{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Overlæs
  • #1   9. maj 2018 uanset hvad det koster er det jo ulovligt! så hvorfor?

  • #3   10. maj 2018 Alt under 8% overlæs straffes ikke.. men det er jo nok ikke være at satse på.. hvis man først bliver stoppet og de opdager at der er lidt overlæs, så vil det komme bag på mig hvis ikk de begynder at kigge en efter i kanterne.. og ja skulle man være uheldig at være indblandet i noget så man man nok hurtigt være på den.. smiley

  • #4   10. maj 2018 Er det ikke et ret dumt spørgsmål du stiller der, du ved jo AT det er ulovligt... så det eneste du skal gøre er jo at anskaffe dig noget som er loveligt at køre med, så sikkerheden er i orden. Det er vel det som det handler om...ik.

  • #5   10. maj 2018 Ved ikke vad det koster i bøder men det er altid en god ide at overholde regler...så lige at politiet hade oplyst at ca 60 % af alle campister kørte med for meget overlæs når de kører på ferie ( mig selv også) men der er ikke resurser nok til at gøre noget ved det ...ved godt det ikke er helt det samme men når fælden klapper er bøden nok også stor.

  • #6   10. maj 2018 Sakset fra FDM på nettet:

    ...”Når du kører med en bil med en totalvægt på højst 3500 kg plus eventuel anhænger, er bødesatsen for overlæs:
    75 kr. pr. pct overvægt til føreren
    og/eller 150 kr. pr. pct overvægt til brugeren/ejeren.

    Bøden rundes endvidere op til nærmeste beløb, der er deleligt med 500 kroner. Ved overlæs gælder mindstesats for bøder på 1000 kroner altså ikke.

    Bødesatsen gælder for alle typer anhængere til bilen som fx trailer og campingvogn.

    Ved gentagelsestilfælde forhøjes bøden med 300 kr. pr. fortilfælde inden oprunding til nærmeste beløb deleligt med 500 kroner....”


  • #7   10. maj 2018 mener bøden er 50kr pr kg overlæs.
    men bøden/straffen for ikke har det rigtige kørekort koster vist en hel del.
    har du ikke b/e kort og du er skal bruge det. så betragtes det som kørsel uden kørekort


  • #8   10. maj 2018 tænker de skelner lidt imellem om man er kommet til at tage lidt for meget proviant med eller om traileren bare i sig selv er for lille til bådsættet.
    i visse tilfælde kan man køre med over 3500kg og stadig holde sig indenfor loven


  • #9   10. maj 2018 Bøden er nok til at overkomme, men køretøjet må ikke fortsætte sin kørsel, hvis der er overlæs.

    Det andet er det med kørekortet. Har man ikke gyldigt kørekort til lastbil/hænger, og det er påkrævet, så må føreren ikke fortsætte med at køre. Der skal altså en person til med det gyldige kørekort, og selv med gyldigt kørekort, må der ikke være overlæs...


  • #11   12. maj 2018 Tror jeg må få et be kørekort og få styr på det.

  • #12   12. maj 2018 Så får nok snart en 1 år gammel brugt 1500 kg 8220B 2018 Brenderup trailer til salg.

  • #14   12. maj 2018 Nej. Det var da et godt forslag. Bare 200 kg ville være godt.

  • #15   12. maj 2018 ...ellers vil jeg gerne byde 7. drøn😄.

  • #16   12. maj 2018 Vi skal nok på 20 ellers bytter jeg ved forhandler.

  • #17   12. maj 2018 Hvordan kontakter man brenderup?

  • #19   13. maj 2018 Kan du ikke finde en mail adr. på dem? Tror man skal maile/ringe til dem da en forhandler nok bare vil afvise pga. af et muligt salg🤗

  • #21   13. maj 2018 Under Om Brenderup, der kan man skrive til dem. Det har jeg prøvet.

  • #22   14. maj 2018 Synshal kan oplyse dig om den kan vejes op

  • #23   14. maj 2018 Tak. Det vil jeg prøve.

Kommentér på:
Overlæs

Annonce