{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.988 visninger | Oprettet:

kristian G
kristian G
Tilmeldt:
22. okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Køb af brugt båd {{forumTopicSubject}}

Hej baadgalleri.

Jeg tog en tur til Aalborg her i weekenden og skulle hente en båd, (jeg kørte fra nordfyn). Vi havde en klar aftale at jeg bare skrev når jeg kørte hjemme fra og når jeg nærmede mig aalborg. Jeg kan så ikke få fat på personen når vi kommer til aalborg og kører derfor rundt og kigger lidt på byen. Jeg for så et opkald en halvtime efter hvor han siger båden er solgt, vi havde en klar aftale og vi havde kørt i tre timer og havde tre hjem igen. Vi spurgte så i telefonen hvor han boede for vi ville da gerne lige snakke med ham, evt få nogle benzin penge? men da vi spurgte ham, lagde han røret på. Vi tjekkede så hurtigt nummeret på computeren og ringede på hans dør men selvfølgelig åbnede han ikke?

Skal man gøre noget ved det syntes i, eller skal man bare sig de 600 kr til benzin og 6,5 time i bil er en normal hverdag?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt båd
  • #1   18. jul 2010 Ja det er da bestemt noget lort fra hans side, og super dårlig stil, men der er ikke meget i kan gøre ved det.. rettens vej for 600 kr kan nok ikke svare sig, og trusler ell lign, vil kun give jer flere problemer, men sikke da en klovn.

  • #2   18. jul 2010 Hvis aftalen var, at du gerne ville købe båden. Båden sælges til en anden, og du kører så langt, ja så er manden jo en kæmpe idiot. Mere kan du ikke gøre ud af den sag.

    Hvis aftalen er, at du vil op og kigge på båden, og måske købe den. Og der under din kørsel til Ålborg pludselig dukker en anden person op, og køber båden, ja så er du bare uheldig. Husk på, han ringer til dig, og oplyser båden er solgt. Han kunne have valgt, helt at lade være med at ringe til dig.

    Hvis jeg var sælger, ville jeg nok lige have ventet lidt, og ladet begge købere se på båden. Og evt. lade den komme til salg via højest bydende. Så ville sælger også have fået mest ud af det.


  • #3   18. jul 2010 Hej Kristian.

    Der er jo nok ikke en skid, at gøre ved det, men fuck en knallert du har haft fat i der. Sidder sgu og bliver helt harm på dine vejne, kunne være rart at vide om det er en bruger her inde fra ?
    Så ved man da hvem man ikke skal handle med smiley

    Hilsen Bent.


  • kristian G
    kristian G Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   18. jul 2010 Sælger begyndte osv at snakke om at vi havde haft en aftale i sidste weekend, det lød lidt som om han ville have hævn. Men vi havde bare skrevet at vi kunne komme lørdag eller søndag og ringer derfor til ham og siger han siger at der kommer nogle og kigger på den om søndagen. Men han har så været så smart at lave en ny annonce på guloggratis i den uge inden vi tager der op, så alle vores bedskeder er slettet. Så det virker som et lidt planlagt fupnummer".
    Men vi aftalte så fredag næste uge, så vi havde jo en klar aftale så man kan ikke lade andre komme og kigge på den?!
    Jeg har herefter fundet båden herinde, bare under et andet navn, men det må være den gamle ejer.


  • #5   18. jul 2010 Sælg hans gæld til nogle rockere (&

  • kristian G
    kristian G Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   18. jul 2010 Haha. smiley

  • #7   18. jul 2010 Jeg må dog sige Kristian, at jeg kan ikke finde en årsag til, at en sælger skal lave et fup-nummer ud af at sælge sin båd. Oprette ny annonce, og evt. oplyse opdigtede historier ugen før du tager der op osv. osv.

    Hvis ikke du har holdt dig om den "varme grød" i en hel uge, og regner med at du har reserveret skuden, og at sælger bare sidder og venter på dig, ja så er du nok selv lidt skyld i det. Men derfor burde sælger have ringet tidligere til dig, og oplyst at nu er skuden solgt. Med mindre det er sket i tidsrummet under din kørsel nord på.

    Og jo, man kan godt sælge en skude til anden side, selvom du havde aftalt, at du ville op og se på skuden ugen efter. Men igen, sælger bør som det mindste, ringe og oplyse dig om, at nu er den beklageligvis solgt.


  • #8   18. jul 2010 Det lyder til du ikke havde fået adressen inden du kørte? allerede der var jeg ikke kørt hjemme fra!
    Men ja det er stadig skide træls.. Men du kan da komme og købe min båd smiley


  • kristian G
    kristian G Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   18. jul 2010 Vi havde jo aftalt en dag hvor vi begge havde tid, så det var lige en uges tid der skulle gå. Sælgeren ringede jo også, dog først da vi havde kørt rundt i aalborg i en halv times tid.
    Nej jeg havde ikke fundet adressen den ville han ikke udlevere, vi skulle bare mødes ved havnen.


  • #10   18. jul 2010 Tjaa..........Kristian, som jeg ser det, har du været for passiv i sagen.
    Du burde som det mindste, have kontaktet personen dagen før. Eller før du starter bilen. For at sikre dig, at personen er klar.
    Og ikke bare køre 250 km nord på, og håbe på at mødes med en ukendt person på et havneområde.
    Manden kunne jo i den mellemliggende uge være blevet syg, båden kunne være blevet stjålet osv. osv.
    Men nu ved du det til næste gang. Hold dig til den varme grød.


  • #11   18. jul 2010 Nå men havde i ellers en go tur smiley

  • #12   19. jul 2010 Kristian hvem var det?!?

    For det lyder som ham JEG havde en aftale med........ Ligeledes, aftenen før, var der intet svar samt hele dagen efter....

    Derefter opgav jeg, så er man kraftfanme ikke seriøs!!


  • #13   19. jul 2010 - Og den båd som var til salg, var ligeledes til salg under andet navn!!!

  • kristian G
    kristian G Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   19. jul 2010 Kim C: Vi havde kontakt hele vejen op til aalborg både da vi kørte hjemme fra og på vej der op. Lige indtil at vi ankom.

    Kasper, skriv en pb hvis det er. Men det skal siges det var ikke i dit navn han stod.


  • #15   19. jul 2010 Jammen så er manden jo bare total blød i bolden, og jeg kan overhovedet ikke se, hvad han har fået ud af det, ud over åbenbart flere sure personer.

Kommentér på:
Køb af brugt båd

Annonce