Hvilken båd vil i anbefale {{forumTopicSubject}}
Hej,
Min dejlige familie og jeg har besluttet at købe en lille båd til små ”søndags” ture hovedsageligt i Roskilde Fjord, måske kombineret med lidt badning/vandski osv. Vi har 2 børn på hhv. 0 og 6 år og tanken var at have båden liggende på en trailer i havnen i Herslev, da vi ikke har pladsen derhjemme. Budgettet ligger i niveauet kr. 75.000,- . Vi kigger på dba.dk og vil besøge de forskellige bådbutikker rundt omkring, men det er svært at vælge imellem de mange både. Skal den være med eller uden kabine? Størrelsen/alder på motoren osv?. Vi har kun sejlet meget begrænset, men har dog anskaffet et speedbådscertifikat. Har blandt andet kigget på en Ryds 440GT og en Askeladden 475 freestyler. Båden må ikke være tungere end vores lille Mercedes B170 ikke bliver alt for forpustet og må gerne være nem at vedligeholde. Hvilken båd ville i vælge?
Mvh
Sune C
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 92 Både: 5 Emner: 23 Svar: 314
Dit valg er meget individuelt og afhænger helt og holdent af jeres egen smag og stil.
Mit valg ville være noget på en 16-18 fod og gerne noget med kabine. Det danske vejr herhjemme er ikke altid det mest solrige, og jeg tror konen takker dig første gang i kommer ud for en lille byge - alternativet kunne være en båd med 'høj' kaleshe, noget i stil med en Campion?
(I skal bare kunne være der alle sammen i tilfælde af dårligt vejr, ikke??)
Motormæssigt ville jeg gå efter en 4-takter af nyere dato. Fordelen er; støjsvag, lav driftøkonomi, men den vejer noget mere end en 2-takter, der har noget mere 'punch' når der gives gas.
Personligt synes jeg Campionen en bred båd med god plads, men kender ikke så meget til andre typer både du efterlyser - måske andre har noget at byde ind med..??
Mvh
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Både: 2 Emner: 23 Svar: 73
Vi har haft flere forskellige, og det her er nok den jeg har haft mest ud af!!
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Både: 3 Emner: 38 Svar: 92
http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=10596
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
sep 2006
sep 2006
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
Og ja man kan bare slappe af med gassen, mine erfaringer dog at det er svært