{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.182 visninger | Oprettet:

Dennis A
Dennis A
Både: 1 Emner: 37 Svar: 74

Kegnæs 470(Gammel) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har i sinde at købe mig en Kegnæs 470. MEN, har en kollega som så informere mig om at der faktisk er lavet to typer Kegnæs 470, d3er er den gamle og den nye. Den nye skulle efter sigende være 10 cm bredere og have et højere fribord. Er her nogen som ved noget om det og i så fald og hvis er der nogen der kan informere mig om den gamle type kegnæs. smiley
MVH Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kegnæs 470(Gammel)
  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    nov 2009

Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
    #1   28. jun 2010 når du så skriver halvplanende, så vil det sige at den aldrig rigtig komme rud af vandet? altså planer fuldt, lige meget hvor mange heste der kommer bag på.?

• #2   30. jun 2010 Jeg er ikke helt enig i Sejlmagerens udsagn.

I slutningen af 60´erne lave Chr. Schmidt noget der hed en Reva jolle. Den ligner egentligt en Kegnæs 470, men den er kun halvplanende og stævnen stikker dybere end agter enden, derfor er den ikke specielt god at sejle i, da den ved swing har tendens til at, stævnen bider sig fast og nærmest kæntrer, så hold dig fra den!)

I halvfjerdserne kom Kegnæs 470´eren, som vi kender den idag. Jeg har selv en Kegnæs fra 77 og den har nøjagtigt samme bund som den nyere Kegnæs, der kom i 90´erne. Forskellen på de 2 Kegnæs´er er bredden på skroget nede ved vandlinjen. Den nye er ca 10 cm bredere, da den har lodret sidebord, hvorimod den ældre models sidebord skrånede indad. Begge disse modeller er planende og selve ringdækket er det samme, det er blot bredden ved vandlinjen der er forskellig og klart nok har den brede model en større bæreflade og kan derfor håndtere en større motor. Indtil for få år siden blev begge modeller stadigt produceret, men jeg er ret sikker på at han i dag kun producerer den brede model.

Hold dig fra den helt gamle Reva jolle, men køb roligt en af de 2 nye modeller, du vil ikke fortryde det. Jeg har haft min 470´er i ca 5år og selvfølgelig har den sine begrænsninger, men det er stadigt en dejlig båd, som holder prisen pænt, selvom du en dag sku blive træt af den.

Hvis du er i tvivl, så ring til Chr. Schmidt ved Kegnæs Både, han kan fortælle dig en masse, da han er hjerne bag denne båd,

MVH Frank

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    apr 2016

Svar: 2
    #3   17. apr 2016 Tak for dit svar - fra 2010, Frank G.
    Jeg er ved at købe en ældre Kegnæsjolle med produktionsnummeret 1071.
    Jeg ville gerne vide, hvor gammel den er.
    Men desværre er Christian. Schmidt i mellemtiden død, så jeg kan ikke spørge ham, om det er en "reva-jolle".
    Kan du eller andre hjælpe mig?
    Niels B.
    60801419

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    apr 2016

Svar: 2
    #4   17. apr 2016 I øvrigt er produktionen af Kegnæsjolle 470HE netop genoptaget!

Kommentér på:
Kegnæs 470(Gammel)

Annonce