{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

mariner 60 hk elpto {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har et kæmpe problem min motor kan ikke dreje rundt på svinghjulet har på fornemmelsen at stemplerne er rustet fast ved ringene har pillet gearbenet af og den vil stadig ikke rokke sig har sprøjtet masser af rustløsner ind i tændrørs hullerne er der en der har en ide til hva jeg gør og måske hva der kan være galt

på forhånd tak

thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  mariner 60 hk elpto
  • #1   19. jun 2010 ja eller osse er et af stemplerne brændt af (smeltet ),, derer kun en ting at gøre,, af med motoren,, og skild motoren ad,, af med topstykke og motorblokke,, du skal skille den ad, fra bunden af,, så du kan pille krumtap ud, først og bagefter et stempel af gangen,, hvsi det er et stempel der er brændt af,, smider jeg 100 .- på at det er den øverste smiley ..

    hvis du ikke lige ved hvordan det gøres, kan man låne en service & repair maunal, på biblioteket...


  • #2   19. jun 2010 ja er godt klar over det med det øverste da der som regel er der der mangler køling når det er men den har ikke kørt siden sidste sommer og der kørte den fint så tror det er rust omkring stempelringene den er ikke kørt varm det ved jeg smiley

  • #3   20. jun 2010 Hvis motor kørte fint sidste sommer, og den har stået tørt lige siden, kan en lille smule oxydering ikke få en motor til at sidde så fast, at du ikke kan tørne den. Husk på, at det er en 2-takter, så foringer, ringe, stempler og krumtap har en svag olie-film på sig, når motor stoppes. Og det har den overvinteret med.
    Men har den på sidste tur evt. skudt en toppakning, og der er løbet saltvand ind til de vitale dele, ja så kan den stå og gro fast.
    Mener det er en 27 eller 32mm top som passer på svinghjulet. Sæt den på, og giv den et dask med en stor hammer ( kom et stykke træ imellem ). Tag så fat i din top med en evt. T-forlænger, og med hurtige ryk frem og tilbage, om skidtet ikke går løs. Går den ikke løs, så gør som Michael beskriver. 1 topstykke, 2 karburatorsiden, 3 hele blokken.

    NB: En god ting at lave ved sin 2-takter, er WD40 i tændrørshuller og lidt ind i karburatorer, samt et tyndt lag udv. overalt. Når du pakker den ud om foråret, står alt fint og nyt.


  • #4   20. jun 2010 Evt. så prøv at ligge motoren ned så stemplerne går op i luften, og så fyld cylindrene op med diesel. lad den stå en dags tid, det har hjulpet mig med et par motorer.

    Mvh. Christian


  • #5   20. jun 2010 tak for svarrene gutter prøver nogle af de ting i beskriver håber sku ikke den har skudt pakningen har sprøjtet masser af wd40 i hullerne og trimmet/tiltet den så højt op den kan ligger næsten vandret vil prøve det med toppen på svinghjulet smiley
    håber ikke jeg skal til at skille motoren ad smiley


Kommentér på:
mariner 60 hk elpto

Annonce