4.311 visninger
|
Oprettet:
Båd ide til Wakeboard {{forumTopicSubject}}
Båd ideer til wakeboard..
hvad skal jeg gå efter, og ikke gå efter ved wakeboard båd's udkig :S ...
inde? udenbords motor?
har læst nogle motorer sidder i center , er det godt?
længe / bredde krav?
HK / vægt ?
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 5 Svar: 126
hvis du er super seriøs om at få en båd kun til wakeboard, og det stadigvæk skal være til en rimelig pris, så købe en gamle vandski båd, og smid vægt i og tårn på. men det er kun til at stå efter.
ellers kan en alm indenbors med Z-drev sagtens bruges, men hold dig fra de 4 Cylinder. minimum en 200 Hk V6.
du vil ikke fortryde den extra power.
hvad har du at købe ind for ???
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 21
det behøver ikke nødvendigvis at være KUN wakeboard båd..
men 50-60.000 hvis jeg beholder min nuværende bil, ellers er tanken at sælge og købe en billigere vogn, så lidt at pengen får til båd.
hvad er z-drev ?
jeg er ret ny på market.
skal sige det er far & søn ide vi er to om det nævnte budget. så det kan regulere
feb 2010
jetski etc er fede, men ikke til at trække med, selvom de godt kan.
med det budget, og siden du er helt ny, vil jeg nok købe en lille fletcher eller ligende med minimum 60 / 70 hk udenbors, ikke optimalt, men de er rimelig nemme at have med at gøre.
Z-drev er standard på alle Normale indenbors motor speedbåde, såsom bayliners/ sea rays etc. 95 % af alle både du se har Z-drev. de styrer med skruen og kan løfte skruen etc.
ellers er der Direkt drev, som min båd. med motor i midten. drev er fast og har en ror til at styre med.
eller V-drev, som også er med fast skrue og ror.
navn Z eller V er faktisk bare hvordan akslen / akslerne går fra motor til skrue. Direkte siger sig selv, der er en lige aksle
hvis du er helt ny, så tag en udenbors eller en med Z-drev, det bliver du mest glad for, de er også mere søstærke end dedikeret vandski / wake både.
men hvis du vil have V8 vandski båd etc. og du kan lave noget selv ved jeg der er en hos nautique, som har været under vand, så der skal laves lidt. men den er billig, 30.000 kr, og kan vel sætte den i stand for 20 / 30.000 kr totalt 50- 60.000 kr. og ved det var en super sund båd inden dens uheld, kiggede selv på den på et tidspunkt.
se link.(link fjernet)
ellers vil jeg anbefale at tag i en vandski klub, det er måske lidt billiger
held og lykke.
jul 2010
hvilken båd laver så bedst bølge?
center motor?
indebords?
udenbords?
nautiuqe er det ikke med center motorer, har kigget lidt på sådan en, mange siger den er god til wakeboard
feb 2010
De laver vandski både og wake både.
en ski nautique er er dedikeret vandski båd, men med vægt og tårn får du en udemærket wakebåd, det eneste der slår dem til wake er en rigtig wakebåd, de koster også kassen sådan en wakebåd.
du kan få en god brugt vandski båd for lige under 100.000 kr. og en god brugt wakebåd for lige under 200.000 kr.
har selv en vandski båd med tårn og så smider vi ? 500 kilo ballast i når vi er ude og wakeboarde.
men mastercraft, moomba, malibu etc er lige så gode til formålet.
men tag ud og prøv dem, de er ikke søstærke, og svære at sejle ved langsom hastighed. tænker her på at du siger du er ny, måske ikke så meget erfaring. og det er både der skal respekteres, da de normalt har +300 hk.
jul 2010
Jeg har bestemt respekt for den slags.
så en Nautiuqe er en rigtig vandsport båd, egentlig til ski, når man wakeboarder, skal den så være tung bagi? derfor laver større bølge.
hvis jeg skulle købe båd frem for vandscooter skulle det være med formålet at wake. det så et bonus at man kan være flere og samtidig hygge.
feb 2010
den skal bare være tung generelt, så den flytter mere vand, det er også vigtig med formen / bunden på båden, der bestemmer hvordan bølgen formes.
vil heller køre på en mindre bølge med den rigtig form, end en kæmpe bølge der bare er skum og lort.
