{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.613 visninger | Oprettet:

Campion Allante 170 {{forumTopicSubject}}

Hej Forum. Jeg er ved at købe en Campion Allante 170 med 4.3 Ltr V6 motor. Båden er fra 1992.

Det er min første båd, så jeg er meget "grøn". Derfor har jeg en del spørgsmål.

1. Hvor mange ltr benzin bruger sådan en motor i timen ved moderat gas?

2. Hvad er forskellen på om det er en ferskvands -eller saltvandskølet motor? Den jeg kigger på er ferskvandskølet. Vil det sige den ikke ejner sig til at sejle i saltvand?

3. Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på inden jeg afslutter købet?

4. Hvad vil i mene sådan en båd skal koste i god stand årgang 1992.

5. Er sådan en Mercruiser motor generelt holdbar og god?

6. Er indenbordsmotor bedre/dårligere end en påhængsmotor?

Undskylder på forhånd for de eventuelle dumme spørgsmål. Hvis i har noget mere at tilføje/fortælle er jeg meget interesseret i den viden.

På forhånd tak!

MrNeoz

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af ca. 4 meter silikonefuge i brusekabine 1.400 kr.
  • Skifte greb i køkken 800 kr.
  • Enkeltsidet hækklipning (55 meter og 3 meter høj) samt beskæring af to æbletræer 2.500 kr.
  • Ophængning 1.000 kr.
  • Ophængning af vægspejl og justeting af vægbelag til TV 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Campion Allante 170
  • #1   4. apr 2010 Er der virkelig ingen der kan svare på mine dumme spørgsmål? :o)

Har virkelig brug for svar/råd og vejledning..

• #2   4. apr 2010 Kan på det kraftigste anbefale at tage een med som har forstand på både. Og køb IKKE inden I har prøvesejlet den. Der kan være mange fejl på sådan en halvgammel sag der. INTET er i bedre stand end den vedligeholdelse det har fået.

• #3   4. apr 2010 1. Hvor mange ltr benzin bruger sådan en motor i timen ved moderat gas? Kommer meget an på hvordan du sejler men ved fuld skrald 50-60 ltr. i timen.

2. Hvad er forskellen på om det er en ferskvands -eller saltvandskølet motor? Den jeg kigger på er ferskvandskølet. Vil det sige den ikke ejner sig til at sejle i saltvand? Nej det vil det ikke sige, salt vandskølet vil sige den køler motoren ved hjælp af det vand du sejler i. Ferskvandskølet så er der seperat køling lidt ligesom på bilen. Men det kan også være 2 kredskølet.

3. Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på inden jeg afslutter købet? At båden i den stand som aftalt!

4. Hvad vil i mene sådan en båd skal koste i god stand årgang 1992. Kommer meget an på standen. mellem 30 og 80.000

5. Er sådan en Mercruiser motor generelt holdbar og god? Ja det er en god motor hvis den er vedlighold.

6. Er indenbordsmotor bedre/dårligere end en påhængsmotor? Begge motorer har fordele og ulemper.

Var det svar nok?

• #4   5. apr 2010 Kan lige tilføje til Steffen kommentar - da jeg for noget tid siden selv har afskaffet mig sådan en båd.

Bunden kan være dårlig efter de mange år - det kan være tid til at den skal skiftes. Læderet/nappaen kan begynde at være meget slidt rundt omkring, hvis enkelte dele ikke er allerede er skiftet ... Ellers får tjekket generelt om de mange elektriske komponenter virker, de kan godt have taget skade efter mange år smiley ...

Ellers held og lykke med bådkigget - tror det er en fin båd med masser overskud du er ved at finde smiley

• #5   5. apr 2010 Tak for svaret Morten.. smiley

Det er den her båd jeg kigger på.

Har du/i nogen umiddelbare kommentarer udfra billederne samt teksten?

Jeg har virkelig brug for råd og vejledning.

http://www.dba.dk/campion-allante-170-speedbaad/id-65237855/

• #6   5. apr 2010 Hej Tobias !

Jeg har faktisk selv kigget på den båd, for en del tiden siden ... Jeg syntes dog den ligger i den dyre ende ... Til den pris, så skal den virkelig stå 100% i orden ... Det er min personlige mening ... Du kan få mange fine både til den pris ...

Ellers tror jeg det er en faktastisk begynderbåd med masser overskud til leg og hyggeture ... Men sørg for at prøve den og få tjekket alle ting i gennem ... smiley

• #7   5. apr 2010 Hej igen Morten..
    Sælger siger jeg kan købe den for 60000 kr. ved hurtig handel.
    Er det alt for meget??

Synes du ellers båden er fin? Er der noget at tilføje ?

Sælger siger endvidere at båden bruger en 50-60 liter benzin på en hel dag med blandet sejlads (lidt sjov og hurtig sejlads, samt moderat gas).
    Jeg er meget forvirret her, for herinde siger i den sagtens kan bruge 60 ltr i timen. Sælger siger det er løgn og at den bruger 60 liter på en dag.

Båden er udstyret med en 90 liters tank. Hvad skal jeg tro?

På forhånd tak!

Tobias

• #8   5. apr 2010 Hej Tobias !

Det er godt nok et stort afslag som han giver - det ville virke mistænksomt for mig ... Men syntes da absolut det lyder meget fornuftigt så smiley ...

Men hensyn til økonomien i den, så kommer det jo MEGET an på hvordan den sejler ... Hvis du sejler med fuld skrald i en time, så er jeg ikke i tvivl om den kommer op og bruger omkring de 50 liter og måske derover ... Men til alm. sejlads tror jeg det sælger siger, lyder urealistisk ... Du sejler jo ikke med fuld skrald hele tiden ... Jeg er ved at lave mig, så kan ikke sige hvad min erfaring er ...

