{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.278 visninger | Oprettet:

Niels S
Niels S
Tilmeldt:
19. jun 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 24

Gummibåd? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg tænker på at købe mig en lille gummibåd, til små hyggeture på kolding fjord. Hvilke modeller vil i anbefale og hvilke motorer er gode, har kigget på en Yamaha gummibåd med 4 hk mariner motor, er det god nok kvalitet?

Skal man have forsikring på sådan en og evt. noget certifikat, for at må sejle den? Andre ting jeg skal være opmærksom på?

Vh Niels


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gummibåd?
  • #1   23. jun 2010 Hej Niels.

    Palbymarine, yamaha og zodiac osv. er alle kvalitet produkter.

    Yamaha motorer er kvalitet og en af de bedste påhængsmotor på makedet hvis ikke den bedste.

    Mvh Jonas


  • #2   23. jun 2010 Hej Niels,

    Som Jonas allerede har skrevet over mig, så er Palbymarine, Yamaha, Quicksilver, og Zodiac alle kvalitet produkter men jeg vil dog sige at Sun Marine som endda er et koreansk mærke og ikke rigtigt kendt gør det også godt. Nu har jeg haft min Sun Marine i 4 år og har allerede 5 HK for meget på og der er ingen spor af revner eller noget.

    Certifikat er der ikke brug for så længe du holder dig nede i de mindre klasser - dog er det meget godt at tage et sejlerkurses måske bare for at vide lidt om sejlereglerne osv. Forsikring er lidt op til dig selv, så vidt jeg ved er det ikke en lov men jeg vil da lige undersøge det for dig !

    Håber du kan bruge noget af den information og at du snart er sejlende.

    Anton Ostenfeldt


  • Niels S
    Niels S Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 24
    #3   23. jun 2010 Jeg har ringet til GF, man skulle ikke have den forsikret, hvis den var under 5,5 meter og havde maks 5 hk. :o)

  • #4   23. jun 2010 der er desværre slet ikke krav om forsikring af nogen art for både.... dog vil de fleste danske hav´ne , nægte dig at ligge til kaj hvis ikke din båd som minimum har ansvar ..ca 350kr årligt hos tursejleren

Kommentér på:
Gummibåd?

Annonce