{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.276 visninger | Oprettet:

Problemer med forsikringsselskab!!! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Sagen er den at jeg i påsken fik stjålet min båd fra en havn, hvor jeg havde parkeret den efter at have forårsklargjort den. Jeg havde en kædelås med som jeg satte om traileren og om lygtepælen bag båden, men før jeg kørte tænkte jeg at det ikk var nok... Så jeg kørte i et byggemarked og købte en decideret trailerlås udover.

Dagen efter regnede det, så da kom jeg ikke på havnen. To dage efter bliver jeg ringet op af min ven, der spørger om jeg har flyttet båden. Jeg troede sgu han tog pis på mig, men NEJ ganske rigtigt! Væk var den. Jeg snakkede med en masse på havnen, og den havde åbenbart været væk allerede dagen efter jeg forlod den (omkring kl 19 om aftenen først!).

Heldigvis for MIG (troede jeg) havde jeg kaskoforsikring på den, og tidligere ejer af båden bekræftede overfor forsikringsselskabet at jeg havde købt den trods manglende købspapirer. Så der skulle ikke være noget der.

Nu har forsikringsselskabet imidlertid efter 9 uger (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) afvist mit krav med henvisning til at båden ikke var ordentligt sikret. De har ikke EN ENESTE gang gennem HELE sagsforløbet taget kontakt til mig - jeg har hver gang måtte ringe til dem med 1-2 ugers mellemrum, for at få informationer om hvordan og hvorledes. Det er simpelthen så ELENDIGT at det er til at brække sig over. Og jeg betalte 7000 kr. i kaskopræmie for en båd med en værdi på omkring 160.000 kr, hvilket ikke ligefrem kan siges at være billigt!

Det skal dertil siges at jeg sågar googlede det dejlige firma inden jeg valgte dem, hvor de flere steder blev anbefalet på grund af hurtig skadesbehandling mv. Jeg valgte også forsikring af skrue, drev osv., fordi det egentlig var det jeg var mest bange for, og ikke tyveri.

Hvordan skal jeg lige forholde mig her?! Det vil jeg simpelthen ikke finde mig i. Jeg kan slet ikke se hvordan jeg på nogen måde skal kunne sikre mig bedre mod tyveri end kædelås og trailerlås. Skadesbehandleren fra firmaet sagde at jeg skulle have sikret den således at hjulene ikke kunne dreje rundt - WHAT?! Det kan man da på ingen måde!! Jeg har sgu da ikke adgang til samme grej som parkeringsvagterne i England måtte jeg pænt fortælle ham!

Skal jeg have en advokat ind over eller hvad skal jeg gøre? Jeg havde sådan glædet mig til at komme ud og sejle til sommer, havde lige fået monteret og renoveret en hel Merc 4,3 liter motor for en mindre formue ;(


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problemer med forsikringsselskab!!!
  • #1   8. jun 2010 Shit det er godt nok surt. Men jeg har høt kravet om både hjullås og trailer lås før men det skal stå i din police ellers kan de ikke stille det krav ville jeg mener. Jeg er dog ikke advokat eller noget men jeg mener ikke at de kan forlange mere end anført i policens betingelse. Har du læst den...?

    Jeg bliver nødt til at vide om det er samme selskab som det jeg benytter for jeg har også kun trailerlås på


  • #2   8. jun 2010 Kan du ikke smide et par billeder op af båden i et galleri så vil vi holde øjnene åbne for at se om den dukker op et sted. Men problemet er sku at den går nok østover. Det er både godt og ondt at der er åbnet op for de grænser smiley

  • #3   8. jun 2010 Jeg har ikke i sinde at oplyse forsikringsselskabets navn indtil jeg har fået svar fra dem når jeg ringer til dem i morgen om hvad de forventer der skal ske nu.

    Hvis de i så fald afviser mit krav igen, skal jeg nok lægge deres navn og denne historie op på samtlige sider på internettet og lave en lille hjemmeside der kommer flot op øverst på google så snart man søger på dem. Men jeg kan sige så meget at det er et velkendt selskab, som mange benytter sig af!

    I min police står der:
    Opbevares fartøjet på trailer, skal fartøjet være forsvarligt fastlåst til denne og traileren skal være sikret, således at den ikke kan trækkes bort.

    Fint. Lås på selve trailerhovedet, og kædelås over til en lygtepæl. Det er fandeme mere end hvordan andre sikrer deres både! Det sagde jeg også til dem, men hans argument var "Jamen, de der østlændinge der stjæler dem, de har sådan en firehjulstrækker, de bare lige kan stikke trailerens ende ind gennem bagenden på, også trække den bort"

    - Øh ja? Det er kraftedme da ikke mit problem de har sådan noget grej!! Hvis en tyv virkelig vil stjæle, så kan han sgu gøre det ligemeget hvad.

