{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Silent choice fordele/ulemper {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil meget gerne hører lidt om jeres erfaring med silent choice. Jeg tænker på om det tit går i stykker? om motoren har bedst af fri udblæsning eller under vandet? generelt fordele og ulemper ved systemet.

mange hilsner

René


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Silent choice fordele/ulemper
  • #1   18. jul 2010 der er ingen fordele overhovedet for motoren. ulemperne: støjen, for den kan ikke lukke helt tæt så der vil altid være noget smælden i tomgang. Vild irreterende syntes jeg, jeg havde det monteret fra nyt på en 5,7 v8 original sæt til omkring 20kilo.

  • #2   18. jul 2010 Hej Eigilck

    Hvad mener du med at den ikke kan lukke helt tæt?

    mvh

    René


  • #3   18. jul 2010 Hvis man godt kan lide V8 lyden. Ville det så være bedre at bare få lavet konstant fri udblæsning?

    mvh

    René


  • #4   18. jul 2010 bestemt nej til konstant v8 lyd, det bliver du træt af.. måden den lukker af på er ved at et spjæld, det ligner et gasspjæld det lukker og leder luft og lyd ud i drevet som normalt, men så længe man sejler tomgang kan det ikke slutte helt tæt, så snart den får nogle omdrejninger kan det godt, måske fordi der er mere tryk og vand på der. I tomgang knalder det en del i forhold til uden sc. Men det er selvfølgelig også fedt at have v8 brølet og muligheden for det smiley

  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #5   18. jul 2010 Der er kun fordele...hvis du selfølgelig får kontakten på, så du selv kan vælge. Hvis du skal sejle langt, er det ikke til at holde ud at høre på. Så er det godt, at man kan slukke for det.
    Du kan enten vælge udblæs i siden af skrog eller i enden. Erfaringerne siger at i siden, "larmer" betydelig mere i båden. Tror på afstand, at så er lyden ens...
    (Har sejler 60timer med systemet uden nogle defekter eller lign.)


  • #6   18. jul 2010 mange tak for svarene smiley

    Jeg vil lytte til jeres råd om ikke at få lavet fast fri udblæsning, i har nok ret i at man nogle gange kan blive træt af det.

    mvh

    René



  • #7   20. jul 2010 Giver Silent choise nogen form for effektforøgelse ?
    Hvis men lige kunne bruge lidt ekstra hypper bare til at rykke en feriepakket båd op i plan ?


  • #8   20. jul 2010 ingen ekstra hypper smiley

  • #9   20. jul 2010 smiley


  • Mikael N
    Mikael N Tilmeldt:
    jan 2012

    Både: 1 Emner: 3 Svar: 40
    #10   11. maj 2013 Hej jeg har to 496 er i min båd når jeg sejler 30 knob og åbner for fri udblæsning stiger farten med ca, en knob ! det er jo sådan set meget forståeligt den der så ikke skal bruges effekt på at presse udstødningen under vandet igennem et meget lille hul for enden af y røret ! min båd vejer ca. 8 tons så på min båd giver det helt sikkert effekt smiley

Kommentér på:
Silent choice fordele/ulemper

Annonce