teori/sejlads.. lækkert

• #23   30. maj 2010 Ud fra alle disse indlæg kan jeg se at mange er meget utilfrede med den undervisning, der gives i forbindelse med speedbådsundervisning og jeg er på det punkt helt enig. Det var så også årsagen til at jeg selv begyndte at undervise i Middelfart Roklub og nu har gjort det i 8 år. Meningen er selvfølgelig at fået et kort, men meget vigtigere er det at få en indsigt i alt det vi andre har brugt 30 år på at tilegne os. Jeg kan ud fra de tilbagemeldinger vi får i Middelfart Roklub se at kursisterne er meget tilfredse med kurset og når det i 2010 så tilmed kun koster 1350 kr alt incl gør det ikke situationen dårligere. Vi har den holdning at, uanset om du er nybegynder eller rutineret, så skal du ende dagen med at kunne sige" det var en god dag", Hvis ikke, så har vi ikke opfyldt vores målsætning.
    Kurset tager en hel dag og det er en hel dag med hårdt arbejde, men menuingen er også at I skal lære noget. Har man ikke den indstilling, så tag et af de andre kurser. Er I en flok, der ikke lige gider køre til Middelfart kan vi arrangere kurset hos jer. Det kræver et godt farvand og et undervisningslokale. Vi kommer med alt udstyr og båd. Prisen er den samme.
    Hvis I vil høre nærmere så ring til mig på 2427 7342

Hilsen

Carsten Kroghsbo
    Speedbådsinstruktør i Middelfart Roklub

Kommentér på:
Ang Speedbådkørekort / bådlængde og Hk

Annonce