{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

Shakespeare 13,6 m.225 hk Muligt j/n ? {{forumTopicSubject}}

Hey.. Er ved at bygge en lille racer, og da jeg har 2 Suzuki 225 hk Motorer til overs vill jeg høre om nogen har lidt erfaring med at sætte en lille speed båd godkendt til 40 hk, forstærket i bund og bagende til 125 hk ved et marine firma..

Kan den holde, eller dø jeg når jeg lukker op for gassen.. ????? ;0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shakespeare 13,6 m.225 hk Muligt j/n ?
  • #1   27. jun 2010 jeg har godt nok ondt af min gamle båd hehe smiley

når men efter at have snakket lidt med nogle jeg kender der arbejder med glasfiber til daglige så kom de med et godt agument for hvorfor det kan lag sige gør

de power boat som bruges til race har motor på helt op til 350-500 hk og er ca sammen størlse som den shakespare . forskel er så bæreeven samt styrken i hæken .

hækken kan gøres mere modstands dygtig via nogle 19mm krysfinerplader som er skårt i 3 kanter som gå fra hæk ned til bunden selvfølige støbt ind i glasfiber der skal nok ca 2-4 stk til .

bæreeven ja den ser du føst når den er i vandet hænger den for meget ja så skal du på en elller anden måde udbyg på de støbe flabs der er på båden i forvejen så de kommer med bag ud mod motoren " UDEN at smader bunden form desigen "

det han var mest bekymmert for var at chin walking effekten opstår når den kommer ud af blance så han mener der blandt andet skal en modvægt til ude i snuden for at dens blance punkt kommer tilbage

men som han også sage man ved det ikke før man har prøvet

hehe.. husk at tage nogle billeder smiley

• #2   27. jun 2010 Er det 225 eller 125 hk du vil sætte på.
    uanset hvad. det skal nok blive en sjov båd. Men nok ikke en familie båd..

• #3   27. jun 2010 Når jeg nærmer med 50 knob har min tildens til chinewalk og med 140hk bagpå kan vandet godt komme ind bagover når man fremprovokere det, båden er 16"

Så havde du haft en 150hk tror jeg du ville få et bedre resultat og højere topfart i praksis.

Tror tilgengæld ikke yderligere forstærkning er nødvendig.
    Hækkens belastning afhænger af bådens vægt/modstand og motorens tryk.
    Vægt / modstanden falder lidt da du ikke længere vil kunne ha 4 ombord og motorens tryk stiger ikke meget da du alligevel ikke vil kunne udnytte de mange hk.

• #4   27. jun 2010 Jeg sejler selv med en 13,6 shakespeare med 130hk, og altså jeg ville gerne ha mere motor på men altså vægten af en større maskine gør at jeg nok ikke kan, da fender listen ligger under vand allerede nu og tanken samt batteri ligger midt i båden,

Men tror sagtens du ville kunne holde den til ca 60+knob men så det nok slut, men altså prøv og se om det kan lade sig gøre, og opret endelig et album hvor man kan følge med,

Dog skal bådens hæk samt skrog nok forstærkes mere end det det er i forvejen,

• #5   27. jun 2010 Der kommer 225 Hk på..
    Båden skulle efter tidligere ejer være forstærket til 125 hk..

Har på youtube set samme størrelse både nå 100 mph.. Det bliver mit mål, koste hvad det vil.. Ellers skal jeg have en båd der kan bære begge mine suzuki'er 225 hk.. Wroum Wroum.. Noget skal de altså bruges til..

• #6   27. jun 2010 det skrog er ikke til 100 mph. det tror jeg simpelthen ikke du når

• #7   28. jun 2010 Hvis han kan er der da håb....
    lad os se hvad der sker.... :0)

http://www.youtube.com/watch?v=jU5-D0tHDtk&feature=related

• #8   28. jun 2010 Anders A - Du sammenligner pærer med bananer. Du kommer ikke i nærheden af 100 mph.

Det er jo ikke "bare" at smid en større motor på ligesom du kan gøre i din bil for at få den til gå hurtigere.

Din båds skrog er ikke designet til fladt vand og har derfor et skrog med v-bund. Hydrostream'en er v-bund med "pad" hvorfor han kan holde den fra at chinewalke alt for meget. Jeg tror ikke at du ville kunne udnytte 225 hk med de mange begrænsninger din båd har.

Men det er et super spændende projekt smiley

• #9   28. jun 2010 ikke for at lyde dum, men hvad er chinewalke.. ??? :0)

• #10   28. jun 2010 Nu vil jeg ikke stjæle tråden,men hvad mener i den højest mulige tophastighed er på en labrador 14,3 ,med en indenbordsmotor på 350 hk og jet drev,motoren vejer ca110 kg?

• #11   18. sep 2010 Jeg har ligesom Anders en båd magen til.
    Du får aldrig båden til at flyde med en 225´er.
    Den er for tung.
    Du vi heller ikke kunne udnytte alle motorens kræfter.
    Sæt du bare en 150´er på i stedet for...

• #12   20. sep 2010 Når du spørger hvad chinewalke er tænker jeg du måske ikke er den mest erfarne bådracer og så kan: "Det bliver mit mål, koste hvad det vil" få en helt andet betydning end du mener med det !
    Ved 40mph er at sejle bare sjov men når du nærmer dig 60-70mph bliver det farligt, tror faktisk hellere jeg ville vælte på mc end i båd.

Jeg er en tosset fartdjævel men ville alligevel have betænkeligheder ved en tur i dit setup, så tag det nu stille og roligt indtil du har været "tæt på" nogle gange og klaret situationerne så du får en ide om farene og hvor hurtig du skal reagere.

chinewalk er når båden begynder at flyde fra side til side, hvilket sker ved høj fart, det fremprovokere sig selv og bliver værre og værre hvilket ved den fart hurtig kan overskride speciel din båds fejlmargin og ende i et plask.

• #13   20. sep 2010 ,man kan faktis se det på jens ny film hvor hans chinwalker.. smiley vilket han styr på kan man se smiley

Kommentér på:
Shakespeare 13,6 m.225 hk Muligt j/n ?

Annonce