Ang Speedbådkørekort / bådlængde og Hk {{forumTopicSubject}}
Mail til søfartstyrelsen.
Jeg skriver til jer for at oplyse at jeres skema om speedbådskørekort er forkert, hvilket har givet anledning til misforståelser bla på www.bådgalleri.dk ´s forum.
Jeg håber at I vil rette det på jeres side, da mange søger informationer hos jer.
Svar 03.03.2010
Tak for din mail vedrørende skemaet om speedbåde.
Til din orientering kan jeg oplyse, at skemaet udelukkende er udarbejdet som en hurtig oversigt og uden decimal-tal. Ønsker man de helt korrekte tal skal formlen i bekendtgørelsen anvendes. Det er da også denne formel, som såvel Søfartsstyrelsen som politiet lægger til grund ved eventuelle tiltalerejsninger.
Med venlig hilsen
Kurt Skytte (SFS)
Konsulent
Søfartsstyrelsen
Center for søfarende og fiskere
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Er spændt på om dit indlæg får lov til at blive på BG.denne gang????
Alt der blev skrevet sidst,blev jo fjernet??(af hvem?+hvorfor?.)
Mvh. Leif H.
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
Jeg forstår ikke lige hvad er det der er problemet med det skema? Når jeg bruger formlen kommer jeg frem til det samme som skemaet, kan du ikke lige fortælle mig hvor fejlen ligger? Jeg kan nemlig ikke se det. (er det fordi det er for unøgagtigt, oder was?)
MVH Frank G
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
Men jeg kunne også godt tænke mig at vide hvem, og hvorfor det tidligere indlæg blev slettet
jun 2008
Følgere: 26 Både: 3 Emner: 18 Svar: 354
Indlægget blev fjernet af den bruger der havde oprettet det.
frank G
Hvis du har en båd på 440 cm, hvornår skal du så ifølge skemaet have speedbådcertifikat ?
nov 2008
nov 2008
Mvh.Leif H.
nov 2008
Det er OK.!
Hvh.Leif H.
jun 2008
Korrekt Leif, men ikke ifølge skemaet.
30,4096 hk er det korrekte, men skemaet siger mindst 30 hk.
jan 2006
MVH Frank
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
jun 2008
Jeg ved ikke hvordan jeg så skal forklare det, men folk tror at de skal have speedbådkørekort, når de vil sejle med en båd på 4,4 meter og en 30 hk motor. Det skal de ikke.
frank G
30,4096 hk er formelen og 30 hk er skemaet. Det mener du så er det samme.
Christian B
Der rundes hverken op eller ned.
Formelen er den korrekte måde at finde ud af det på, skemaet er kun en hurtig oversigt.
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 6 Svar: 217
Det skal vel nævnes at grunden til det her indlæg er lavet - det er at alle de svar som Casper R fik i hans seneste indlæg omkring bådcertifikatet eller ej. Nu er vi hvertfald sikker i hans sag
aug 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 146
Speedbådskørekort er ikke kompetencegivende i færden til søs, kun et lovkrav. Duelighedsbeviset er absolut minimum hvis man vil lære at sejle.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 36
Jeg tog et kursus der varede 5 uger, hvor vi var afsted til teoriaften en gang om ugen omkring regler til søs + sejlads for at afprøve tingene i praksis. Det var et meget lærerigt.
nov 2008
Ps. alle der færtes på vandet med sejl/motorbåd burde have et kursus i søfartsregler.
Mvh.Leif H.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 50 Både: 4 Emner: 107 Svar: 353
jun 2008
Det samme her.
1,5 time i en båd og 1,5 time i et teorilokale.
Ca 1/2 time til prøven og 1/2 time til at spise en sandwich.
4 timer ialt, og meget minimalt hvad man lærte. Pris 1750 kr lige ud af vinduet.
Da jeg kom hjem begyndte jeg selv at læse alt muligt jeg kunne finde på nettet, og har lært mere af det.
Speedbådskørekort er i mange tilfælde en parodi.
Desuden havde det firma hvor jeg tog kortet vist nok beståelsesgaranti, men alle bestod, incl en der svarede forkert på alle spørgsmål, og bakkede ind i bådbroen 4 gange før han fik båden ud.
nov 2008
Lyder som Kastrup.!!
Vi skulle være 12,men der kom kun 4,så der var ikke nogen der dumpet.
Der var en der sejle ind i broen så mange gange,at han fik at vide han heller måtte stoppe,så der bare var lidt båd tilbage,at afligge prøve med`!!
Mvh. Leif H.
jan 2006
MVH Frank
jun 2008
Det var Kastrup, og jeg er næsten sikker på at det nok har været samme firma vi har taget kortet hos.
Vi var dog 16 ialt, og alle bestod.
Det eneste jeg lærte var hvordan man gør en person våd. Meget våd.
Hun var sådan en se mig hør mig model, og kunne ikke holde sin kæft ret længe. Båden var en med siddepladser ude foran, og der skulle hun sidde, sådan at censor kunne nyde synet af hende hele tiden.Da jeg så sejlede ud, kom der en anden båd sejlende ind. da vi nåede over til den andensbåds kølvandsbølger, så kom jeg til at dreje skarpt til højre. Jeg synes det var sjovt, censor synes det var sjovt, men hun havde vist ingen humor. Men hun flettede da næbbet.
nov 2008
Hvis det var en alu...båd med Ph motor! så var det nok den samme.
Skøn kvinde i har haft med,kender typen! elsker dem ,de holder humøret oppe i båden.¤#"%¤&¤¤#"!*G*
Mvh. Leif H.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 4 Svar: 76
Kurset tager en hel dag og det er en hel dag med hårdt arbejde, men menuingen er også at I skal lære noget. Har man ikke den indstilling, så tag et af de andre kurser. Er I en flok, der ikke lige gider køre til Middelfart kan vi arrangere kurset hos jer. Det kræver et godt farvand og et undervisningslokale. Vi kommer med alt udstyr og båd. Prisen er den samme.
Hvis I vil høre nærmere så ring til mig på 2427 7342
Hilsen
Carsten Kroghsbo
Speedbådsinstruktør i Middelfart Roklub
Ang Speedbådkørekort / bådlængde og Hk