    Han mente jeg skulle have sat kædelåsen igennem hjulet på traileren (hvilket ikke kunne lade sig gøre) - og helt ærligt. Jeg tror de fleste ved at en rimelig boltsaks kan klippe selv en god kædelås. Og i det her tilfælde var det faktisk en Abus lås jeg brugte til min gamle motorcykel.

    Som jeg ser det var båden 100% sikret som de angiver i forsikringsbetingelserne.


  • #4   8. jun 2010 Jeg lytter lige med på denne her..
    Det er godtnok surt Jens.. håber sku du finder dit skib igen.

    Kan du ikke smide et billed af båden op på din profil ?


  • #5   8. jun 2010 Jo, det skal jeg nok! Har en masse af den... Endda fra dagen på havnen efter den var blevet poleret og topklar ! smiley Fuck det stinker bare max det her.

  • michael s
    michael s Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 47
    #6   8. jun 2010 jeg synes helt klart du skal kontakte 1 advokat det er sikkert gratis ihvertfald er pengene givet ud,, de selskaber er sgu til at brække sig over, når de skal opkrave deres penge er alt rosenrødt, men skal de betale lukker de kassen i,,


  • #7   8. jun 2010 Ja, der var ikke det mindste da jeg skulle betale de kære 7000 kr... Damen var så flink, og rådede mig til at få købt en GPS modtager jeg kunne montere. Derudover rådede hun mig til at have forsikring på drev og motor også, og eftersom jeg lige har givet en formue for en renoveret motor og montering, så tog jeg også imod det. Havde sgu ikke regnet med tyveri, det jeg var mest bange for var påsejling af et eller andet der ville ødelægge mit drev!

    Jeg står lige nu med 2 muligheder.

    1) Ringe til dem i morgen og tage en snak med dem (hælder jeg mest til, synes advokat er så hidsigt!)
    2) Bede en advokat udfærdige et erstatningskrav og sende dem.

    Hvis jeg benytter nummer 2 er jeg bare bange for, at det fører til en civil retssag hvilket jeg ikke har økonomi til at føre lige pt., samt så kan jeg se frem til en behandlingstid på 2-3 år, mens jeg samtidig afbetaler mit kære bådlån. Det er fantastisk!


  • #8   8. jun 2010 Prøv at ring til Forsikringsoplysningen og læs op hvad der står i dine betingelser vedr. sikring af trailer og hør hvad de mener om din sikring:

    http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Sider/forsikring.aspx


    Ellers er der også disse: http://www.ankeforsikring.dk/

    Håber snart du kommer med navnet på selskabet så vi andre er advaret!


  • #9   8. jun 2010 Oh ja... Jeg har forresten heller intet hørt til at forsikringen er opsagt eftersom båden er stjålet for over 9 uger siden. Så tilbagebetaling af forsikringspræmien for tiden jeg har forudbetalt har jeg intet hørt til. Det er virkelig seriøst!

    Jeg har en gang haft indbrud i min bil, og da havde jeg Alka. De tog selv kontakt til mig op til flere gange, og ordnede det hele for mig. Jeg er ikke blevet kontaktet af forsikringsselskabet EN eneste gang i denne sag!! Ikke EN gang. Hverken pr. mail eller telefon. Jeg har kontaktet dem ALLE gange, hvilket jeg synes er ret træls! For det er altså ikke det fedeste at skulle ringe til et forsikringsselskab og bede om udbetaling af penge. De burde sgu kontakte en og informere en om hvordan sagen forløber og hvad de afventer der skal ske.

    Første melding var bare en behandlingstid på 4 uger. Fint med mig! Nu er der gået 9 uger, og har fået afvist mit såkaldte "krav".

    Først ringer jeg til dem for at høre hvad der sker efter 5 ugers ventetid. Får at vide de afventer en taksatorrapport. Ganske fint med mig. 1 uge senere ringer jeg igen, eftersom jeg intet hører fra dem. De informerer mig om at taksatoren har forsøgt at ringe, men ikke kunne komme igennem. Det viser sig så han har mit gamle mobilnummer. Det er som sådan fint nok, men det havde de vist i 1 uge! Hvad med lige at kontakte mig pr. mail eller på det nummer som jeg havde ringet fra adskillige gange og spørge om mit rigtige nummer til taksator?

    Nå nå....
    Får snakket med taksator, alt i orden. Han siger sågar, at nu må de til at til lommerne, for der er ikke noget der, og han undrer sig over den lange behandlingstid før de sendte ham papirene til at udfylde en taksatorrapport!

    Intet sker....

