{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41

Motor størrelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har spurgt om det før, men nu kommer den lige igen.

Har fundet en 4 takter 15 hk, og overvejer nu om jeg skal købe den.
Men, er det mon passende til min båd (14 fod)? Jeg er klar over at der ikke bliver noget sjov, planing og luft i håret, men kan man ikke komme meget godt afsted alligevel?

Skal mest bruges til en tur i de københavnske kanaler og fisketure på Øresund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor størrelse
  • #1   18. mar 2006 Synes ikke det lyder af ret meget. Men det skal det jo heller ikke være til dit forbrug.

Så... Ja, svært at sige. Prøv... smiley

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

#2   18. mar 2006 Jeg er heller ikke meget for det, når nu jeg er vant til 60 hk, men som det er lige for øjeblikket så vil jeg ikke afsætte de 30 til 40 kilo en 30 - 40 hk koster....

Har set andre både på min størrelse med de der 15 - 20 hk, så det må vel kunne lade sig gøre? Jeg hører gerne fra folk med erfaringer - 14 fod og 15 - 20 hk.

• #3   18. mar 2006 Jeg vil mene at det er alt for lidt med 15hk, for som Mark siger, så vil den skulle arvejde alt for meget..
    Samtidig skal du osse regne med at en 15hk skal køre med langt flere rpm under trolling, hvilket medfører mere støj.. Du vil få et større benzin forbrug.. Og så vil du miste meget på manøvrering..

Du kan ikke helt sammenligne sejlbådens motorstørrelse med en motorbåds, da sejlbåden bare skal frem og styrer med eget ror.. På motorbåden styrer du med motoren og har brug for kræfter til at dreje båden..

Hvis jeg var i dit sted så ville jeg sætte minimum 30hk på hvis den kun skulle bruges til trolling..

• #4   25. mar 2006 Som sagt er det bedre med en større motor og mindre omdrejninger... Jeg har en 70kh Evinrude til salg for under 20.000 hvis du er interesseret !-?

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

#5   3. apr 2006 Tak for alle indlæggene...

Jeg er nu ude fra vinteropbevaringen og skal i vandet i slutningen af denne uge eller næste uge - motoren startede til min store glæde i første hug.... Men før vinteren fik den også en god service hos West i Køge... Glæder mig til igen at komme på vandet...

See you out there.....

Kommentér på:
Motor størrelse

Annonce