{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.038 visninger | Oprettet:

Rene S
Rene S
Følger: 2 Emner: 30 Svar: 32

rustfri vs alu skrue til tldi 50 hk {{forumTopicSubject}}

hej jeg står og skal have ny skrue til min tuhatsu tldi 50 hk.

den går med knap 6000 rmp. med en 13 skrue på. så regner med en 14 kan gøre forskellen.

men gider ikke give det sidste til en rustfri skrue hvis det ikke er nogle fordel.

hvad er jeres erfaringer

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rustfri vs alu skrue til tldi 50 hk
  • #1   20. apr 2010 Stål er stærkere så bladene kan gøres tyndere. I teorien ville det give mere effekt. Men det ikke nogt du vil kunne måle. Den store forskel, ud over på pengepung, vil komme når du rammer en sten. Så er det ikke kun skruen men også akslen der ryger.

• #2   20. apr 2010 Ok. stål ser federe ud.. når skruen er over vandet, selvfølgelig..

• #3   20. apr 2010 i forhold til prisen vil jeg mene at du får for lidt ud af det. så medmindre du kan finde en brugt tror jeg ikke det kan svare sig..
    normalt kan man på en tomme op i stigning når man monterer en stål, da bladene er tyndere og derfor har mindre modstand... men typen på proel har næsten mere at sige en stål er nemlig ikke bare en stål. de findes i både 3,4 og 5 bladet og med forskellige egenskaber

• #4   21. apr 2010 Jeg har tidligere hentet propeller i USA på denne hjemmeside http://www.go2marine.com/category.do?no=14638
    Vær opmærksom på at der skal en propel og et nav til, men det er stadig typisk ½ pris i forhold til Danmark

• Rene S
    Rene S Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 2 Emner: 30 Svar: 32
    #5   21. apr 2010 okay men hvad mener du er bedst alu eller rustfri??

og er der nogen der ved hvad fart en tomme giver en båd. min er en alu på 260 kg incl motor som er en tuhatsu tldi 50 hk.

• #6   22. apr 2010 Synsmæssigt ser en rustfri bedst ud, men i forhold ril prisen vil jeg ikke bruge den.

Med hensyn til hastighed afhænder det af din båd mv men her er en indikator fra min Yamarin med 60 HK Yamaha med indsprøjtning. Hastigheden er taget på loggen, med den misvisning den nu engang har

Med 13 "
    1 person 38 knob ved 5600 omdrejninger
    3 personer 30 knob ved 5100 imd.

Med 12 "
    1 person 36 knob ved 6000 omd
    3 personer 33 knob ved 5400 omd

samtidig er båden væsentlig hurtigere ude af vandet med en 12 "

• #7   22. apr 2010 på små motorer er der ikke den store forskel på alu/stål

Kommentér på:
rustfri vs alu skrue til tldi 50 hk

Annonce