{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Hvilken båd vil i anbefale {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min dejlige familie og jeg har besluttet at købe en lille båd til små ”søndags” ture hovedsageligt i Roskilde Fjord, måske kombineret med lidt badning/vandski osv. Vi har 2 børn på hhv. 0 og 6 år og tanken var at have båden liggende på en trailer i havnen i Herslev, da vi ikke har pladsen derhjemme. Budgettet ligger i niveauet kr. 75.000,- . Vi kigger på dba.dk og vil besøge de forskellige bådbutikker rundt omkring, men det er svært at vælge imellem de mange både. Skal den være med eller uden kabine? Størrelsen/alder på motoren osv?. Vi har kun sejlet meget begrænset, men har dog anskaffet et speedbådscertifikat. Har blandt andet kigget på en Ryds 440GT og en Askeladden 475 freestyler. Båden må ikke være tungere end vores lille Mercedes B170 ikke bliver alt for forpustet og må gerne være nem at vedligeholde. Hvilken båd ville i vælge?

Mvh
Sune C


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken båd vil i anbefale
  • #1   23. mar 2010 Puh, den var en af de svære.
    Dit valg er meget individuelt og afhænger helt og holdent af jeres egen smag og stil.
    Mit valg ville være noget på en 16-18 fod og gerne noget med kabine. Det danske vejr herhjemme er ikke altid det mest solrige, og jeg tror konen takker dig første gang i kommer ud for en lille byge - alternativet kunne være en båd med 'høj' kaleshe, noget i stil med en Campion?
    (I skal bare kunne være der alle sammen i tilfælde af dårligt vejr, ikke??)
    Motormæssigt ville jeg gå efter en 4-takter af nyere dato. Fordelen er; støjsvag, lav driftøkonomi, men den vejer noget mere end en 2-takter, der har noget mere 'punch' når der gives gas.
    Personligt synes jeg Campionen en bred båd med god plads, men kender ikke så meget til andre typer både du efterlyser - måske andre har noget at byde ind med..??
    Mvh


  • #2   23. mar 2010 Kan kun sige, at jeg er rigtig glad for min båd! smiley
    Vi har haft flere forskellige, og det her er nok den jeg har haft mest ud af!!


  • #3   23. mar 2010 jeg vil sige noget i den stil her

    http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=10596


  • #4   23. mar 2010 Den Uttern har jeg også kikket lidt på, det virker som et godt køb, men det er en lidt stor motor til båden og den er ret tørstig.

  • #5   24. mar 2010 Den er ikke mere tørstig end det gas du gir' den?? Du vil sikkert opleve at den har en mere 'økonomisk' crusing fart end en mindre motor der skal køre med højere omdrejninger for at holde samme fart. Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik på den båd... Hellere dén motor end f.eks. en 90 hk - når du/i også gerne vil trække vandski m.m.?

  • #6   24. mar 2010 PS: Kender ikke manden der har den til salg, bare så du ikke tror jeg holder 'salgstale'.

  • #7   24. mar 2010 Båden er kun godkendt til 90 hk. derfor vil mit forsikringsselskab ikke forsikre båden.

    Og ja man kan bare slappe af med gassen, mine erfaringer dog at det er svært smiley En 115 hk. 2 takter af den gamle type bruger nu en del benzin.


  • #8   25. mar 2010 vores knægt er 4 år nu men i starten,var det absolut kanon at vi kunne ligge ham ind i skyggen og sove,så jeg vil da mene der skal stiles efter en med lille kahyt eller hard top,,,,,,,når vi fisker nu og knægten ikke kan mere så er det bare ind og ligge i skyggen(god plads)
    bare mine erfaringer,,,,,,,,,,

    hilsen jakob


Kommentér på:
Hvilken båd vil i anbefale

Annonce