Men en 60 liter til alm. stille sejlads i en 3-5 timer lyder ikke skævt hvis det stille og roligt ... Mener min kammerat bruger ca. 20-25l i hans V8 pr. time når vi ligger med 2 mennesker bag og 2 mennesker i båden ...

• #9   5. apr 2010 Oki. Det med økonomien er vist svært at sige. mht mistænksomhed har jeg fuldstændig samme tanke som dig. Dog kan det skyldes flere ting.

1. Båden fejler noget.
    2. Båden tager vigtig plads for sælger.
    3. Sælger skal skilles og båden skal indgå i boet.
    4. Sælger mangler pengene
    5. Sælger har blot et helt normalt ønske og behov for at sælge en sund og god båd.

Sælger siger han er blevet far og ikke har tid til at sejle i båden længere.
    Jeg har set båden være til salg på DBA længe efterhånden og finanskrisen har vel også en del indflydelse på udbud og efterspørgsel indenfor bådbranchen ? Min umiddelbare tanke om båden er, at det ligner en ung mand der har ejet den. Der er Playboybunny-tæppe i bunden og Pioneer anlæg med subwoofer i. Jeg er lidt mistænksom med alt det gejl jævnfør hvordan båden er blevet sejlet. Sælger siger han har ejet båden i 4 år og han siger den fejler absolut intet. Vil det være en fordel for mig at skrive en slutseddel når/hvis vi afslutter handlen? Jeg har vel ikke nogen form for garanti overhovedet som privat køber // Privat sælger ?

Jeg har planer om at tage ned at se den her i næste uge

Andet jeg skal kigge efter?

Jeg har også kig på en anden båd. Det er den her. Hvad mener du om denne til sammenligning?? Hvilken er bedst?

http://www.dba.dk/sea-ray-160-cb-speedbaad-17/id-63180413/

På forhånd tak!

/ Tobias

• #10   5. apr 2010 Ps. Du har altså selv ejet sådan en båd som den jeg kigger på Morten ?

Hvorfor solgte du din egen? Hvordan er båden at sejle osv? Er der mange problemer med den båd / motor generelt ?

• #11   5. apr 2010 Af de 2 både du har linket nu, der tog jeg uden tvivl Campionen da den tiltaler mig personligt mest - Men det skal du jo selvfølgelig selv vurdere. Det er jo meget nemt når prisen er den samme ...

Den Sea Ray står jo så ved en forhandler - det kan måske give en form for tryghed ... Men jeg vil klart anbefale dig at tage en med som har lidt forstand på både. Der kan være mange faldgrupper ... Ellers se om hvordan det hele er vedligeholdt - det er jo typisk tegn på hvordan det er i helhed ...

• #12   5. apr 2010 Ja oki.. Hvordan kan jeg vide det Benny? Hvis båden er frostsprængt kan den så overhovedet starte? Jeg regner med at få en prøvetur i båden inden jeg handler. Det er jeg blevet anbefalet af jer herinde, så det vil jeg gøre.

Kan man se noget specifikt på selve motoren hvis den er skadet osv eller er det lyden når den er i gang ?

• #13   5. apr 2010 Nu har jeg talt med sælgeren af båden.

Han lød flink nok. Dog studsede jeg over et par ting. Han ville ikke så gerne give mig motornummeret på båden.. jeg fik dog nummerpladens nummer. Han siger båden er hans, men traileren står i hans kammerats navn (ham han købte den af). Båden er ikke forsikret. Jeg synes det lyder lidt specielt. Hvad mener i? Er det ikke underligt at have en båd og så står traileren i en anden mands navn?

Kan man på en måde tjekke båden og traileren for gæld og hæftelser og om den er stjålet osv. ?

Sælgeren vil godt give mig en prøvetur i båden hvis jeg ønsker dette. Han siger båden altid har stået i varme om vinteren i en hal. Det eneste han har skiftet på den i de 4 år han har haft den er tændingsspolen. Båden har fået eftersyn hvert år. Alt virker på den undtagen knobtælleren, der til tider sætter ud. Sælgeren siger skroget er fint og ikke råddent eller slidt.
    Sælgeren ved ikke hvor båden stammer fra oprindeligt eller hvor mange ejere den har haft.

Hvad mener i om alt dette? Lyder det fornuftigt eller skidt ?

Jeg er lidt skeptisk.

Tobias

• #14   5. apr 2010 Hvis du kunne bruge en der er en lille smule større - og nyere, så kunne denne være en mulighed.
    http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=10171

Ved en hurtig handel får du traileren med i prisen.

Ellers ville jeg også klart gå efter Campion'en af de to du har set på. Selvom Sea-Ray'en er ved en forhandler - så står der "sælges for kunde" = INGEN garanti....

• #15   6. apr 2010 prøv at snakke med ralph om han kan hjælpe med at spore evt motor/serienr når du er derude evt.... kunne tyde på fusk med motor alder eller at motor evt er stjålet

• #16   6. apr 2010 jens: jamen hvis du vil sælge den der båd med trailer til 60000 kr som er hvad jeg kn få den anden til så henter jeg den fredag formiddag med kontantbetaling.

• #17   7. apr 2010 Tobias det kan jeg desværre ikke.
    Båden er nyere og lidt større. Det længste jeg kan strække mig er at du kan få traileren med i prisen på de 79.900,-

Kommentér på:
Campion Allante 170

Annonce