{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.371 visninger | Oprettet:

Flyt båd på trailer fra A til B hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en båd som står på en trailer jeg skal have flyttet godt 50 km. Jeg afmeldte pladerne sidste år. Og nu står jeg i den situation, omkring hvordan jeg får min trailer hvor båden er på, fra min hustand til mit sommerhus lovligt (uden at indregistrere traileren). Jeg har overvejet at købe prøvemarker hos skat, de koster 100kr i døgnet men er dette lovligt? Har i andre billige muligheder! For at få min traller afsted?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Flyt båd på trailer fra A til B hjælp!
  • #1   23. mar 2018 Nej, prøveskilte er ikke lovlige at bruge til godstransport. Når man køber prøveskilte over nettet, er det ret godt beskrevet hvilke formål de lovligt kan købes til.
    Om reglerne for anvendelse for prøveskilte bliver håndhævet i praksis, tvivler jeg dog på i hvert fald når det handler om trailere.

    Alternativet var at leje en biltrailer og tage bådtraileren op på den. Det kræver dog at bilen må trække det, en autotrailer vejer hurtigt 700 kg alene.


  • thorvald n
    thorvald n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Svar: 19
    #2   23. mar 2018 Hvorfor har du da afmeldt pladerne på en trailer er det ikke lidt dumt

  • #3   24. mar 2018 Du må ikke køre med prøveskilte på en trailer hvor der er noget på den.
    Ellers må du finde en anden trailer løsning for at flytte båden.


  • #4   24. mar 2018 #7 - jeg gætter på at det er for at spare vægtafgift/ejerafgift (eller hvad det hedder). Og går dermed ud fra at traileren har en max tolal over 500kg smiley

  • #5   24. mar 2018 Hvad med at prøve at høre et autohjælpsfirma om de vil bugsere sættet på en ladbil?

  • #6   24. mar 2018 Entreprenør/maskin trailer og få det læsset og flyttet.
    Husk en bil der må trække og trailer kort smiley
    Det er der mange som gør sådan hvis båden kan være der.
    Og det er en billig løsning.


  • Ib S
    Ib S Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   29. mar 2018 Vær opmærksom på at der nemt kommer meget “bagvagt” på en autotrailer hvis du kører båden med bådtrailer op på denne. Bak den evt derop, så du får mere vægt frem mod bilen !

  • #8   2. apr 2018 Du må gerne transportere en båd på en trailer i forbindelse med en handel. Lav en slutseddel og have med i bilen, så skulle du gerne være dækket. Traileren skal dog ikke have stået i dit navn, for det vil de jo evt slå op ved en standsning smiley

  • #10   2. apr 2018 En trailer på prøveplader skal være uden gods på trailer.
    Den regl har været sådan i mange år.


Kommentér på:
Flyt båd på trailer fra A til B hjælp!

Annonce