    Jeg ringer igen, denne gang ret så sur og snakker med deres sekretær. Skadesmanden var gået for den dag (ringede kl. 15???), men hun LOVEDE han ville ringe dagen efter. Dagene går, der går flere dage... Intet sker. Ingen opkald, ingen kontakt. Jeg ringer så til dem igen ugen efter, og får endelig fat i skadesmanden klokken 10 om formiddagen. Han informerer mig om at han lige skal have snakket med taksator for at det hele er på plads. Fint nok, går ud fra der ikke kan gå længe så.

    Men hov? Vent... Jeg har taksatorens nummer endnu på min telefon, så jeg tænker sgu da jeg lige stikker ham et kald med det samme.
    Som sagt så gjort, taksatoren informerer mig om at han lige HAR haft ringet til selskabet og snakket med skadesmanden - ergo har deres kære skadesmand lige løjet mig direkte op i fjæset! Jeg venter atter en uge, og kontakter dem så IGEN. Får fat i skadesmanden der siger "Uhhaaa, jeg skulle lige til at ringe til dig osv.". Han informerer mig kort om han har sendt et brev jeg modtager dagen efter, hvori der står at de afviser kravet. Vi snakker frem og tilbage som tidligere beskrevet, hvor han mest af alt forsøger at løbe fra hans ansvar, med begrundelsen at "tyvene har noget meget specielt grej, og de kan stjæle hvad som helst"-agtigt.

    Og det er så her jeg står nu.
    Ringede naturligvis til takstor med det samme, der ville ringe retur til selskabet og tage en snak med dem... Det er som om taksatoren er den eneste reelle person i det her foretagende!!


  • #10   8. jun 2010 Jens det du gøre er hvis de ikke punger ud , tager du fat i en advokat, og bare rolig med økonomi til at køre en civil retsag, hvis du er er under 25år er du dækket af dine forældres indboes forsikiring, under retshjælp, og hvis du er over 25 år, og har din egen indbo forsikring dækker den der, min dækker op til 100.000 dkr, men mener de ligger alle på der ca... Så ikke ned med næbbet men bare giv den gas på de aber, som tror de kan køre rundt med folk som det passer dem. og ud fra hvad du har oplyst vil jeg mene at du har en ret stærk sag. og så trækker den ikke ud i flere år, den kan afsluttes indenfor kort tid, men kontakt en af de bedre advokater, google dem der har haft lignende sager feks. de advokater der var med i det der skete i seest i kolding, hvor mange huse blev ødelagt og forsikring selskaberne prøvet at snige sig udenom.

    Din sag er klokkeklar, så må du endelig ikke give op ....


    Med venlig hilsen
    Sini


  • #11   8. jun 2010 Tak for nummeret til forsikringsoplysningen! Dem vil jeg prøve at kontakte i morgen formiddag inden jeg så ringer til selskabet. Så har jeg jo noget konkret at kunne fortælle dem, hvis de ikke har ændret holdning efter taksatoren har snakket med dem.

  • #12   8. jun 2010 Håber snart vi får et navn på selsskabet, så vi ved hvem man skal passe på?

  • #13   8. jun 2010 Jeg har indbosforsikring og det hele, er 22 år gammel. Har min egen indbosforsikring. Jeg har skam også tænkt mig at gå hele vejen! Jeg ville bare så gerne have det løst på en mere fredelig måde, end at skulle igennem sådan en stor omgang.

    Men nej, jeg giver ikke op! Om jeg så selv skal betale for advokat, så gør jeg det også. Jeg synes selv jeg har retten helt på min side her, også må det jo ende med de må betale for omkostningerne ved retssagen samt renter af beløbet.


  • #14   8. jun 2010 Navn kommer i morgen når jeg har snakket med dem, såfremt de ikke makker ret smiley

    Prøv at google Vordingborg Køkkenet og se link 2.
    Sådan kommer det til at se ud for det her selskab hvis ikke der sker noget... smiley


  • #15   8. jun 2010 Uanset om de makker ret eller ej er det jo stadig ret interessant for os andre at vide hvilket selsskab vi har med at gøre, så vi ved om vi selv aflåser vores trailer efter deres noget upræcise regler!

    Det er jo både et stort plus for selsskabet og kunderne således at folk får aflåst traileren korrekt, så det er jo nødvendigvis ikke en nedgørelse af selsskabet!


  • #16   8. jun 2010 der er mange steder de foreskriver hjullås, men hvis tyvene ville have den så havde de taget den alligevel

  • #17   8. jun 2010 Thomas G

    Du ser det ikke fra hans synspunkt af. Han vil ikke skabe unødvendig ris til selskabet, før tingene er afklaret, hvilket er et fornuftigt træk fra hans side af. Det er vigtigt at holde sig på god fod så længe som det nu er muligt, og det gør Jens naturligvis ikke hvis de pludselig kan læse kritik af sig selv.

