{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Lukning af sluseløbet i Københavns havn. {{forumTopicSubject}}

Nej til afspærring af sluseløbet i Københavns havn.

skriv under her: https://www.skrivunder.net/nej_til_afsparring_af_sluselobet_i_kobenhavns_havn


Vi er rigtig mange småbade, der hver sommer sejler igennem sluseløbet, når vi skal fra Københavns havn ud i Køge Bugt. Og vi er rigtig mange småbåde der sejler fra Køge Bugt ind i Københavns havn når vi skal nyde en dag i havnen.


Københavns politi vil afspærre sluseløbet i Københavns havn med jerngittere. Dette er konsekvensen af, at en person på vandscooter har forudsaget en ulykke pga. vild sejlads i havnen.

Vandscooteren kunne være kommet hvor som helst fra, men var tilfældigvis sat i vandet i Brøndby havn og var derfor kommet til Københavns havn, gennem sluseløbet.

Ulykken var forfærdelig. Ingen tvivl om det. Og manden skal straffes for sin ugerning. Men at straffe sejlerlivet i området kollektivt er fuldstændigt uhørt. Dette svarer til at man lukker Øresundstunnelen på grund af at en personbil har kørt for stærkt og har forudsaget en ulykke.

Beslutningen er taget af Københavns politi. Og deres “saglige” begrundelse er sikkerheden!!!

Tv2.dk skriver: Allan Nyring er ledende politiinspektør i Københavns Politi. Han forstår godt sejlernes frustrationer, men henviser til sikkerhedsaspektet.

- Vi har stor forståelse for den betydning, det kommer til at få for de daglige brugere, men vi tør ikke tage risikoen for, at der igen kommer nogle sejlende, og vi ser endnu en forfærdelig ulykke, siger han til TV 2 Lorry.

Det første gitter er allerede monteret, og den 26. marts kommer der til at være spærret helt af. fortæller Politiinspektøren.

Det er virkeligt vigtigt at du vil skrive under, så denne vanvittige beslutning kan blive taget af bordet, og småsejlere fra inderhavnen stadig har adgang til Køge bugt - og småsejlere syd for sluseløbet stadig kan nyde en dag på vandet i Københavns havn.

DEL meget gerne dette på Facebook - så politiet ikke får lov til at foretage en kollektiv afstraffelse af alle der sejler småbåde i København og Køge bugt.

Gå inde og skriv under her: https://www.skrivunder.net/nej_til_afsparring_af_sluselobet_i_kobenhavns_havn

Du kan læse en artikel fra TV2.dk her: http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-03-03-jerngitre-lukker-koebenhavns-havn-efter-vandscooter-ulykke


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Lukning af sluseløbet i Københavns havn.
  • #1   8. mar 2018 Jeg kan sagtens se fornuften i argumentet ...Men helt ærlig det er Statestyret Danmark vi lever i , tror du at en underskrift ansamling vil stop arbejdet som er allerede startet ? Hvis jeg kigger på andre emner på underskriftsamling siden kan jeg ikke huske at jeg hørte om en enkelte af dem som gjorde en forskel.
    P.S vi var næsten 10000 læger som har lige underskrivet en mistillidskvotum til styrelsenforpatientsikkerhed uden at regeringen har gjort noget med det.


  • #3   9. mar 2018 Jeg er overrasket over at se en læge beskrive Danmark som statsstyret, troede kun det var her i "bunden" man hovedrøstende følte sig som passager i en komisk udstilling.

    Husker man engang kaldte Sverige for forbuds Sverige, nu er det på kanten af lovløs ifh til Danmark, måske danskerne omsider er ved at få nok af at blive reguleret i hoved og røv.

    # det skandinaviske forår


  • #4   9. mar 2018 Man kan vel også sige at hvis politiet fra start af havde været vågne og slået hårdere ned på ulovlig sejlads med vandscooter og lign. var det jo slet ikke nødvendigt med div. gitre men det er vel også muligt at slusen så får længere eller flere åbningstider nu.

  • #5   10. mar 2018 længer åbningstider i slusen.er nok løsningen på problemet.men slusen er på frivillig basis =de får ingen løn.

  • #6   12. mar 2018 Ja, Kenneth O. Jeg tror faktisk på at det virker. Ellers ville jeg ikke spilde så meget som et minut på sagen. Det største problem ville være, hvis vi bare rystede på skulderene, og sagde, ok - så er det sådan det er!
    Jeg vil rigtig gerne have at så mange som muligt skriver under, da det i min optik giver et bedre udgangspunkt for en dialog med myndighederne.


Kommentér på:
Lukning af sluseløbet i Københavns havn.

Annonce