{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.475 visninger | Oprettet:

100km transport af 21fod sejlbåd {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en sejlbåd i vestjylland som jeg skal have transporteret til Silkeborg (midtjylland).

Det er en 21 fods som vejer cirka 1,4 ton, og den står på en u/s trailer.

Har tænkt på endten at leje en traktor og så tage den lange køretur hjem, eller at få et lastbilfirma til at smide den på en blokvogn og køre den hjem.

Har kontaktet et lastbil firma, men har dog ikke fået svar tilbage endnu.

Hva vil det cirka koste med at lastbil firma, og hvor kan man leje en traktor en dag smiley ?

I må også meget gerne skrive hvis i har andre idéer


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  100km transport af 21fod sejlbåd
  • #1   14. maj 2010 Hvad med et par prøveplader på traileren og så bag en bil ? smiley

    Der må farmand da lige kunne hjælpe ...


  • #2   14. maj 2010 Du må ikke køre med prøveplader hvis der er gods (båden) på traileren. Og den med traktoren går altså heller ikke med en uindregistreret trailer. Træls men du må vist til lommerne og betale en vognmand for at udføre jobbet

  • #3   14. maj 2010 hvor i vestjylland har du købt den?

  • michael s
    michael s Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 47
    #4   14. maj 2010 1 bil foran som må trække traileren og så 1 rød 3kant bag på,, så må dun kun køre 30 kmt,, det tar nogen timer, men er klart billigst,


  • michael s
    michael s Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 47
    #5   14. maj 2010 hmm undrer mig jeg ikke må med rød trekant,, det står da i færdselsloven, men okay, jo ikke mit problem,


  • #6   14. maj 2010 Hej: Hvorfor ringer du ikke til Sejs Auto & Marine du bor ved Silkeborg. Der lejer du en trailer der er lovlig at køre med, det gjorde jeg da jeg hentede båd i Sverige. Her er tel nr. 86846414
    Hilsen Peter B


  • #7   15. maj 2010 jan m og andre.. hvor mange traktorere har du/i set på vejene med en nr.plade på ???

  • #8   15. maj 2010 edit.. hvor mange traktorer hvor traileren har nr.plader på , har i set ??? for jeg jeg har aldrig set en med nr.plade på, kun den lovpligtige trekant.. !!

  • #9   15. maj 2010 peter b.. husk lige at nævne at det kræver trailerkort når du giver dette råd.. hvis nu det er at manden ikke har det / kender til det !! for den samlede totalvægt overstiger hvad du må køre med på et alm. kørekort : båden vejen 1,4 ton, en trailer der kan bære dette har en egenvægt på ihvertfal d 600 kg. dvs en samlet totalvægt på over 2 ton på traileren og det kræver et trailerkort !! og en bil der må trække over 2 tons !! og så vidt jeg ved så må en US trailer ikke køre på vejene i DK da den ikke er godkendt til det !!!

  • #10   15. maj 2010 Man må ALDRIG køre med uindregistreret trailer efter en bil eller traktor på landevejen. Dog kan man leje prøveskilte, men så det er kun med tom trailer det er lovligt. Med hensyn til traktorer og deres vogne er det landbrugsredskaber og der gælder HELT andre regler.En trailer med en sejlbåd på kan, nok ikke betegnes som landbrugsredskab. Der er IKKE nogen lovlig måde at køre med en uindregisteret trailer med en båd på offentlig vej.

  • #12   15. maj 2010 Matin K. Har du aldrig set en traktor med nr.plade??????? smiley
    (link fjernet)


  • #13   21. maj 2010 Som Peter B siger så er det nemmeste og LANGT det billigste at leje en bådtrailer der er godkendt til landevej. Der må være nogen i din omgangskreds, venner, familie eller families venner der har såvel en bil med træk godkendt til +2 tons og et trailerkørekort. Hvis du henvender dig ved et transportfirma skal de have 600,- i timen hvilket for 100km hurtigt løber op i 5000,- da de jo også skal have penge for at køre frem / tilbage uden last. Du kan leje en bådtrailer i en hel weekend for ca. 1000,-

Kommentér på:
100km transport af 21fod sejlbåd

Annonce