mercury motor problemer {{forumTopicSubject}}
Hej Baadgalleri.
Jeg har været ude at sejle i dag med min far. Vi sejlede fint i ca. 30 min, uden problemer. Men da vi skulle overhale en lille jolle, satte vi farten ned, og da vi var kommet forbi satte vi farten op igen, men nu ville den ikke rigtig få fart på, og efter lidt tid gik den helt ned til under halv fart og vi kunne ikke få den til at få fart på uden at holde chokeren inde, men gjorde vi det kørte den fint igen indtil man slap chokeren. Vi opdagede at vi ikke havde åpnet for luften til tanken. Det jeg så vil høre jer om er, hvad vi har ødelagt.
Mortor type er: Mercury 40 Hp påhængsmotor 2-takt med oil injection fra 1992
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 3 Svar: 18
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Vores værste frygt er dog, at vi har ødelagt benzin pumpen :S
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 12 Svar: 610
skild den ad og tjek om membranen er revnet eller utæt....
sep 2007
Følger: 1 Både: 1 Svar: 6
Rolig nu, det værste der kan være sket med benz.pumpen er jo, at membranen er beskadiget... nemt at checke ved at adskille pumpen. På nogle af de Mercurys, jeg har haft, var den en del af karburatoren. På andre var den separat, men det ses tydeligt, når man inspicerer med kappen afmonteret.
Et membrankit til benz.pumpen til jeres Merc. 40hk fra '92 koster ikke alverden og skulle være alm. lagervare hos nærmeste forhandler.
Benz.pumpen drives jo af trykpulser fra krumtaphuset på sådan en totakter.
Er den sammenbygget med karburator, vil trykpulserne overføres til pumpen via en skjult kanal i karburatorstudsen ( check tætheden her ved studspakning )
Er den separat, vil der typisk være en el. flere tynde gummislanger fra krumtaphuset hen tll pumpen, også disse gummislanger bør checkes før tæthed. De krakelerer med tiden, og som Steffen antyder, kan den ekstra belastning jo have forårsaget et brud et el. andet sted.
Held og lykke med det.
Mvh Bo
mercury motor problemer