    Så lad nu vær med at køre mere på det, før sagen er skredet længere frem.


  • #18   9. jun 2010 De der østeuropæer har ingen respekt for en stålwire. Den kan meget nemt skæres over med en batteridrevet vinkelsliber og det larmer ikke en gang. Som det er beskrevet så fint af ham forsikringsmanden så er de så veludstyret at de tager præcist det de vil have uanset hvad der er af foranstaltninger. De kan endda komme fra vandet i en bås af en art og løfte påhængsmotore af både som ligger i marinaen og det kræver altså også noget frej at løfte en motor på 100+ kilo ned i en båd. Og da har de også vinkelslibere til at skære alle kabler af med.

    Jeg kan jo godt forstå at forsikringsselskaberne har et problem men det skal jo ikke gå ud over den enkelte person men alternativet er jo at hæve præmierne. Det eneste som virkelig ville hjælpe meget er at få lukket vores grænser med grænsekontrol igen.


  • #19   9. jun 2010 jeg håber du vil oplyse hvad selskab vi snakker om på et tidspunkt, jeg ved at der er mange der hellere vil betale dobbelt præmie og så være sikret end at stå i din skod situation. ønsker dig alt held og lykke med sagen

  • #20   9. jun 2010 Henriette K: Man kan se at dit forsikringsselskab i det mindste har skrevet kravene tydeligt smiley

  • #21   11. jun 2010 En lille opdatering... Jeg har i samråd med forsikringsoplysningen sendt en email til pågældende selskab med en frist på 14 dage for udbetaling af pengene. I så fald dette ikke sker, vil den havne i retten.

    Har skrevet ordret hvad forsikringsoplysningen bad mig skrive til dem. Så nu må jeg bare vente og se...

    Henriette K --> Jeg troede jo netop jeg var sikret.... 7000 kroner for en kasko på en båd til 165000 kr. er jo ikke vanvittigt billligt. Det var cirka samme pris Tryg forlange, men GUD hvor jeg fortryder nu at jeg ikke valgte Tryg hvor jeg har alle mine andre forsikringer samlet. Men når man læser gode erfaringer med et firma stoler man jo meget på de erfaringer, og det valgte jeg firma efter. Derfor troede jeg at jeg var godt stillet hvis der nogensinde skulle ske noget.

    Jeg skal sgu nok få min erstatning! Og selskabets navn skal nok blive offentliggjort på hele internettet med min historie, såfremt der ikke sker en positiv udvikling meget snart...


  • #22   18. jun 2010 Har dit forsikringsselskab stadig ikke hostet op med dine penge ?

  • #23   24. jun 2010 Så er der update...

    Den 14 dages frist forsikringsselskabet fik til at ændre deres afgørelse er ikke overholdt. Jeg har ikke hørt et eneste ord fra dem, siden jeg skriftligt skrev til dem i samråd med forsikringsoplysningen, at jeg de havde 14 dage til at udbetale pengene, ellers ville sagen ryge til ankenævnet.

    Den ryger nu derfor videre i systemet.. Suk. De har ikke engang givet lyd fra sig smiley !!!!! ELENDIGT!!!!!!!


  • #24   24. jun 2010 michael J

    Så længe sagen kører, er det klogeste træk af Jens Christian at holde lav profil og ikke oplyse dette. Det kan skade hans sag mere end det gavner.


  • #25   25. jun 2010 Ja det vil jeg da også sige.Hvad skulle det skade,enten har man ret til forsikrings udbetaling eller også har man ikke .Man har da ret til at sige hvis man er utilfreds med et selskab. Det kan da ikke skade ens sag.
    de kan da ikke sige du giver os dårlig omtale ingen penge til dig.
    Det er da trods alt ikke en banan rekublik vi lever i.


  • #26   26. jun 2010 Er han heldig, og hans pres på dem ved hjælp af forsikringsoplysningens hjælp virker, kan det være de slår kontra og vælger at udbetale når de opdager at han ikke blot accepterer afgørelsen uden videre.

    Ligeledes kan selskabet vælge at slå bak, hvis de mener hans sag i forvejen har skadet deres omdømme så tilstrækkeligt, at det blot er en princip sag for dem at vinde den.

    Dertil skal siges, at det må være god skik at give modparten lidt tid til at rette op på en - noget som for mig lyder sådan - misforståelse. Jens Christian har ind til da i baghånden, at han ikke vil omtale virksomheden negativt, hvilket som sagt, kan være med til at lægge pres på til fordel for Jens Christian.


  • #27   26. jun 2010 michael J

    Tak for din venlige tone. Sæt dig lidt ind i tingene, istedet for at skyde ting ned du ikke engang har overvejet smiley


Kommentér på:
Problemer med forsikringsselskab!!!

Annonce