745 visninger
|
Oprettet:
Motor størrelse {{forumTopicSubject}}
Jeg har spurgt om det før, men nu kommer den lige igen.
Har fundet en 4 takter 15 hk, og overvejer nu om jeg skal købe den.
Men, er det mon passende til min båd (14 fod)? Jeg er klar over at der ikke bliver noget sjov, planing og luft i håret, men kan man ikke komme meget godt afsted alligevel?
Skal mest bruges til en tur i de københavnske kanaler og fisketure på Øresund.
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
Så... Ja, svært at sige. Prøv...
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Har set andre både på min størrelse med de der 15 - 20 hk, så det må vel kunne lade sig gøre? Jeg hører gerne fra folk med erfaringer - 14 fod og 15 - 20 hk.
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 211
Samtidig skal du osse regne med at en 15hk skal køre med langt flere rpm under trolling, hvilket medfører mere støj.. Du vil få et større benzin forbrug.. Og så vil du miste meget på manøvrering..
Du kan ikke helt sammenligne sejlbådens motorstørrelse med en motorbåds, da sejlbåden bare skal frem og styrer med eget ror.. På motorbåden styrer du med motoren og har brug for kræfter til at dreje båden..
Hvis jeg var i dit sted så ville jeg sætte minimum 30hk på hvis den kun skulle bruges til trolling..
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 10 Svar: 27
maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
Jeg er nu ude fra vinteropbevaringen og skal i vandet i slutningen af denne uge eller næste uge - motoren startede til min store glæde i første hug.... Men før vinteren fik den også en god service hos West i Køge... Glæder mig til igen at komme på vandet...
See you out there.....
Motor størrelse