Derfor jo mere power du har, jo mere vægt kan du smide i båden.
min båd vejer 1100 kilo tom. + 500 kg baglast + 3- 4 mand i båden på en god dag.
så laver den en super bølge.
hvordan du ligger vægten er også vigtigt, du kan styrer form med vægt fordeling.
hvor i landet er du fra?
jul 2010
feb 2010
og så prøv hos dem, det er noget billiger hvis man kun vil wake at gøre det i en klub istedet at købe en båd
vi købte en båd fordi vi ville have lidt mere frihed til selv at stå hvor og når vi ville, plus vi ikke gad at køre 45 min hver vej mere, og friheden til at smide så meget vægt i båden som vi selv syntes bedst.
men vallensbæk er super hvis du vil wake, de har en rigtig wake båd / Malibu.
snak med Lars derover fra, han bo vist i Farum.
Mads
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Både: 4 Emner: 152 Svar: 728
jul 2010
det er begge kanon fede steder, og vil uden tvivl også prøve blive aktiv i vallensbæk, det kommer selvfølgelig an på så meget.
men ja friheden trækker meget, hvis som fx nu, vi har lyst til at stå lidt mi kæreste og jeg så kunne man sejle en tur og lidt wake.
kunne selvfølgelig også nøjes med vandscooter og så blive aktiv i vallensbæk ....
det sku svært....
http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=10802
http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11766
disse to har jeg lurert lidt på.
er klar over den gule ikke har motor, men det udenbords
jul 2010
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
på en med indenbordsmotor har man ydermere mulighed for at montere en badeplatform bagpå og det gør det alt andet lige nemmere når man skal op og i og give folk instruktioner osv,.
men derfra og så så til at købe en desideret vandskibåd synes jeg der er et stykke, men det er meget afhængig af hvor seriøst du vil det wake. umiddelbart synes jeg du skal brøve at få en tur bag en "alm" speedbåd med indenbordsmotor og se om den dækker dit behov, for i alle andre sammenhænge sejler den både hurtigere og bedre og mere økonomisk end vandskibådene
feb 2010
men optrækket er helt vildt, den planner lige så snart du tænker på at give gas. så det er der man skal passe på.
det gode ved dem er som sagt at de har så meget power / bundtræk, at de stort set er ligeglade med hvor meget vægt / hvor mange du skal trække op.
bag vores båd har vi haft 7 mand på wakeboard / vandski på en gang.
men skal jo heler ikke slæbe rund på kahyt etc. er som sagt decideret til vandsport. men bedste hvis du kan sejle i et relativt lukket farvand. øresund skulle jeg ihvertfald ikke ud i med en Ski Nautique.
tro det er bedst hvis du finder en god 20 fods V6 med de omkring 200 HK. de er gode allround både.
monter et Monster tower, også ellers bare igang, hvis du bliver bidt kan du altid sælge og købe en anden båd.
mine 25 ører.
jul 2010
tror det ender med en 170 - 220 hk allround båd ja..
er det godt en vandski båd plaer, når du skal danne bølge?
feb 2010
for det utrænet øje se det faktisk ud som om den halvplaner. det ligner at cirka 2/3 del af båden er i vandet. istedet for det normale 1/3 på en normal planende båd.
det er alt sammen noget med hvordan skroget er formet. og hvordan vægten ligger i båden.
hvis du tjekker bunden på sådan en vandski båd / wake båd er de meget anderledes end alm både. med kanaler og steps samt finner.
de er lort i bølger, men på fladt vand er de en drøm.
hvis jeg sejler over 60 km/t på fladt vand og laver et 90 grader sving eller mere, så skal jeg styrer kontra når jeg skal rette op. den krænger overhovedet ikke.
men ja sådan en V6 fætter er nok bedst til dit forbrug.
jul 2010
dog lidt for lidt.
http://www.dba.dk/puma-zaniboni/id-67028904/ faldt også over denne
feb 2010
og kan ikke bedømme drev og motor på den ud fra annonce.
vil ellers værre pefect som Z-drev`s wakebåd med tårn på. minder meget om en rigtig wakebåd. men mon ikke den kan komme ned i pris.
og den har en lille V8 i.
http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11561
men husk kun køb når du har sejlet en test tur, hvis det ikke er muligt så hold dig fra det.
jul 2010
Hvad ser du primært efter når du ser standen er under middel?...
men ja den er også efter min smag med siddepladser og former / størrelse
feb 2010
teknisk kan den jo ikke bedømmes, det kan jo godt være at alt spiller max på den.
ikke at det er en dårlig båd, det er bare det indtryk jeg for af den.
så stand på kabine etc lidt under middel. men man skal se det tæt på, for at bedømme om det er noget som hårdt arbejde kan fixe.
sep 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Både: 3 Emner: 3 Svar: 40
Min ven har sin wakeboard båd til salg
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3223
Skriv til mig, hvis du er intr? den er i det prisleje du søger.
jul 2010
tak mads, det logisk nok, men man glemmer det af og til i farten :S
Båd ide til Wakeboard