Aqualine Week-end 550 spørgsmål???? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg har fundet denne kabinebåd på DBA og har efterfølgende søgt alt på nettet. Ik meget info jeg finder, og ingen uafhængig test af nogen form. Selve skrogformen ser lidt sjov ud, og anden bruger har fortalt den gir måske vand ind over når der er lidt bølger. Nogen der har erfaring med denne type?
Umiddelbart er den jo sat 40k ned ved forhandler. Der er måske en grund til den ik kan sælges. Til mit trolling brug skal den bruges overalt, og derfor kunne tåle lidt.
http://www.dba.dk/aqualine-week-end-550/id-66003999/
Jeg har forsøgt samme spørgsmål i andet forum men der er ingen tilbagemeldinger overhovedet.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 4 Svar: 52
Forstår ikke helt, hvad du mere efterlyser ,end andres erfaring.
Den er jo godkendt og der findes mange billeder af den. Så ville jeg ikke være nervøs for at købe den.
- Og sprøjte vand i bølger, gør de fleste både jo. Skrog typen virker ikke speciel " sprøjtende".
Kender ikke den båd model, men den bliver du vist ikke helt snydt med.
jul 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 14
jul 2010
Hvis i kigger på mit profilbillede, kan i se en lille hvid selvmonteret liste på fribordet ude i snuden. Den fungerer som en "klinke" der smider vandet ud til siden. Det spiller max. Hvor jeg får fik 100% vand ind over mig/båden får jeg nu 5-10%. Der er en verden til forskel. Derfor jeg ik rigtig har mod på en båd der ik er "klinkbygget".
jul 2010
Ja jeg sejler tit 45 grader på bølgerne at den årsag jeg allerede har nævnt, også i 1 meter bølger men så måske kun med 20-22 knop. Det vil unægtelig kaste vand ind over, som jeg kan høre du selvfølgelig osse ved. Det ændrer ik ved det faktum, at efter jeg har eftermonteret en "klinge" på båden, kan jeg nu gøre dette uden at blive drivvåd. Før blev vandet skubbet op under rælingen ug ud, hvorefter jeg sejlede ret ind i egen sprøjt. Nu blir sprøjtet presset ud af min nye "klinge" langt længere nede mod vandet, og næsten intet ryger ind over.
Lyder ik til du har sejlet både der sejler ret hurtigt. Fordi man har sejlet i 30 år gør jo ik en til ekspert på ALT!
Den Aqualine har har kig på, er netop ik klinkbygge,t og frygter derfor jeg står i samme situation med den båd, som jeg gjorde med min egen før jeg monterede klinken. Det orker jeg bare ik, førerhus eller ej!
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 9 Svar: 52
jul 2010
Svar venligt kun hvis det har noget at gøre med erfaringer om båden/typen eller lignende. Ellers start egen tråd. Tak.
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 9 Svar: 52
jul 2010
Aqualine Week-end 550 spørgsmål????